bebbetufs Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Hei. Jeg har en 2 mnd. gammel Eheim 1048 som pumper vann gjennom 10mm slanger og 3 magnum blokker CPU -> GPU -> chipsett -> varmeregister fra en bil. Den har vært meget stille og behagelig helt til for 2 uker siden, da begynte den å skrangle som besatt. Jeg har demontert den, og fjernet et t-kryss som var en unødvendig motstand i systemet. Det hjelper ingenting. Den skrangler så mye at det faktisk er bedre å ha bobler i systemet fordi det demper den infernalske skranglingen. Da jeg hadde pumpen i deler sjekket jeg impelleren og akslingen. Akslingen var liksom litt svart på den ene enden (den som sitter inni selve pumpehodet), men impeller og aksling så fine ut og jeg kunne ikke merke noe slitasje på noen av dem. Jeg har hatt flere Eheim pumper før til akvariebruk, så jeg er ikke helt grønn, men dette har jeg ikke opplevd før. Er det noen av dere som har opplevd noe lignende? Hvordan ble dere kvitt det i så fall? Håper på snarlig hjelp for dette driver meg til vanvidd. Bernhard Lenke til kommentar
Creature Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Kva meiner du med liskom litt svart??? Du bør kansje lima propelen fast, det hender at den bråker om en har mye motstand i systemet. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Takk for tipset. I mellomtiden har jeg vært i kontakt med 3dfxcool og fått ny pumpe i posten gratis. Jeg skal lime impelleren dersom ågså den nye pumpen begynner å skrangle. Rart at dette ikke har vært nevnt på nettet noe sted. Bernhard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå