Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er det respektløst å kysse foran eksen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært eksen din hadde jeg blitt temmelig sur ja, og følt meg skikkelig latteligjort. Du fornærmer jo henne offentlig på en måte.

Men som sagt før så kommer det ann på hvordan forhold dere to hadde.

 

Men hvis du gjorde det slutt i påsken og nå har ny dame, så syns no jeg at det er litt kjapt og. Og hadde blitt fornærma av det og..

Men hun kunne taklet det på en annen måte, men syns du kan ta litt hennsyn til henne, går ut i fra at du var/er glad i henne, og dermed ikke vil henne noe direkte vondt.

Lenke til kommentar

Men det som jeg ikke helt forstår er følgende :

 

Jeg burde ikke gjøre det på grunn av x-en sine følelser.

 

Kan ikke hun respekter mine følelser? At jeg ikke er glad i henne på samme måten?

 

Får å sette det litt på spissen :

 

Vi har slått opp for en måneds tid siden, men jeg blir drittsur dersom han kysser en annen jente nå. Selv om vi ikke er sammen.

 

Blir ikke det litt feil?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått inntrykk av at han gjorde som en annen nevnte, "henge over den nye dama med tunga langt nedi halsen på henne". Ingenting av det han har gjort synes jeg kvalifisere til å "ikke oppføre seg", og da ser jeg ikke problemet. Hadde det ikke vært kyssing person reagerte på, så hadde det vært armen rundt skulderen eller flørtingen. Hvis en først reagerer på samme måte som damen gjorde, så får jeg inntrykk av at hun kanskje ikke burde se ham i lag med noen som helst i en stund framover. Da kan hun gjøre seg selv en tjeneste og ikke dra på fest med ham.

 

Skulle han f eks dratt jenten han kysset ut av rommet med unnskyldningen "eksen kan ikke se oss kline"?

Lenke til kommentar

Synes vel ikke akkurat du har begått noe stort her, men skjønner henne vel også litt.

 

Har selv hatt en smålik opplevelse på "andre siden", X'n min lurte på om vi kunne kjøre en tur og vi bromma opp til noen venner av hu. Først skulle hu bare si hei til ei vennine men når vi kom dit ville hun inn på festen osv, jeg sa at det gadd ikke jeg så da blir jeg heller sittende her(i bilen) og ta en sigg. Etter ca 10 min kom hu ut, stilte seg oppetter bilen og råklina med en kar. Var vist han hun kom for å møte.

Kjørte ikke mye rolig ned igjen :S

 

Vel poenget var at man fort kjenner sjalusi, det der brukte jo å være deg/meg osv.. Og det kan føles jævla dritt..

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært eksen din hadde jeg blitt temmelig sur ja, og følt meg skikkelig latteligjort. Du fornærmer jo henne offentlig på en måte.

Men som sagt før så kommer det ann på hvordan forhold dere to hadde.

 

Men hvis du gjorde det slutt i påsken og nå har ny dame, så syns no jeg at det er litt kjapt og. Og hadde blitt fornærma av det og..

Men hun kunne taklet det på en annen måte, men syns du kan ta litt hennsyn til henne, går ut i fra at du var/er glad i henne, og dermed ikke vil henne noe direkte vondt.

8600918[/snapback]

 

Ikke for å kverulere med deg Iril, men hvorfor føle seg latterliggjort? Hadde x-en min rotet med en annen rett etter vi hadde gjort det slutt, ville jeg egentlig ikke syns noe om det. Slo hun opp med meg, syns jeg hun fint kan gjøre hva hun vil med andre. JEg tenker bare logisk: Vi er ikke sammen, hun er ikke kjeresten min, dersom hun har et problem med å se meg med andre jenter, så kan hun enkelt og greit ikke være der jeg er. Dersom hun fremdeles har følelser for meg, burde hun respektere meg og mine valg. Ellers blir det jo bare sånn derre jeg-har-ennå-følelser-for-han-men-han-har-ikke-for-meg-derfor-kan-han-ikke-kysse-andre-før-jeg-er-over-ham.

 

 

Nå var det heller ikke som om jeg gjorde rett foran henne kun for å provoser. Vi satt i to forskjellige rom på denne festen. Noen satt ute og noen satt inne. Jeg satt inne med hun jeg kysset med og x-en min satt ute med andre folk. Det var x-en som kom inn å så oss og begynte hele talen sin.

Lenke til kommentar
Ikke for å kverulere med deg Iril, men hvorfor føle seg latterliggjort?

8614800[/snapback]

Ja det hadde jeg følt.

Det viser at du ikke bryr deg om henne i det minste lenger, at du i full offentlighet sitter å roter med en annen kort tid etter du gjør det slutt med henne. Dette viser de andre at du ikke eier respekt for henne.

At du vil vise resten av verden at du har gjordt det slutt og har alt klart å finne deg en ny jente.

 

Men det jeg hadde tenkt mer på var hvilkne signaler du sender ut når du får deg ny dame etter så kort tid.

For de er nødvendigvis ikke så bra :nei:

Lenke til kommentar
Det viser at du ikke bryr deg om henne i det minste lenger, at du i full offentlighet sitter å roter med en annen kort tid etter du gjør det slutt med henne. Dette viser de andre at du ikke eier respekt for henne.

8615493[/snapback]

Jeg var med på begynnelsen, men med siste linje er det nok du/jenten som leser noe i atferden hans som ikke er der. Det er ikke overraskende at du ville følt deg latterliggjort, men det er ingen vits i å påstå sånt likevel.

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt ann på hvordan dere har håndtert bruddet. Noen gjør det cold turkey og andre hjelper hverandre litt gjennom det hele. Jeg for min del ville ikke klina forran eksen min på lang tid, det er unødvendig og jeg setter pris på at hun heller ikke gjør det forran meg.

 

Hva er poenget med å kline forran eksen anyway? kan jo gjøre det hvor som helst ellers på hele planeten også velger du å gjøre det forran henne?

 

EDIT: respektløst, ja. Men spørsmålet er vel om du vil behandle henne med respekt eller ikke, virker jo ikke akkurat som du bryr deg noe om henne alikevell

Endret av opticus
Lenke til kommentar
Det kommer jo helt ann på hvordan dere har håndtert bruddet. Noen gjør det cold turkey og andre hjelper hverandre litt gjennom det hele. Jeg for min del ville ikke klina forran eksen min på lang tid, det er unødvendig og jeg setter pris på at hun heller ikke gjør det forran meg.

 

Hva er poenget med å kline forran eksen anyway? kan jo gjøre det hvor som helst ellers på hele planeten også velger du å gjøre det forran henne?

 

EDIT: respektløst, ja. Men spørsmålet er vel om du vil behandle henne med respekt eller ikke, virker jo ikke akkurat som du bryr deg noe om henne alikevell

8615806[/snapback]

 

G@bb@'s første innlegg:

Etter noen øl der borte begynte vi såvidt å småkysse på hverandre. Ikke meg å eksen min, men meg å venninen.

 

Bare rette opp i historien her. Det var ikke akkurat råklining på full guffe som foregikk,men småkyssing. Kall det kosing om du vil.

Hadde jeg råklina foran henne, ville jeg forstått det bedre, men litt kosing?

Min mening er ihvertfall at hun overreagerte veldig sterkt.

 

Men hvorfor syns egentlig folk det er respektløst?

Blir det feil siden dere har slått opp og derfor kan ingen røre noen andre foran andre?

Jeg syns det blir feil at du "ikke får lov" av den grunn.

Er det bare meg som syns det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...