Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke maskinen til å starte.

Anbefalte innlegg

Ok, nå har det seg slik at jeg får ikke opp noe skjermbilde når jeg starter maskinen min. Altså når jeg trykker på on/off knappen så starter maskinen men inget skjermbilde, og hd' lampa lyser for fult. Men fortsatt ikke noe skjermbilde..

Har prøvd:

Koble vekk HDD

Koble bort alt som kan kobles bort

Annen RAM og bare 1 og 1 .

Annen HDD

Resete Bios

Noen som har noen ideer ?

Endret av Chres
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjem det inga signal på skjermen, eller kjem det signal, men signalet er svart?

Eg har det same problemet, men hos meg er grunnen at eg har bøygd to pinnar på CPU'en. Har du gjort inngrep i pcen i det siste?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Og du kjem inn i BIOS?

Prøv å fylgje dette innlegget:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8597377

Det kan høyres ut som om du har ein korrupt windass-installasjon.

8597673[/snapback]

Bullshit. Han sier han ikke får skjermbilde, og da har windows ingenting med saken å gjøre. Høres ut som defekt maskinvare - antageligvis skjermkort, men kan også være cpu, hk, eller ram, kanskje også andre ting.

Lenke til kommentar

Er ikke skjermkortet, testet det på en annen maskin i dag, så det er det ikke. RAM er også testet på annen maskin og funker samme med HDD. CPU er også testet og fungerer.

Kan det være HK ?

Lenke til kommentar

Om det verken er CPU, RAM eller GPU, så er det jo berre 2 delar att, nemleg PSU og HK. (og så evt. ekstrautsyr du har)

Du kan jo for sikkerhets skyld starte utan evt. andre kort (der som ekstra-nettverkskort står).

Du kan og prøve å starte utan cdrom osv. (ting som ikkje trengs for å starte maskina)

Nei, sjølvsagt kan det ikkje vere OS om han ikkje kjem inn i BIOS, det var berre det at eg ikkje fekk med meg at han ikkje kom inn i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...