Goliath Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Klienten min far jobber hos nå, satte opp en Cisco VPN på maskinen hans slik at han kan aksessere noe Exchange-epost i Outlook. Han får aktivert Cisco VPN'en men han får ikke hentet mail. En tracert oppgir at den stopper etter første IP, som er 69.xxx.xxx.232. Resten timer out. Nettverket: NGT Speedtouch-modem hvor alt av brannmur osv. er deaktivert. Denne skal i teorien være helt åpen. koblet til.. Linksys WRT-54G hvor brannmur er aktivert. Det er også alle VPN-tjenestene tilgjenglig på routeren. Maskinen koblet opp er en Lenovo Thinkpad R60. Hva kan være galt her? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 det er kjent problem at Speedtouch modem som sperre , værtfall på telenor linjer(selv om support nekter for at det skjer) beste måten er sette modet i brigthe mode og bruke wrt som router mot inet når du kjører opp en vpn skal du få samme ip på gateway og lokal ip. og mask er fordetmeste 255.255.255.255 dem har nok vlan rett til email server. sjekk at du får dns fra dem som har vpn til. ofte et kjent problem at dns tuller det til. siden du får nok en lokal dns mellom vpn. eks: bedriftpc.bedriftnavn.local ,da er nok email server på eks: email.bedriftserver.local Lenke til kommentar
formann Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Om både SpeedTouch OG Linksys er i routing mode, så vil man fort få problemer med VPN. Dette krever NAT Traversal, og det er det ikke alle routere som støtter. Har dere prøvd å pinge exchange serveren? Evt. med IP istedenfor hostname? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå