HMKG Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Hei, jeg har nettopp satt en 40 gig harddisk i en gammel compaq pressario. jeg begynner å instalere win xp og alt går helt fint til den har kopiert over alle filene og restartet. når den nå starter opp kommer denne feilmeldingen: Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) NTLDR: Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1). hva har jeg gjort galt? og hva må jeg gjøre? det er fatterns pc så det er litt krise. er veldig takknemlig for raske svar. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Har maskinen kjørt XP tildligere? Dersom ikke kan det kansje være en ide å flashe BIOS. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hei,Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) NTLDR: Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1). Der leter den vel etter et "bootbart os" på c: (master på ide kontroller 1 etc..) hvis jeg ikke tar helt feil.. har du os på partisjon/disk c?? Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 ja, maskinen har kjørt xp før. dette skjer jo etter en av restartene når jeg instalerer win xp. jeg holder på å instalere den på c: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå