Gå til innhold

Infonor AS - Rubrikksalgsverstinger

Anbefalte innlegg

Ja..Jeg vet ikke helt hvor jeg skal putte en slik tråd, men tror det passer bra her.

For noen dager siden la jeg ut på finn.no at jeg ønsket å leie bolig i trondheim til sommeren. Jeg huket av for "ønsker ikke at infoen benyttes til reklame fra selgere", og skrev tilogmed SPESIFIKT øverst i annonsen at telefonselgere kan dra et visst sted.

I dag ringte det en person fra et Oslonr, og ville allikevel selge meg rubrikk på "landets beste rubrikkside". Han la på fort da jeg spurte hvorfor de ringte meg..

Jeg synes dette mildt sagt er rimelig frekt, og har sendt klage til forbrukerombudet (ikke at jeg tror det hjelper..men jeg gjør som musa og pisser i havet).

Har andre opplevd noe som meg? For dette er håpløst.

TV2.no er vel den de selger rubrikker for og, hvorfor benytter et så stort mediekonsern et så useriøst firma?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også huket av, men jeg skrev i tillegg helt øverst:

-----------------------------------------------------

RUBRIKKSELGERE KAN BRUKE TIDEN SIN PÅ ANDRE ENN OSS!

-----------------------------------------------------

Når jeg i tillegg også er reservert mot telefonsalg i BRREG, så er det 3 av 3 de bryter :).

Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd det samme flere ganger, selv om jeg også skrev tydelig at jeg ikke ønsket kontakt med selgere, og i tillegg har jeg også reservert meg mot slike opprigninger.

Har flere ganger også opplevd at de gir seg ut for å være en intressert kjøper, før de tilslutt vrir samtalen over på at de faktisk ikke er intressert i å kjøpe noe, men at jeg skal kjøpe annonse plass av dem. Har også opplevd å bli oppringt på bursdagen min, og de starter samtalen med gratulerer med dagen, hvordan går det med deg osv, noe som har ført til at jeg tror det er en bekjent ellerno som ringer meg, før det har gått opp for meg at det er en selger.

Har ikke opplevd å bli oppringt etter at jeg begynte å si at jeg skulle ta det opp med forbrukerrådet, siden jeg følte de krenket mitt privatliv ved og gå imot mine personlige ønsker om å ikke bli oppringt av annonseselgere o.l

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme da jeg skulle selge en bil på finn.no. Cirka en uke etter at jeg la ut annonsen, så ble jeg oppringt av et firma som ville selge meg annonseplass på tv2-s hjemmesider og tekst-tv. De garanterte at jeg ville få solgt bilen for den og den prisen, og hvis ikke skulle jeg ikke betale noe som helst og bla bla bla.

Og ja, jeg hadde huket av for "ønsker ikke at infoen benyttes til reklame fra selgere". Mange er STERKT plaget av telefonselgere i disse dager, så jeg synes det er kvalmende at de ikke respekterer at folk reserverer seg mot å bli kontaktet av selgere på den måten.

Lenke til kommentar

Dette var i begynnelsen av september i fjor. Det "fine" var at de lokket med at jeg ville få solgt bilen til en laaangt høyere pris enn det jeg hadde satt. Fyren jeg snakket med antydet cirka 60000, men bilen ble solgt på auksjon for det den var verdt: 25000 :)

Lenke til kommentar

Selv er jeg plaget med reklame rettet mot mitt enmannsforetak. Både jeg selv og firmaet mitt er registrert i BRREG som "ønsker ikke å motta reklame", men de er kun forpliktet til å ta hensyn til det mht privatpersoner. Hva angår firma, så kan de drite i det - og det er det mange som gjør også. Jeg får til stadighet både telefoner og brev, og selv om det ikke er et direkte lovbrudd i de fleste tilfeller, så er det i det minste blodfrekt å sende reklame til en som helt tydelig ikke ønsker det.

Spesielt Dell er aktiv på dette, og selv om jeg gjentatte ganger er lovet at de skal slutte å sende post til meg, så dumper det stadig søppel fra dem ned i postkassen min. Med kundenummer printet på, no less. Jeg har aldri vært kunde av Dell, og sånn som de holder på, så blir jeg ikke det heller.

På grunn av diverse bedrifters manglende evne til å ta hensyn til mitt uttrykte ønske om å slippe slike henvendelser, har jeg bestemt meg for å sende hver av dem som sender slikt til meg et brev som går omtrent som så:

Hei!

Dere har valgt å ignorere eksplisitte ønsker om ikke å motta reklame addressert til xxxxxxx. Dette er desverre en voksende trend om dagen, og for å kompensere for den tid og arbeidskraft som går til spille i håndteringen av dette, har vi sett oss nødt til å fakturere avsendere av slikt materiale kr 150,- per tilfelle. Dere har essensielt, ved utsendelse av reklame til noen som ikke ønsker å motta det og har gjort dette kjent, bestilt en tjeneste fra oss. Denne tjenesten vil bli fakturert, og reklamemateriellet vi har mottatt vil bli vurdert når fakturaen er betalt. Det er imidlertid store sjangser for at vi ikke vil ønske å opprette et kundeforhold til et firma som oppfører seg såpass uetisk som dere. Manglende betaling vil føre til inkassokrav og mulig rettslig forfølgelse.

Vennligst betal vedlagte giro innen 14 dager.

Vennlig hilsen,

xxxxxxxxxx

Lenke til kommentar

Det er to ting jeg ikke skjønner: hvorfor kan ikke firmaer reservere seg mot reklame på lik linje med privatpersoner? Hvorfor gidder egentlig store firmaer som bla. Dell å gjentatte ganger sende reklame til firmaer som har sagt at de ikke vil motta reklame?

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor store og mindre selskaper (som f. eks Dell og K-Soft) gidder å bruke ressurser på å sende reklame/spam til diverse foretak og privatpersoner. Jeg skjønner jo at de håper og tror at minst noen få stykker vil hoppe på tilbudet (noe som sikkert stemmer), men jeg tror flertallet gjør som meg: utvikler et hatforhold til de som sender uønsket reklame.

Det gjør det i hvert fall enda mer irriterende på finn.no, hvor man kan huke av på at man IKKE ønsker kontakt med selgere, men likevel tar de kontakt. Dette er utelukkende dårlig markedsføring i mine øyne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...