Gå til innhold

Pc'n fryser, os relatert, eller annet?

Anbefalte innlegg

Hei

Spurte om noe lignende i en annen kategori tidligere men responsen var ikke overveldende akkurat, så jeg prøver her også. Problemet er at pc'n fryser seg hele tiden. Satt å spilte litt LFS nå nettopp, noe som er et relativt lett spill, og etter ca 20min fryser det hele seg. Så jeg starter spillet en gang til etter omstarten og prøver igjen, i tillegg satte jeg overklokken fra 2,8ghz til 2,6ghz noe som skal gå bra. Har hatt min stabil i flere timer på 2,8ghz, men tenkte jeg skulle prøve med 2,6ghz likevel, men etter 5min frøys det seg igjen. Ingen blåskjerm eller noenting, og en gang tidligere det frøys seg i dag når jeg ikke spilte, så kunne jeg bevege musa men ikke trykke på noe. Tror jeg har restartet bortimot 5-6 ganger allerede i dag, og det er ikke holdbart. I går da jeg skulle spille C&C 3 sammen med noen, så frøys det seg også, men ikke så ofte som i dag. Så jeg lasta ned nyeste driver til skjermkortet siden jeg stadig fikk feilmelding fra catalyst, og det funket problemfritt i går kveld. Lurer på om det kan være noe med os'et eller noe annet som gjør det, ikke vet jeg.

Windowsen får vel nok plass? XP Home forresten.

post-97607-1178987849_thumb.jpg

Poster også et bilde over oppgavebehandlinga, og som dere ser på temperaturene helt til høyre på startlinja, så er de ikke ille.

post-97607-1178987860_thumb.jpg

Er det ikke mulig å finne ut hvorfor den fryser seg? Noen feillogg eller noe slikt?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg gjort om alt som jeg kunne til slik det stod i guiden. Noen fant jeg ikke på min og noen hadde jeg som ikke stod der, men det er vel ikke så farlig. Nå ser det slik ut, men jeg kan ikke si at jeg ser noen forskjell, eller er det det?

post-97607-1179000814_thumb.jpg

Skal prøve å spille litt også, og se om det ble noe bedre.. :)

Edit: Sjokk, spilte maks 5-7min med LFS før det klikka, IGJEN. Skal prøve en heftig runde med C&C 3 først, for å se om det samme skjer der også.

Edit 2: Prøvde med C&C 3 og der funka det uten noen problemer, og rett etterpå prøvde jeg med LFS igjen, og det klikka. I samme slengen tenkte jeg at jeg skulle sjekke enhetsbehandlinga, og der var plutselig av en eller annen merkelig grunn driveren til lydkontrolleren borte. Så jeg innstallerte denne på nytt, og fremdels fryser det. Nå virker heller ikke volumknappen på tastaturet slik at jeg ikke kan justere lyden inne på spill og slikt. Noen som vet hvordan jeg fikser det forresten? Er et Saitek Eclipse tastatur.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...