Gå til innhold

Bra hovedkort til 1.7k sirka

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Altså, for at jeg kan anbefale deg et hovedkort må jeg nesten vite hva socket du har bestilt på prosessoren din.

Men jeg går ut i fra at du har valgt socket 775, og anbefaler derfor Asus P5N-E SLI. Dette er et veldig bra hovedkort som har fått mye skryt i tester og blogger.

Den koster bare rundt 950 kroner, for å bruke 1.700 kroner på et hovedkort er ikke nødvendig hvis du ikke skal drive med overklokking, eller andre ekstreme greier.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Hei!

Altså, for at jeg kan anbefale deg et hovedkort må jeg nesten vite hva socket du har bestilt på prosessoren din.

Men jeg går ut i fra at du har valgt socket 775, og anbefaler derfor Asus P5N-E SLI. Dette er et veldig bra hovedkort som har fått mye skryt i tester og blogger.

Den koster bare rundt 950 kroner, for å bruke 1.700 kroner på et hovedkort er ikke nødvendig hvis du ikke skal drive med overklokking, eller andre ekstreme greier.

Lykke til! ;)

8597935[/snapback]

socket 775 ja. Det vil mest sannsynlig samarbeide med : C2D e6600, hiper type-r 530w, crucial ballistiX PC6400 2048MB 800MHz, Radeon x1650 PRO...mulig det blir litt overklokking, men ikke heavy klokking. Takker for svar.

Anyone?

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

Du kan like gjerne kjøpe en E6320. Den eneste forskjellen på den og E6600 er standard multiplier. Tidligere kjøpte man E6600 fordi det var den billigste med 4MB L2 cache. Nå har E6320 og E6420 kommet med 4MB også. De lar seg relativt enkelt klokke opp til 2,8GHz med standard kjøler og standard spenning uten at det blir ustabilt. Med litt ekstra spenning og en god kjøler kommer man ofte over det runde tallet 3,0GHz.

Ellers så er jeg enig med de andre at du ikke trenger å bruke 1700kr for å få et godt hovedkort. Det til 950 er helt ok.

Lenke til kommentar
Du kan like gjerne kjøpe en E6320. Den eneste forskjellen på den og E6600 er standard multiplier. Tidligere kjøpte man E6600 fordi det var den billigste med 4MB L2 cache. Nå har E6320 og E6420 kommet med 4MB også. De lar seg relativt enkelt klokke opp til 2,8GHz med standard kjøler og standard spenning uten at det blir ustabilt. Med litt ekstra spenning og en god kjøler kommer man ofte over det runde tallet 3,0GHz.

Ellers så er jeg enig med de andre at du ikke trenger å bruke 1700kr for å få et godt hovedkort. Det til 950 er helt ok.

8598192[/snapback]

eg tenkte litt på det, så eg har skifta ut hovedkortet som eg først hadde satt opp: Asus Premium Vista Edition med Gigabyte GA-P35-DS4 så har jeg byttet ut Hiper Type-R 530w med Thermaltake Toughpower 750w, omtrent samme pris :)

mener du at jeg like så godt kan gå for e6420?

Skal bestille gjennom lokalforhandler som bestiller fra norek. Alså da ser jeg på komplett.no..der er det kun 300kr forskjel mellom e6420 og e6600 da? Er usikker her jeg nå :hmm:

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Men du... Hvorfor Radeon X1650 PRO?

Jeg syns du burde gå opp litt i pris og gå for Sapphire Radeon X1950 Pro. Har selv PowerColor Radeon X1950 Pro Extreme 256 MB og syns du bør gå for et X1950-kort. Disse yter mye bedre i spill, og om du kjører Windows Vista klarer den alle funksjonene helt topp ;)

Men men, jeg støtter Simen og mener du burde gå for Intel Core 2 Duo E6320

Lykke til ;)

8599258[/snapback]

her er det nye oppsettet

grunnen til Radeon x1650 PRO er at det har jeg fra før :p

ved neste lønning, eller lønning etter der igjen blir det kanskje to GTX kort i SLI eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Det oppsettet ser greit ut. :)

8600269[/snapback]

ok :) men du? hva slags hovedkort syns du jeg skal gå for`? eller, hvilket chipset? nForce 680i,nForce 650i, Intel P35 eller Intel 975X?

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...