Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann folkens,

Jeg har planlagt å kjøpe 350D men har etter oppfordring prøvd å oppdrive ett sånn at jeg kunne få teste håndgrepet. Vell, jeg fikk prøvd et 400D idag, og lurer på om det er store forskjeller?

 

Dessuten vet jeg ikke hva som er viktig, men jeg tror jeg har en liten peiling. Altså, kameraet var godt å holde i synes jeg. Det gikk fint ann å holde det med en hånd i batterigrepet.. Var forøvrig utrolig klam i hendene da, så jeg var litt rett for å gleppe det.. :p Men det virket ganske OK somsagt med bare en hånd.. Har stativ også hjemme til videokamera, men det kan jeg vell bruke på dette også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jomen, det er jo slik som du skrur fast i kameraet.. Betalte jo 700-800,- kroner for det.. Burde det ikke holde da? Det sitter jo bom fast, og det er tykke ben..

8600911[/snapback]

 

Klart det vil virke. Men du bør kjøpe en trådutløser (Canon RS-60E3) for å hindre rystelser når du trykker av.

Lenke til kommentar
Klart det vil virke. Men du bør kjøpe en trådutløser (Canon RS-60E3) for å hindre rystelser når du trykker av.

8600959[/snapback]

 

Jeg vil heller anbefale å kjøpe en uorginalutløser fra eBay, og heller plusse på en infrarød fjernkontroll i tillegg. Gjorde nettopp dette, og summen kom på 147 kr ink frakt til Norge. :) Prisen på RS-60E3-utløseren her i landet ligger på ca. 160 kr, uten frakt.

 

Enkelte tredjepartsdeler er helt fullverdige i forhold til originaldelene produsenten tilbyr.

 

-MightyTwin.

Lenke til kommentar
Klart det vil virke. Men du bør kjøpe en trådutløser (Canon RS-60E3) for å hindre rystelser når du trykker av.

8600959[/snapback]

 

Jeg vil heller anbefale å kjøpe en uorginalutløser fra eBay, og heller plusse på en infrarød fjernkontroll i tillegg. Gjorde nettopp dette, og summen kom på 147 kr ink frakt til Norge. :) Prisen på RS-60E3-utløseren her i landet ligger på ca. 160 kr, uten frakt.

 

Enkelte tredjepartsdeler er helt fullverdige i forhold til originaldelene produsenten tilbyr.

 

-MightyTwin.

8601177[/snapback]

har du/noen link til en uorginalutløser og fjernkontrol?

Kunne tenkt meg en sånn

Lenke til kommentar
har du/noen link til en uorginalutløser og fjernkontrol?

Kunne tenkt meg en sånn

8603675[/snapback]

 

Snorutløser

Fjernkontroll

 

Dette er fra samme selger hvor jeg bestilte mine deler fra. Kjapt og enkelt, dog frakten tar litt tid, siden utstyret blir sendt fra Hong Kong.

 

Men husk, ikke finn på å bestille dette, slike utløsere er bare ræl, og bortkastede penger. :)

 

-MightyTwin.

Lenke til kommentar
Jomen, det er jo slik som du skrur fast i kameraet.. Betalte jo 700-800,- kroner for det.. Burde det ikke holde da? Det sitter jo bom fast, og det er tykke ben..

8600911[/snapback]

 

Jada men det kan alikevel ikke samenlignes med et skikkelig fotostativ. Men det er jo bedre enn ingenting, for det første er det et videostativ det vil si at det primært er beregnet på filming med de behovene man har der, feks er enkel panorering viktigere enn maksimal stabilitet. For det andre er 800-900 kroner ingenting hvis man snakker om et skikkelig fotostativ, da må man opp i en del tusen mer.

Lenke til kommentar
Jada men det kan alikevel ikke samenlignes med et skikkelig fotostativ. Men det er jo bedre enn ingenting, for det første er det et videostativ det vil si at det primært er beregnet på filming med de behovene man har der, feks er enkel panorering viktigere enn maksimal stabilitet.

Nå er det jo en del som bruker fotostativ til video også da, og vi vet ingenting om hva slags stativ han har... Hvis vi får vite akkurat hvilket stativ han har, er det lettere å bidra med info om hvor godt egnet det er.

 

Trådstarter: du kan nok nesten helt sikkert bruke det stativet du har med bra resultat. Kjøp i hvert fall ikke noe annet, før du har funnet ut at det ikke er tilstrekkelig, og det er langt fra usannsynlig at du ikke kjøper noe annet stativ.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor godt du likte grepet, men har du holdt i et Nikon kamera før?

8599426[/snapback]

Oh, the horror!

8607740[/snapback]

 

Det er ikke merket eller kameraet er som er problemet - det er mer fanboyz'a :cool:

 

(I motsetning til oss som har andre merker, mener jeg ;) )

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor godt du likte grepet, men har du holdt i et Nikon kamera før?

8599426[/snapback]

Oh, the horror!

8607740[/snapback]

 

Det er ikke merket eller kameraet er som er problemet - det er mer fanboyz'a :cool:

 

(I motsetning til oss som har andre merker, mener jeg ;) )

 

Tom

8607781[/snapback]

 

Både 350D og 400D er et drittkamera for mine hender, men D50, D70s OG D80 er meget gode å holde i. Hvorfor velge noe som ligger greit, når man kan velge noe som ligger perfekt?

Lenke til kommentar

Hvis man skal gå etter ergonomi så vil jeg (som Nikon-mann) si at Pentax er praktisk talt uslåelig... K10D har etter min mening bedre grep enn både D80 og D200.

 

Hvis 350/400D ligger bra i hånden din, så go for it. Selv har jeg lange sjimpansefingre og klarer ikke å holde det skikkelig uten å slite ut fingrene mine, men det er nå bare meg :p

 

Men jeg ville prøvd allikevel og sett på et par andre kameramodeller. I samme prissegment som 350D har du Nikon D40, D50 og D70s og Pentax K100D i hvert fall. Selv om 350D føles greit, så kan det være andre modeller som ligger enda bedre i hånden din. Canon 30D er også en mulighet, men det ligger kanskje litt over budsjettet ditt :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...