Megnus Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Har ikke helt bestemt meg for hva slags software jeg skal bruke. Jeg tror det faller på Cubase, men om det er smart å bruke Pro Tools, sammen med dette lydkortet, skal jeg vurdere å kjøpe Pro Tools i stedet. Åja, da har jeg jo faktisk preamp på Audigy 4 Pro lydkortet mitt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Har ikke helt bestemt meg for hva slags software jeg skal bruke. Jeg tror det faller på Cubase, men om det er smart å bruke Pro Tools, sammen med dette lydkortet, skal jeg vurdere å kjøpe Pro Tools i stedet. Åja, da har jeg jo faktisk preamp på Audigy 4 Pro lydkortet mitt 8605538[/snapback] det er nok ikke en pre-amp på audigy kortet i den forstand.. men uansett så er det kvaliteten på pre-ampen som avgjør hvor bra kvalitet det blir på opptaket. de eksterne lydkortene har pre-amper som fungerer med de er ikke noe å rope hurra for. men det blir ikke noe anderledes med pro tools eller cubase på det lydkortet. det kommer mest ann på hva du vill bruke. Echo Audiofire 2 til 1900kr er helt greit for ditt nivå, trenger du phantom power må du opp på Audiofire 4 disse er firewire bassert. Endret 13. mai 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) På for eksempel dette firewire 410 lydkoret. Er lydavspilling også mye bedre da? Jeg legger GODT merke til kvalitetsforskjell på lydkortet mitt og min bror sitt. Jeg har Audigy 4 Pro og han har X-Fi. Audigy kortet er MYE bedre i musikk. Er disse 'pro' lydkortende enda bedre igjen? edit: doh. . kanskje litt OT dette.. Endret 18. mai 2007 av Zuckron Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Jeg synes enkelte her er veldig kategoriske på hva som er "bra" og hva som er "elendig". Skal man lage god lyd, er det mange ting som spiller inn, og utstyr i studiokvalitet er riktignok ett av de. Når det er sagt, så betyr erfaring, tidsbruk og kunnskap vel så viktig. Det er faktisk ikke så enkelt at man får god lyd, bare man har kjøpt et "profft" kort, og bruker SM57 til å ta opp med. Utsagn som "men uansett så er det kvaliteten på pre-ampen som avgjør hvor bra kvalitet det blir på opptaket." faller på sin egen urimelighet.. Maken til pølsesnakk. Det samme gjelder utsagnet om at det ikke er preamp på Audigy- kort. Spør du meg, vil det lydkortet du har være mer enn bra nok til å ta opp lyd med på hjemmebasis til å begynne med. Du kan bruke det en god stund før du har "slitt ut" potensialet i det kortet. Riktignok er det ikke førstevalget, hvis jeg skal velge, men har faktisk tjent ganske mange penger opp gjennom årene med å levere lyd fra Audigy- serien til Creative. Det har riktignok ikke vært lyd i CD- kvalitet, men å stemple det som et "Gamerkort" som nærmest ikke kan brukes, er en stor overdrivelse, og er et eksempel på kategorisk båstenkning som man gjerne vokser av seg med alderen. Endret 18. mai 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Oi.. skulle skrevet at jeg mente til musikkavspilling Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Oi.. skulle skrevet at jeg mente til musikkavspilling 8643692[/snapback] til musikkavspilling blir det ikke noe anderledes, det er uansett 16bit 44,1khz så til det kan du bruke hva som helst Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 syntes det er så rart at det da er så forskjell på Audigy 4 og X-fi når det gjelder musikkavspilling da... hmm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 syntes det er så rart at det da er så forskjell på Audigy 4 og X-fi når det gjelder musikkavspilling da... hmm 8644491[/snapback] det er rart ja, mulig det er noen EQ på selve kortet som gjør at det høres bedre ut. mulig han har bedre høytalere enn deg,? men uansett så kommer du til et punkt hvor det ikke kan bli bedre da kilden fortsatt er bare 16/44,1khz hvis du ikke har en SACD da, men det er jo ikke så veldig utbredt. ler meg skakk av hi-fi entusiaster som har høyttalere og forsterkere til mange 100.000kr og påstår at det blir bedre... Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 syntes det er så rart at det da er så forskjell på Audigy 4 og X-fi når det gjelder musikkavspilling da... hmm 8644491[/snapback] det er rart ja, mulig det er noen EQ på selve kortet som gjør at det høres bedre ut. mulig han har bedre høytalere enn deg,? men uansett så kommer du til et punkt hvor det ikke kan bli bedre da kilden fortsatt er bare 16/44,1khz hvis du ikke har en SACD da, men det er jo ikke så veldig utbredt. ler meg skakk av hi-fi entusiaster som har høyttalere og forsterkere til mange 100.000kr og påstår at det blir bedre... 8646511[/snapback] samme høytalere. Men det som er så rart,, får skikkelig vondt i ørene på høyt volum med x-fi kortet men kan spille kjempe høyt med Audigy 4 uten å få vondt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå