Gå til innhold

Mythbusters - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Prøvd å sett litt på siste sesong, men klarer ikke. De elendige idiotiske vitsene de kommer med er flaue. Var greit før da de kom med en vits eller to, men nå er det utallige "staga" scener med flaue vitser. Pluss så røper dem alt for mye i preview (før reklamen) at det ikke er spennende mer når selve avsløringen skjer.

 

Jeg den eneste som deler den meningen?

Jeg bryr meg ikke så mye om vitsene, men er enig at det er tullete å praktisk talt vise resultatet før reklamene. Det ødelegger all spenningen, som du sier.

 

Fokuset på eksplosjoner og våpen er også til å bli kvalmen av. Det virker som de tar imot ordre fra en flokk siklende fjortiser som tror de kan alt, og vet alt om våpen og eksplosjoner fordi de har spilt litt for mange spill, og sett litt for mange filmer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

"Buster's Cut" er totalt øydeleggande for Mythbusters, sjølv har eg fulgt med ein del på programet tidlegare men i den seinare tida har eg sett episodene berre for å sjå dei utan det heilt store engasjemanget. Er usikker på om eg kjem til å fortsette å sjå programet sjølv når dei startar opp med nye episoder.

 

Synest det er for mange irritasjonsmomenter i forhold til ting som faktisk er interesangt.

Det har eigentleg berre blitt meir og meir tydelig at dei ofte ikkje har peiling på kva dei driv med, noke som gjer det spesielt artig å sjå at dei i introen påstår dei er eksperter som veit kva dei driv med etterfylt av ei episode med den eine nestenulykka etter den andre.

 

Er også litt for ofte at dei går inn med den innstillinga at myta skal bli busta, noke som gjer at dei velger å følge slavisk udokumenterte påstandar angåande myta.

Mest minneverdig er i myta med å helle vatn på ei brennande smultgryte som skulle gi ei 30 fot høg ildkule, denne myta blei då busta sidan dei kun fekk til å lage ei 25 fot høg ildkule utandørs med vind. I forhold til myta som omhandler eit kjøkkenuhell så tviler eg på at folk flest er så opptatt av at ildkula som fyllte heile kjøkkenet i teorien kunne blitt 25 eller 30 fot sidan dei fleste har kjøkken som er mindre en dette.

Var ikkje poenget at sjåerane skulle lære at vatn på brennande smultgryte er ein dårleg ide og ikkje at vatn på brennande smultgryte forårsaker ei mindre ildkule en det (enkelte) folk seier?

Lenke til kommentar

nå fikk jeg ikke helt med meg hva det menes med "Buster's Cut".

 

Nå myten tester så vil de jo teste den fult ut , helt til briste punktet.

Selv om de fleste ikke bryr seg om hvor høy ildkula blir når matolje (ikke bare smult ) og vann bli kombinert så påperker det likevel alvorligheten i eksperimentet.

 

 

Man må huske på at dette er effektmakkere fra filmindustrien som liker å leke seg.

Det er med på å gjøre programmet mere interessant.

 

 

husk også på at det er ikke noe vanlig fakta program.

 

 

hvis noen irriterer seg over barnsligheten i programmet da skulle dere sett på "hjernedøde esperimeter " på en av de andre Discovery kanalene

Lenke til kommentar

nå fikk jeg ikke helt med meg hva det menes med "Buster's Cut".

 

Nå myten tester så vil de jo teste den fult ut , helt til briste punktet.

Selv om de fleste ikke bryr seg om hvor høy ildkula blir når matolje (ikke bare smult ) og vann bli kombinert så påperker det likevel alvorligheten i eksperimentet.

 

 

Man må huske på at dette er effektmakkere fra filmindustrien som liker å leke seg.

Det er med på å gjøre programmet mere interessant.

 

 

husk også på at det er ikke noe vanlig fakta program.

 

 

hvis noen irriterer seg over barnsligheten i programmet da skulle dere sett på "hjernedøde esperimeter " på en av de andre Discovery kanalene

 

"Buster's Cut" er repriser som er sendt som heilt nye episoder. Med andre ord så er det samme episode som er sendt før men nå med eit par fakta pop-ups og ein eller anna kommentar som er klippa inn.

