Gå til innhold

Hvilken mobil har best kamera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at telefonen er stappa med teknologi og at nokia fremdeles henger etter på batteri fronten sammenlignet med SE, så det er jo ikke rart i denne telefonen blir fort utlada. Har du lyst på en tlf med bra batteri, kjøp heller noe med mindre specs

8619729[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig :thumbup:

hvia man er ute etter godt batteri, så kjøper man ikke noe man VET man blir misfornøyd med ;)

Lenke til kommentar

Om noen måneder kommer det sikkert bedre batterier til N95 :) Synes dog det er litt snodig at nokia utstyrte N73 med et vesentlig kraftigere batteri. På alt annet enn bilder i dårlig lys er vell N95 en bedre kameramobil enn K800i, ihvertfall om jeg skal dømme ut ifra bilder jeg har sett tatt meg begge modeller.

Lenke til kommentar

jeg savner noen som kan legge fram/linke til en helst lettforståelig sammenligning av n95 og konkurrentene. jeg ble helt sprø av tvetydighet av de utrolig lange og irriterende testene jeg har lest til nå..

har ikke sett mer enn fire, men jeg har ikke så mye tolmodighet lenger etter å ha lest masse drittester uten konklusjon som ikke sier meg noe :hrm: , så det finnes sikkert et sikkert svar av en tester eller eier av n95 der ute.. samtidig er det ikke så ofte og lenge jeg har tilgang til nett så det er egentlig umulig å lese gjennom en hel test og skjønne hva som egentlig blir sagt/tolke skiten.

jeg kan heller ikke dømme bildene selv, siden jeg ikke vet noe om det, så å bare se på/linke til postede mobilfoto sier meg ikke så mye.. hvis ikke noen kan forklare hva det er man ser på bildene/ dømme tlfene mot hverandre.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

For en tåpelig diskusjon. Begge mobilene tar meget bra bilder for å være mobil-kamera. De som lurer på hvem som tar best bilder kan jo bare sammenligne dem, og ikke sluke rått alle tester her og der som er objektive ut fra hva testeren selv mener blir best. :cry:

Tviler på at man blir misfornøyd med bildene uansett hvilke av disse mobilene man har.. :yes:

N95 er vistnok kåret til beste kameramobil.... les her:

http://www.xmobil.no/nyheter/Nokia_N95_faa...b83e9c33148a1ef

Endret av balltuss
Lenke til kommentar
For en tåpelig diskusjon. Begge mobilene tar meget bra bilder for å være mobil-kamera.

8631932[/snapback]

for noen er dette veldig interressant visst, og hvis det er en minimal forskjell så kan man nevne det, så kan man presse produsentene til å gjøre det beste ut av kamera og ikke bare spesifikasjonene på papiret..

edit:

N95 er vistnok kåret til beste kameramobil.... les her:

http://www.xmobil.no/nyheter/Nokia_N95_faa...b83e9c33148a1ef

8631932[/snapback]

dette er jo kåringen av tipa for beste kameramobil nevnt tidligere og har ikke noe med spørsmålet til trådstarter å gjøre som mange visstnok finner interressant; hvilken mobil som har best bildekvalitet. n95 kan ha det, men tipa har ikke sagt noe om det.

Synes ikke den var kjempebra, men en brukbar sammenligning av N95 mot K800i: http://www.mobileburn.com/story.jsp?Page=1&Id=3298

8631698[/snapback]

det ser ut som den n95 de har testet med ikke hadde den oppdateringen som fjernet den lilla-tonen kanskje?

uansett, så fikk jeg intrykk av at n95 var akkurat som n73, har mulighet til bedre bilder enn k800 i ideelle situasjoner..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Jeg eier både Nokia N95 og SE K800i.

Mellom de to, er det definitivt N95 som tar best bilder. Når det gjelder blits, vil jeg faktisk si jeg liker bedre blitsen på N95, da den virker som om den gir mer naturlige farger, bedre kontrast, og lyser mer "kompakt", K800i har en bredere blits som lyser opp ett større område. Noe som ikke er det jeg liker.

Lenke til kommentar

Mellom de to, er det definitivt N95 som tar best bilder. Når det gjelder blits, vil jeg faktisk si jeg liker bedre blitsen på N95, da den virker som om den gir mer naturlige farger, bedre kontrast, og lyser mer "kompakt", K800i har en bredere blits som lyser opp ett større område. Noe som ikke er det jeg liker.

8632245[/snapback]

Jeg er helt enig, har begge mobilene selv.

Liker best blitsen på N95 bedre.

Lenke til kommentar

8632245[/snapback]

jeg trodde xenon ga helt hvitt lys.. :hmm:

er det mulig å dokumentere hvor sterk/lite farget de to blitsene er? har du et tredje kamera som kan ta bilde litt ovenifra/ved siden av dem når blitsen er aktivert mens de nesten står på gulvet ved siden av hverandre kanskje? jeg husker ikke hvordan man gjør sånn lystest.. er det mulig tror du?

Lenke til kommentar
Kan prøve å få tatt bilder med begge telefonene i morgen. Se om jeg husker det.. Kan ta bilde i mørke med blits.

8668695[/snapback]

jeg vet det selvsagt var litt vanskelig ønske, men forsøker liksom å komme fram til mer enn bare meninger..

men kjempefint du gjør det! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...