Gå til innhold

17'' laptop m/ Core 2 duo & "Medium" grafikk?

Anbefalte innlegg

Har sett en del på laptop's den siste og trodde at 14-15 tommer var det jeg likte best, men etter å ha testet ut en 17 tommer i dag så innså jeg at det er en 17 tommer hjertet begjører =D

Testet en HP Pavillion 9074ea, men denne har Turion CPU og viftene går litt for mye for mine ører.

Prøvd å finne noen 17'' med Core 2 Duo, uten hell...

Kravene er bare at den koster rundt 9000,- uten frakt, har en Core 2 Duo CPU, minst 1GB ram (helst 1x1GB), rundt 80GB (5400RPM), og et ATI X1600 eller GeForce Go 7600 skjermkort med dedikert minne.

Lar dette seg gjøre i en eller annen netshop? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva synes du om HP Pavilion dv9377ea?

SKal man ha Vista er det vel også en fordel å vurdere 2GB minne, er det ikke det? Det har denne.

Den er litt dyrere enn det du spesifiserer (med fare for å bli flamet :innocent: ), men altså 2 GB ram.

Virker bra utsyrt da. (har tom 802.11n draft)

Noe jeg er litt betenkt over er 2 fysiske harddisker. Er redd dette kan trekke en del batteri. Noen som vet hvor mye 2 stk harddisker påvirker batteri-llevetid?

Noen som har erfaringer med denne maskinen, kanskje?

Lenke til kommentar
Lar dette seg gjøre i en eller annen netshop? =)

sjekk www.netshop.no og sjekk zepto gamer pc, under pc-bygger. :D

8597718[/snapback]

Zepto har ingen 17'' laptop's som jeg kan se..

Hva synes du om HP Pavilion dv9377ea?

SKal man ha Vista er det vel også en fordel å vurdere 2GB minne, er det ikke det? Det har denne.

Den er litt dyrere enn det du spesifiserer (med fare for å bli flamet  :innocent: ), men altså 2 GB ram.

Virker bra utsyrt da. (har tom 802.11n draft)

Noe jeg er litt betenkt over er 2 fysiske harddisker. Er redd dette kan trekke en del batteri. Noen som vet hvor mye 2 stk harddisker påvirker batteri-llevetid?

Noen som har erfaringer med denne maskinen, kanskje?

8598004[/snapback]

Ser grei ut den, bortsett fra at den overstiger budsjettet med 2000,-.

Edit: Har WinXpPro liggende og vil fortsette å bruke det frem til neste pc innkjøp.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Hei!

Lurte på om jeg skulle invistere i en dell xps senere. Disse har 17" skjerm og er bra dataer, eneste er at de kanskje ligger litt over budsjettet ditt :hmm:

Du kan jo alltids ta en titt: www.dell.no

8598135[/snapback]

Har siklet på disse ja.. :dribble: Men er man student så er man mer eller mindre alltid blakk. :p

Lurer litt på om jeg skal kjøpe den HP Pavilion 9074 maskina jeg prøvde, kunne få den for 7000,-.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Har ikke HP Pavilion 9074 en AMD Turion 64 X2 og ikke Intel Core 2 Duo?

8598545[/snapback]

Jo, men det blir vanskelig å finne en med Core Duo. Noen 9074 ble levert med Intel CPU, og andre med AMD.

Den jeg har fått tilbud om å kjøpe har AMD Turion 64 TL-56 1,8GHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...