bebbetufs Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hei. Jeg har ADSL fra NGT og det funker utmerket, det gjorde også telefonen min helt til summetonen forsvant for en ukes tid siden. Jeg har ringt Telenor og har fått bekreftet at regningen er betalt, men at jeg hadde en kortslutning på linjen. Han mente det var et defekt apparat (jeg har bare ett). Til jul fikk jeg en trådløs telefon, denne er nå koblet til, men fremdeles har jeg ikke summetone. Internett funker derimot. Det jeg ikke fatter er hvordan det ene kan funke og ikke det andre. Jeg har vanlig analog telefon, og det er bare to ledere som er i bruk. En kortslutning må jo bety at disse to lederne er i kontakt, da skulle vel ikke bredbåndet funket heller? Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre, evt. forslag til effektiv feilsøkning? Takk Bernhard Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Har du stilt inn splittern riktig? Tenker på POTS og ISDN brytern . Lenke til kommentar
Prodigal Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Jeg kjenner faktisk en som hadde samme problemet. Han bruker noen gang å få summetone, men da er det høy støy på linja. Han fikk Telenor til å fikse det. Jeg anbefaler at du tar en alvorlig telefon til Telenor! Og ikke feilmeldingen! Finn et privat nummer til en i telenor/bravida! Det fungerer bestandig! Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Så lenge det har fungert før så skal det jo ikke være noen forandringer han trenger å gjøre... Siifra til telenor at ADSL'en funker selv om dem måler kortsluttning. Det kan jo være en kortsluttning i sentralen etter at ADSL-signalene blir filterert vekk... ADSL-filter (hjemme) Tlf-linje ADSL-filter (sentral) TLF ----------------|--|-----------------------------------|--|------------------- TLF / ADSL (PC) ---------/ ----------- ADSL (WAN) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hei. Jeg har ADSL fra NGT og det funker utmerket, det gjorde også telefonen min helt til summetonen forsvant for en ukes tid siden. Jeg har ringt Telenor og har fått bekreftet at regningen er betalt, men at jeg hadde en kortslutning på linjen. Han mente det var et defekt apparat (jeg har bare ett). Til jul fikk jeg en trådløs telefon, denne er nå koblet til, men fremdeles har jeg ikke summetone. Du bør ringe feilmeldingen på mobilen og la de ta npoen målinger, ta ut telefonen og mål, ta ut eventuell utgående til telefon på splitteren hvis du har telefonkabling i huset og mål og til slutt ta ut inngående på splitteren og mål. Er det fortsatt problemer så er det mellom deg og sentralen og da er det Telenor sitt problem. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Hei folkens. Jeg skal ringe til Telenor og gjøre som dere foreslår. Som John_^ sier så har det jo fungert før, og jeg har ikke forandret på noe som helst. Gruer meg til å ringe, men men... :-? Håper jeg finner ut av det. Takk for hjelpen alle sammen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hei folkens. Jeg skal ringe til Telenor og gjøre som dere foreslår. Som John_^ sier så har det jo fungert før, og jeg har ikke forandret på noe som helst. Gruer meg til å ringe, men men... :-? Håper jeg finner ut av det. Takk for hjelpen alle sammen. De er da stort sett svært hyggelige på feilmeldingen, bare og be de måle linja, det er gjort på noen sekunder. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hei folkens. Jeg skal ringe til Telenor og gjøre som dere foreslår. Som John_^ sier så har det jo fungert før, og jeg har ikke forandret på noe som helst. Gruer meg til å ringe, men men... :-? Håper jeg finner ut av det. Takk for hjelpen alle sammen. De er da stort sett svært hyggelige på feilmeldingen, bare og be de måle linja, det er gjort på noen sekunder. Det har du helt rett i.... Det er en av de få avdelingene i Telenor hvor man faktisk føler at de er der for å hjelpe deg, og de er i tillegg utrolig dyktige til å gjøre seg forstått blant oss "dødlige" som ikke er så teknisk innstilte. Det er ikke så ofte det skjer, men det er derfor desto viktigere at de får positive tilbakemeldinger når de gjør noe riktig i Telenor, syntes jeg. Mvh Fredster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå