Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plutselig Evig Treg Pc

Anbefalte innlegg

Sitter her på en bærbar Acer Aspire 5100.

Den funket fint en stund, inn til nylig da oppstarten tar over 10 min, den bruker flere minutter på å åpne ett program osv.

Vi prøvde da alt mellom himmel og jord, men det endte med at vi reformaterte den.

Den funket så fint igjenn i 2 uker, og er nå etter hvert blitt tregere å trege igjenn.

For 2 dager siden gjekk det ann å e se film, nå er det klin umulig etter som filmen henger seg når man ser.

Hva i all verden kommer dette av?

Her finner du HardwareInfo

Må tilføye at pcen mangler 200 av RAMa sine, av en eller erkelig grunn.

Slenger opp et bilde av oppgavebehandling.

Det finner du her -> post-129600-1178993551_thumb.jpg

Har sett det er fler som har problemer med ting som CLI.EXE som duplikerer seg selv, men har prøvt å stanse disse utallige ganger uten hell.

Noen som vet hva som kan vere grunnen til maskinsvikten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De 200 MB RAM som "mangler" er nok bare dedikert til skjermkortet (Hypermemory). Du kan sikkert endre fordelingen i ATis kontrollpanel.

- Ser at du bruker Norman antivirus, har du forsøkt en manuell skanning av PCen?

- Har du oppdatert Windows?

- Du har mange prosesser gående i bakgrunnen, en del kan stoppes.

- Har du forsøkt å kjøre Ad-Aware/SpyBot el.l.?

Lenke til kommentar
De 200 MB RAM som "mangler" er nok bare dedikert til skjermkortet (Hypermemory). Du kan sikkert endre fordelingen i  ATis kontrollpanel.

- Ser at du bruker Norman antivirus, har du forsøkt en manuell skanning av PCen?

- Har du oppdatert Windows?

- Du har mange prosesser gående i bakgrunnen, en del kan stoppes.

- Har du forsøkt å kjøre Ad-Aware/SpyBot el.l.?

8597264[/snapback]

Vil jeg skifte på det med de 200 RAM ene? eller skal jeg la de stå?

Ad-aware og spybot er kjørt uten hell

Oppdatering av windows gjør jeg kontinuerlig.

Manuell scan har jeg forsøkt.

Det som er litt drit med disse selskapene er at de propper pcen med tusen ultilities som jeg mest sannsynlig aldrig får bruk for, så HVA skal jeg stoppe?? er det også en måte å ta dem bort permanent??

Lenke til kommentar

Hvis du ikke bruker PCen til spilling, kan du godt sette av mindre RAM til skjermkortet.

For å finne ut hvilke prosesser du kan/bør stoppe er det enkelt og greit å google prosessen. Da finner du fort ut av hva som er nødvendig/unødvendig. De kan stoppes permanent ved å deaktivere dem under "Tjenester". Dit kommer du ved å velge Start -> Kjør og skrive "services.msc".

Lenke til kommentar

Maskinen er veldig treg uten at cpubruken er nevneverdig? Høres veldig merkelig ut... Kan virke som noe som "venter" på et eller annet og stopper det meste annet...

Prøv å kjøre CCleaner og rensk opp det meste, ta også og fjern alt fra oppstart av windows (ta vekk haken så kan du enkelt enable det du vil/må ha med der senere) og se om det fortsatt er like tregt...

Lenke til kommentar

norman hadde jeg ikke sist gang dette problemet dukket opp, så det er nok ikke kilden til problemet.

takk teveslave, skal teste ut dette i løpet av kvelden.

Ja det som diabloti sier virker veldig slik som jeg har oppfattet det.

Pcen virker stresset uten at den holder på med noe, tanken som har falt meg inn er at det er noe hardware/software som ikke fungerer som det skal eventuelt roter opp i systemet til noe annet.

Jeg vet bare ikke hva, derfor jeg nevnte dette ned duplikerende program.

Takk, jeg skal hive på ccleaner i kveld og la det stå.

Så får vi se hvordan det er i morra. takker for alle svar.

Endret av HadHa
Lenke til kommentar

tilbakestilling har jeg lite tro på ettersom vi jo har reformatert osv allerede men problemet gjennoppstod 2 dager senere.

Tester nå dette om breathe sier,

og foresten;

Når man slår på spill/film/musikk eller hva som helst så henger lyden seg opp, men dette skjer ikke alltid av en eller annen grunn..

Lenke til kommentar

Det kan vær at cpuen din blir for varm, når den blir varm, pleier den skru ned ytelsen for å minke varme utvikling

Det kan vær at harddisken din begynne å ta kvelden, hvis hardisken er fysisk skadet, så vil jo alt gå ganske mye senere

Last ned noe diagnostikk programmer, som HD Tune og Everst og les av status på hardwaren din

Lenke til kommentar
Nå må du lese linke jeg ga deg.

Det hjelper ikke og kjøre clean upp programm i windows.

Du må starte i safe modus.

Viss du ikke gidder noe av dette,formater install windows på nytt.

8603003[/snapback]

reformatering har vi jo allerede hatt, ser lite grunn til å prøve på det igjenn. men ja jeg har lest på linken, brukt hijackthis og sett over. pent lite har hjulpet

Lenke til kommentar

Jøss du skriver jo at det gikk 2 uker så fikk det igjen.

Cli.exe har blit kapret,dette er vanskelig og få bort.

Dette er jo helt klart når den former seg.

Dette må gjør utenfor windows i safemode eller dos.

Selvfølgelig vil format og installere fjerne dette.

Du må bruke programm som hindrer dette på nytt.

Du kan bli smittet med gang du er på nettet.

Minutter etter ny installasjon.

Nod32 er bra

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...