svartsau Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Håper noen kan hjelpe meg med å finne en måte å fikse dette på eller konfirmere at jeg må skaffe nytt skjermkort (og evt komme med anbefalinger). Problemet kan dere se på youtube-linken. Det skjer bare i WoW. Linken til Blizzard sine WoW-forums er forslag fra folk som leser tech forums der. http://www.youtube.com/watch?v=2VgV0OEl4-Y http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...5051406&sid=1#0 Skjermkort: http://www.sapphiretech.com/nw/products/pr...?gpid=147&grp=3 ------------------ System Information ------------------ Time of this report: 5/12/2007, 20:28:54 Machine name: darksheep Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 Language: English (Regional Setting: Norwegian (Bokmål)) System Manufacturer: System manufacturer System Model: System Product Name BIOS: BIOS Date: 09/06/06 17:43:50 Ver: 08.00.12 Processor: Intel® Core2 CPU 6400 @ 2.13GHz (2 CPUs) Memory: 1024MB RAM Page File: 581MB used, 1878MB available DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) DX Setup Parameters: Not found DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode Endret 13. mai 2007 av svartsau Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Blir GPU veldig varm? (Du kan f.eks. bruke ATI Tray Tools for å overvåke temperatur.) Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 har du overklokket det? i så fall har du prøvd og skru ned core og memory til stock du har sikkert gjort det men om ikke så er det vert ett forsøk Lenke til kommentar
svartsau Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Blir GPU veldig varm? (Du kan f.eks. bruke ATI Tray Tools for å overvåke temperatur.) 8597850[/snapback] Vet ikke. Har nettopp lastet ned det programmet men har ikke helt funnet ut av det enda... Edit: Om jeg fant rett sted å sjekke for temp så virker det ikke som den stiger noe særlig. Flimringa starter uansett med en gang jeg starter WoW, og det var ikke noen særlige temp endringer å registerer under oppstart eller minuttene etter oppstart. Jeg har fått svar på et annet forum at det kanskje er for mye støv/rusk på kortet, men jeg kan ikke fysisk se noe... Endret 12. mai 2007 av svartsau Lenke til kommentar
svartsau Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 har du overklokket det? i så fall har du prøvd og skru ned core og memory til stockdu har sikkert gjort det men om ikke så er det vert ett forsøk 8597855[/snapback] Har aldri overklokket noe >< Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Vel, det ser helt klart ut som noe galt med kortet. Det er neppe noen software-feil. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Har aldri overklokket noe >< 8598045[/snapback] er vel fortsatt garanti på kortet da..om du fortsatt har kviteringen Lenke til kommentar
svartsau Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Det virker som om jeg har klart å motvirke de verste flimringene ved å skifte litt inne i Catalyst setup. Grafikken bryter fortsatt enkelte steder, men det går i alle fall an å spille nå. Edit: Denne resettingen av skjermkortet/driverene varer bare fra 5-15 minutter i gangen. Garanti ja. Det medfører vel at jeg må sende bort kortet og sitte uten pc i flere uker? Ny edit: Har etter tips sjekka RAM for feil, og funnet ut at det ikke er noen feil på mine RAM-brikker. Har også gått så grundig som jeg har utstyr til over kortet for å fjerne støv. Det var minimalt med støv på kortet, men dette er nå borte. Endret 13. mai 2007 av svartsau Lenke til kommentar
svartsau Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Jeg har nå også prøvd å installere alternative drivere, uten at det endret på noe. Endret 13. mai 2007 av svartsau Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hva slags andre programmer er det du bruker mest på maskinen din? Bare for å se om det er noen andre som er tunge på grafikkortet. Har du sjekket om strømkabelen til skjermkortet sitter godt inn (jeg vet ikke om det kan forårsake artifacts, men men). Ellers kunne du kjørt en runde 3Dmark, sett om du fikk samme feil og evt fulgt med på temperaturer underveis og si hva det var på. Sjekk også om viften på skjermkortet sitter godt på. Men kan godt hende du bare hadde uflaks med et feilprodusert kort og må derfor sende det til retur. Skal nok ikke ta alt for lang tid før du får et nytt ett i så fall. Lenke til kommentar
svartsau Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Hva slags andre programmer er det du bruker mest på maskinen din? Bare for å se om det er noen andre som er tunge på grafikkortet. Har du sjekket om strømkabelen til skjermkortet sitter godt inn (jeg vet ikke om det kan forårsake artifacts, men men). Ellers kunne du kjørt en runde 3Dmark, sett om du fikk samme feil og evt fulgt med på temperaturer underveis og si hva det var på.Sjekk også om viften på skjermkortet sitter godt på. Men kan godt hende du bare hadde uflaks med et feilprodusert kort og må derfor sende det til retur. Skal nok ikke ta alt for lang tid før du får et nytt ett i så fall. 8605473[/snapback] Nå bruker jeg ikke så veldig mange andre programmer, så jeg har vel litt lite å sammenligne med. Men CS går i alle fall glimrende. Jeg har prøvd å kjøre et par testprogrammer og får lignende artifacts på en del av testene (pc-en fryser faktisk, og jeg får blåskjerm) så det jeg egentlig har kommet fram til etter å ha snakket med noen som har erfaring med det samme problemet er at minnet på skjermkortet må være korupt... Lenke til kommentar
svartsau Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 har du overklokket det? i så fall har du prøvd og skru ned core og memory til stockdu har sikkert gjort det men om ikke så er det vert ett forsøk 8597855[/snapback] Jeg satt ned core og memory til under default nå (har aldri clocket det før) og satt opp fan speed til konstant 90% ytelse. Kortet holder seg på ca 50 grader når jeg spiller nå, og det virker som om det gjorde susen... Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hva var temperaturen på stock hastigheter? Under 70 grader skal vel det ikke forårsake artifacts, men kan hende at kortet ditt generelt bare er ustabilt ved stock grunnet feilproduksjon, i så fall skal du vel få et nytt ett eller pengene tilbake. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg hadde akkurat samme problem med WOW og mitt skjermkort. Jeg hadde kun problem i WOW. Kjørte alt av tester i 3d applikasjoner men fikk ikke reprodusert problemet. Jeg prøvde absolutt ALT for å få det til å funke igjen. Reinstallasjon av både spillet og OS og drivere av alle typer, ble aldri kvitt før jeg kjøpte nytt skjermkort. Jeg hadde 6600GT dog, jeg er ganske sikker på at det er feil på minnet på skjermkortet som forårsaker dette. Mulig du kan få reklamert på det. Lenke til kommentar
KjellviZ Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Heisann... Jeg har liknende problemer iblandt med WoW og mitt 6600GT. Vet ikke hva som hender, men når jeg disabler en sak i Video options i WoW så forsvinner feilen, om jeg enabler samme sak igjen er fortsatt problemet borte. Så jeg bare disabler, reenabler og venter på at det skal skje igjen, noe som bruker ta flere uker. Husker ikke i farten hva det var for funksjon jeg disablede, men det er en av de som er lengst ned til høyre på options ruta. Lurer på om det er vertical sync faktisk. Teste iaffal å se hva som skjer. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå