Gå til innhold

Deffekt harddisk eller?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Aspire 5100 med en 120 GB harddisk. Den er delt opp i ca to like partisjoner C: og D:. Hadde problemer med at noen filer blei uleslige. Prøvde å formatere den i sikkerhetsmodus, deretter med Windows installasjons CD, men formateringen bare henger seg på 0%. Der står disken å jobber i all evigheter virke det som... (har i alle fall venta 15 min)

Nå er jeg fly forbanna. Skal jeg bare finne et digert stup og kaste hele driten utfor, la den brenne i helvete, finne øksa og la sinnet styre deg eller finnes det råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fult mulig å putte disken i en annen PC og redde ut det meste eller kanskje alt innholdet. Bruk f.eks getdataback for å gjøre den jobben. Alt du trenger er det programmet og nok plass til å legge filene som reddes ut fra disken.

Etter at den prosedyren er ferdig kan du begynne å formatere på nytt osv.

PS. Jeg tror nok du klarer å redde ut det aller meste, men det kan jo sette et støkk i deg og være en tankevekker på hvor viktig det er å ha sikkerhetskopi.

Lenke til kommentar

har fått redda ut det meste som jeg trenger. Men problemet er at jeg ikke får formatert, og da tipper jeg at de samme problemene dukker opp igjen når jeg begynner å legge inn data på nytt.

Lenke til kommentar

Kjør en disk-scan og for å se om du finner noe feil med disken. Hvis ikke så skal det fungere å formater den på nytt, men fjern gjerne partisjonene helt for å være sikker på at det ikke er noe rusk der (defekt partisjonstabell eller noe sånt) før du begynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...