Gå til innhold

Spørsmål om Cubase

Megnus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

bar vær obs hvis det skjer igjen er at alt kan være riktig i oppsettet.

men likevell så fungerer den ikke, da kan du restarte cubase, pleier å funke da.

Lenke til kommentar

utennavnqo9.jpg

Når man bytter mellom disse, så blir alt jeg har spillt inn forandret (lydklippene høres HELT annerledes ut). Men det har seg slik at jeg må ta å stresse og bytte frem og tilbake mellom disse for å få lyd inn på Cubase (selv om jeg bare har en og samme innspillingskilde hele tiden :S) Hva er det som skjer her?

Edit: Kan legge til at Asio Full Dublex tingen, funker hele tia, men der er latencyen på 500 :( noe som IKKE er noe bra i det hele tatt.

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du burde kjøpe det et ordentlig lydkort....

pitch kan du f.eks gjøre ved å høyere klikke på lydfila og velge prosses også pitch..

Lenke til kommentar
du burde kjøpe det et ordentlig lydkort....

pitch kan du f.eks gjøre ved å høyere klikke på lydfila og velge prosses også pitch..

8604755[/snapback]

Er ikke Audigy 4 Pro et ordentlig lydkort da?

(har også samme problemer i GuitarRig 2 + noe skurring i den ene inputen)

1021audigy4proctn6.jpg

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nope, kjøp noe i M-audio, Echo, Edirol osv, noe som er laget for det..med pre-amper og lav latency med ASIO drivere..

ikke sånn jalla gamer tull.

ikke rart du har prob med GR2 med det lydkortet...

men hvis du har kjøpt GR2 så er det med et lydkort som er helt greit...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

ok. jeg trodde Audigy 4 var ment for lydproduksjon jeg.(det følger jo med sånn ekstern box og greier) . I hvertfall i en liten grad, men skal vel skaffe meg M-audio etter hvert.

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har aldri møtt noen som holder på med dette på et seriøst plan bruke noe creative jall.

kjøp et ekstert lydkort, kan få noe som funker mye bedre enn Creativen til rundt 2000kr..

Lenke til kommentar

http://www.m-audio.com/products/en_us/FireWire410-main.html

firewire410sq4.jpg

protools2jq5.gif

Lurte på denne, men skal kjøpe piano og mikrofon i tillegg.. så.. kanskje alt til sammen blir litt dyrt.. Men det er vel verdt det som investering senere ja.

Her ser vi også at denne er Pro Tools kompatibel, noe som var grunnen til at jeg lurte på å starte med Pro Tools, for å ha et sammarbeid med dem lissom.

Edit: Forresten, hva er preamp?

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar

Skal du bruke ProTools software?

Preamp (i dette tilfelle til mikrofoner) er en forsterker som forsterker opp det svake mikrofonsignalet til et nivå som er brukbart for lydkortet.

På den du har bilde av der er det to innebygde preamper, som gjør at du bare kan plugge mikrofonene rett i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...