 

Eg er klar over at dei ønsker å ta mytene heilt til bristepunktet og at forsøka er utført spesial effekt folk og ikkje vitenskapsmenn, men eg tenkte alltid at poenget med serien var å avdekke kva som er farlig og som kan skje og kva som berre er tull.

Rett og slett som folkeopplysning slik at folk no veit at; ja det er farlig å sette lavalampen på komfyren og nei det er ikkje farlig å blande bruspulver og brus.

Lenke til kommentar

Mythbusters er dødt for min del. Etter rundt sesong 4 kan jeg telle på en hånd gode episoder som har kommet ut. Altfor amerikanisert, tydelig at det ikke er de samme folkene som produserer lenger, altfor mye reklame og som nevnt over det at de viser resultatet lenge før. Synd, det var en flott serie :)

Lenke til kommentar

Mener ikke å være en grinunge men har kommet til sesong 7 nå, og en ting jeg vil legge fingeren på er at jeg ikke helt like at klipp du ser i episoden avslører ting som kommer til å skje. Hvis noen forstår hva jeg mener.

 

En ting som får meg til å forsette er vel Adam. ^^

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Rett og slett som folkeopplysning slik at folk no veit at; ja det er farlig å sette lavalampen på komfyren og nei det er ikkje farlig å blande bruspulver og brus.

 

Stakkars naive gutt. Du aner virkelig ikke hvor håpløse enkelte mennesker er? :p

 

La meg ta noen eksempler:

 

- Hvert eneste år blir folk brakt til sykehus fordi de er blitt bitt av en giftig slange. Det er greit nok, men en fjott ble brakt til sykehus fordi han prøvvde å kysse en klapperslange på munnen. Han overlevde, men bare så vidt.

 

- En erfaren fallskjermhopper og kameramann ble leid inn da en gjeng fallskjermhoppere skulle feire et jubileum. De hadde planlagt å hoppe ut fra et fly, danne en formasjon og få kameramannen til å filme alt. Han gjorde alt klart, dobbelsjekket grundig utstyret sitt, sjekket lysforholdene, lyden og hele pakken. Det eneste han glemte å ta med seg var fallskjermen... Han døde.

 

- - Claude Francois, en fransk sanger, kom hjem fra turne og var ganske sliten. Han gikk inn på badet, tappet i badekaret, kledde av seg og steg oppi. Da han var i badekaret la han merke til at en lyspære var løs, så han reiste seg opp, tok tak i lyspæren og prøvde å skru den inn. Men så var det dette med vann og elektrisitet... Han døde.

 

Tror vi skal ha den advarselen en stund til :p

Lenke til kommentar

Man må huske på at de alle flest episoden av M som sendes er repriser.

vHis discovery sender dem på DSC scince så definer de det nok som nye episoder.

 

 

så en lite kuorisotet :

helt rent vann leder ikke strøm.

 

En fuktig menneske kropp leder strøm ekstra godt . Det var nok derfor han døde da han forsøkte å ordne pæren

Lenke til kommentar

Ja folk er dumme, men det er nettopp det som er grunne til at Mythbusters burde teste myter utifrå det faktum om noke farlig kan skje, ikkje utifrå om det blir minst like gale som ein uinformert person har påstått eller på bakgrunn av om Mythbusters klarer å gjennskape hendelsen eller ikkje.

 

Eit godt eksempel på det sist nemte er når dei busta myta om at støtfangeren på ein bil kan med eksplosiv fart skyte ut ved ein bil brann. Denne myta blei busta fordi mythbusters ikkje klarete å gjennskape dette. Dette til tross for at dei hadde dokumenterte opplysningar om at dette hadde skjedd, og til og med intervju med ho kvinnelige brannmannen som hadde fått begge leggane knust av ein støtfanger.

Moralen som sjåaren då sitter igjen med er, "nei, du trenger ikkje holde deg på trygg avstand fra ein brennande bil fordi Mythbusters busta den myta".

Lenke til kommentar

slik jeg husker den episoden så teste de faktisk ut hva som skjedde hvis støtfangeren eksploderte.

problem var at de ikke klarte å få tak i en slik original støtfanger.

 

 

til dere som mente at gamle myntbuster episoder ble send som nye ( litt annerledes redigering ) så kan jeg opplyse at av og til må tar de opp en tidligere testet myte da fansen har klaget på testene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...