MyBigMouth Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei Trenger en ekstern harddisk ettersom jeg 2 ganger nå har opplevd hd krasj, og mistet alt. Trenger derfor noe "litt" sikrere. Jeg vet at eksterne også er ustabile, men det er sikrere enn å lagre det på den hd jeg bruker til windows. Hvilken bør jeg da velge? Ser for meg prisklassen rundt 1 000 kroner. Er ikke prippen på hvilken kobling det er, men hvis dere mener at f.eks firewire er best, så hører jeg jo på det. Jeg tar mye bilder, og trenger derfor litt plass, men dette kan også taes med en klype salt. Jon Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Du kunne kjøpe My Book, har denne sjølv og er ekstremt fornøyd med den... Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Husk å ha bildene BÅDE på den eksterne og den interne... Da kan en av de krasje uten at du mister bildene Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 hva med å brenne de ut på dvd eller cd? ganske sikkert hvis de kun ligger i etuiet og er av godkvalitet. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 hva med å brenne de ut på dvd eller cd? ganske sikkert hvis de kun ligger i etuiet og er av godkvalitet. 8614450[/snapback] Tja, dette har jeg prøvd før, men får aldri en god rutine på det. Dessuten forsvinner ting på cd lett, enten ved tap eller at cden blir ødelagt. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Anbefaler også MyBook'en, så da er det jo bare og finne en størelse som passer til ditt behov. 250GB er vell mer en nok? Hvis du ikke tar sykt mange bilder i raw format... Lenke til kommentar
roglia Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 hva med å brenne de ut på dvd eller cd? ganske sikkert hvis de kun ligger i etuiet og er av godkvalitet. 8614450[/snapback] Tja, dette har jeg prøvd før, men får aldri en god rutine på det. Dessuten forsvinner ting på cd lett, enten ved tap eller at cden blir ødelagt. 8614712[/snapback] Regner med det kommer flere bilder til i samlingen din, og siden en cd/dvd plate holder i mange år så har du sikkert tatt mange backupper på den tida sånn at siste platen er under ett år for eksempel, så da er det ikke noe problem å bruke cd/ dvd som backup. lagrer du dei på en trygg plass kan eg ikke skjønne dem blir ødelagde. Lenke til kommentar
frowen Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Kanskje denne? Den er "bare" 160Gb men du slipper å drasse med deg ekstra strømkabel =) Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Strømkabel kan jeg egentlig leve med. Jeg er egentlig mest opptatt av at det er trygt. Har i det siste sett på LaCie sin "rugged" edt. Den er litt mindre, men er jo skapt for litt røffe forhold. Hva tror dere? edit: Fikk nettopp tilbud fra psdata om en Samsung samstore 500gb... Samsung Samstore 500GB External Harddrive USB interface SATAII 16MB HDD Powered By Samsung Retail Så billig har vi aldri solgt en ekstern 500GB SATA disk før – Vær rask. Rask USB 2.0 oppkobling, kompatibel med USB 1.1. Vifteløs, plassbesparende og enkel i bruk. Gir også god beskyttelse mot strømsvingninger.Norsk bruksansvisning følger med. Spesifikasjon: Produkt:3.52 ekstern USB 2.0 harddisk Lagring: 3,5" S-ATA HDD Kapasitet: 500GB S-ATA Grensesnitt: USB 2.0 Overføringshastighet: 480Mb/s via USB 2.0 Kontakter: USB 2.0 og Kensington låsuttak Strøm: DC 12V, 2A eller høyere Størrelse: 196,5 x 120,5 x 85,0 mm Web Pris: 1324.- Tilbudspris kun kr 1095.- Burde jeg slå til? Endret 16. mai 2007 av MyBigMouth Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg må bare bumpe denne her. Så at Binders hadde 320 western digital premium til 999,-. Er en grei pris, men vet ikke om det er verdt prisen. 250 wd mybook går jo for nesten halvparten. Vil jeg merke stor forskjell? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er jo 70GB mer på den med 320GB. Så hvis du trenger så mye plass så er det vell verdt det... Det er eneste forskjelden på de diskene. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Ja, men er det verdt 500 kr, hvis jeg også får firewire? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) USB2 er vell raskere i praksis. Jeg bruker ikke firewire på min. Så hvis du har nok USB porter så ville jeg spart de 500kr det koster ekstra. Edit: Leif... Endret 5. juni 2007 av ondskapen Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 USB2 er vell raskere i praksis.Jeg bruker ikke firewire på min. Så hvis du har nok USB porter så ville jeg spart de 500kr det koster ekstra. Edit: Leif... 8789403[/snapback] Teoretisk er USB2 den raskeste, men det har vist seg at i praksis har det ingen betydning... Anngående sikkerhet, så kan det være lurt å ha bilder både på den eksterne harddisken, på den interne og for å være 100% sikker så kan du også brenne ut bilder på CD/DVD en gang i blant. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 USB2 er vell raskere i praksis.Jeg bruker ikke firewire på min. Så hvis du har nok USB porter så ville jeg spart de 500kr det koster ekstra. Edit: Leif... 8789403[/snapback] Teoretisk er USB2 den raskeste, men det har vist seg at i praksis har det ingen betydning... Anngående sikkerhet, så kan det være lurt å ha bilder både på den eksterne harddisken, på den interne og for å være 100% sikker så kan du også brenne ut bilder på CD/DVD en gang i blant. 8789497[/snapback] Ja, det er det jeg skal, men for øyeblikket har jeg en stasjonær og en laptop, og er et lite helvette å måtte ta backup.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå