Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er det respektløst å kysse foran eksen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan godt være. jeg er litt sta til tider. Desverre.

Men jeg ser ihvertfall deres synspunkter på saken, noe som er viktig.

 

Det hjalp iallefall, så neste gang jeg er på fest med henne, skal jeg ikke akkurat ligge oppå henne å kline med en annen  :p

8622823[/snapback]

Det er akkurat det jeg og er.. Var derfor jeg tenkte at det er det kanskje du og er :p

 

Tror jeg setter meg til ro med at alle mennesker har forskjellige synspunkter på saken, mht bakgrunn av forholdet, følelser, og hva man selv føler.

 

Jeg takker ihvertfall for deres synspunkter, og fra deg Iril. Hjalp endel faktisk  :thumbup:

8622876[/snapback]

Det høres ut som en god plan :thumbup:

Bare hyggelig å hjelpe :yes:

Lenke til kommentar
Synes vel ikke akkurat du har begått noe stort her, men skjønner henne vel også litt.

 

Har selv hatt en smålik opplevelse på "andre siden", X'n min lurte på om vi kunne kjøre en tur og vi bromma opp til noen venner av hu. Først skulle hu bare si hei til ei vennine men når vi kom dit ville hun inn på festen osv, jeg sa at det gadd ikke jeg så da blir jeg heller sittende her(i bilen) og ta en sigg. Etter ca 10 min kom hu ut, stilte seg oppetter bilen og råklina med en kar. Var vist han hun kom for å møte.

Kjørte ikke mye rolig ned igjen :S

 

Vel poenget var at man fort kjenner sjalusi, det der brukte jo å være deg/meg osv.. Og det kan føles jævla dritt..

8607700[/snapback]

Hvis jeg forsto deg riktig nå, virket det som om dette var bevisst provoserende oppførsel fra hennes side, i og med at hun stilte seg opp etter bilen og begynte å råkline med en ny type. Det er respektløst. At hun forteller at hun skal et eller annet, men at hennes egentlige ærend er noe annet er også respektløst. Da gjør hun jo ikke annet enn å bruke deg.

 

Jeg ville også ha syntes at det var respektløst om hun hadde bedt deg kjøre henne til og fra festen, og tatt med seg den nye typen på tilbaketuren. I en slik situasjon kunne hun ha funnet en annen til å kjøre seg.

 

Men jeg synes ikke at det er respektløst overfor en eks om han/hun tilfeldigvis skulle komme til å se den andre parten råkline med en tredje person på fest. På fest gjør man slikt, og singel betyr singel - slutt betyr slutt. Naturligvis er det respektløst om det bevisst er gjort for å provosere, men da er situasjonen heller ikke slik at den ene "tilfeldigvis fikk øye på..." Men noe kan også virke provoserende uten at det nødvendigvis er det. Det bør den av partene som kliner, ha i bakhodet. Det går an å trekke seg litt unna om man står rett ved siden av eksen. Men den ensomme eksen har også selv et ansvar om han/hun skulle komme til å se den andre kline. Det er ikke vanskeligere enn å se en annen vei eller gå et annet sted. Om han/hun på forhånd visste at han/hun ikke ville orke å se eksen kline med en annen, burde han/hun ha oppholdt seg lengst mulig vekk fra eksen, eller i verste fall gått hjem. Det blir ikke annerledes enn om man på fest møter trynet til en virkelig klyse. Tåler man virkelig ikke den personen, holder man seg langt unna, eller man går hjem. Man krever ikke at den personen skal forsvinne fordi man selv ikke liker ham/henne.

 

Men det er selvfølgelig greit å fire på sine egne krav og ta litt ekstra hensyn til den andre parten også. Å få orden på følelsene etter et brudd er ikke alltid like enkelt. Å kreve at det tas ekstra hensyn er imidlertid urimelig. Det finnes også grenser for hvor lenge det er rimelig at det skal tas ekstra hensyn til den andre også. Dette kommer jo an på hvor lenge man har vært sammen, hvordan man slo opp, hvordan forholdet var osv. Men om den andre parten bruker lang tid på å få noenlunde orden på følelsene, er det ikke rimelig at den ene parten alltid skal være på vakt hele denne tiden. Men den aller første tiden, som gjerne er den verste, kan det være greit å ta litt ekstra hensyn. Men at det er respektløst å ikke ta hensyn utover det normale bare fordi det er en eks? Nei!

 

I trådstarters tilfelle vil jeg si at trådstarters eks oppfører seg tåpelig. Hun kunne da fint ha sett en annen vei eller gått et annet sted. Dessuten var det jo hun som fikk øye på de andre to, ikke de andre to som begynte å kline mens hun så på. Slik jeg oppfatter det, kjefter hun og gjør seg selv til offer. Noe slikt er bare egoistisk. Det er forståelig at det kan være vanskelig å takle følelsene, men man må ikke la dem få helt overhånd heller. Hadde jeg vært i en slik situasjon, hadde jeg ikke latt meg bli kjeftet til. Jeg er typen som gjerne gir igjen med samme mynt, og om noen uprovosert hadde begynt å kjefte til meg, hadde jeg kjeftet tilbake. At hun hun lar seg bli provosert er ikke grunn nok for å kjefte. Når hun begynner å kjefte for noe slikt, synes jeg heller at det er hun som er respektløs.

Lenke til kommentar

Hopper rett over alle postene her og gjentar sikkert det noen andre har sagt før, men jeg mener det er respektløst å kysse foran kjæresten hvis du vet hun/han fortsatt har følelser eller savn for deg. Om du bryr deg eller ikke kommer helt an på hvor kald du er. Er hun derimot helt over deg, og kanskje til og med har ny kjæreste selv er det ikke noe problem. Å generalisere "eksen" blir vanskelig. Kommer helt an på forholdet dere har i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...