Gå til innhold

Har jeg glemt npe til min gamer-pc?

Anbefalte innlegg

Prøv å ta ut en av hardiskene og alt av vifter hvis den ikke starter etter dette tror jeg det er utelukket at det er strømforsyningen. prøv og bare ha en ram brikke satt i og skifte litt plasser :thumbup:

Edit: Leif er ikke nådig

Endret av jlona
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, jeg stussa litt på en ting. Jeg valgte å sett RAMen i DIMM_A1 og DIMM_B1 (de to oransje). Kankje de skal være DIMM_A1+A2 (svart og oransj)??

Edit: Men piping med Grafikkkort og ingen piping uten, burde ikke d ha no med grafikkkortet å gjøre da?

Endret av TQuiller
Lenke til kommentar
Forresten, jeg stussa litt på en ting. Jeg valgte å sett RAMen i DIMM_A1 og DIMM_B1 (de to oransje). Kankje de skal være DIMM_A1+A2 (svart og oransj)??

8741650[/snapback]

Du skal bruke disse to fordi det er dual-channel portene :)

Edit: les i manualen der står det sikkert noe om beep-koder

Endret av jlona
Lenke til kommentar

Edit: Men piping med Grafikkkort og ingen piping uten, burde ikke d ha no med grafikkkortet å gjøre da?

8741650[/snapback]

fulgte det med ei strømledning til kortet ditt? isåfall må du bruke den å koble den til skjermkortet og strømforsyninga.

Kan godt være at det er derfor den piper, vist du ikke har koblet til strømledinga :hmm:

Hvertfall det som skjedde meg, jeg glemte å koble til den ledniga, så når jeg starta opp kom det en helvettes pipelyd, og no signal på skjermen.

Lenke til kommentar

Nærmere undersøkelse viser at pipelyden kommer fra selve grafikkkortet. Mest sansynlig vifta. Jeg fant ut at biosen lager en mye mindre intens pipelyd, og det forklarer også hvorfor pipelyden uteblir når jeg fjerner grafikkortet. Noen ideer om hva som kan være galt med grafikkortet?

EDIT=skal sjekke det med strøledning, sjekka det allerede, men fant ikeno, men har i hvertfall funnet problemet, så skal undersøke det nærmere. Takk for all hjelp folks.

Endret av TQuiller
Lenke til kommentar
Nærmere undersøkelse viser at pipelyden kommer fra selve grafikkkortet. Mest sansynlig vifta. Jeg fant ut at biosen lager en mye mindre intens pipelyd, og det forklarer også hvorfor pipelyden uteblir når jeg fjerner grafikkortet. Noen ideer om hva som kan være galt med grafikkortet?

EDIT=skal sjekke det med strøledning, sjekka det allerede, men fant ikeno, men har i hvertfall funnet problemet, så skal undersøke det nærmere. Takk for all hjelp folks.

8742212[/snapback]

Har du koblet til strømledning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
OK takk. Burde jeg gå for dette minnet i stedet? http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=39950

den har en frekvens på 1100 MHz i stedet for det jeg har med 800 MHz

Og også. Noen som har peil på hva jeg får plass til av kjøling i det kabinettet? Må vel ha noen ekstra vifter og slik med tanke på overklokking eg.

8600895[/snapback]

Hvis du fortsatt går for Lian-li kabinettet følger det med 3stk mist vifter :thumbup:

Edit: Tror ikke det minnet passer i hk'et.

8601026[/snapback]

Det minnet passer fint med det hovedkortet

Lenke til kommentar
OK takk. Burde jeg gå for dette minnet i stedet? http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=39950

den har en frekvens på 1100 MHz i stedet for det jeg har med 800 MHz

Og også. Noen som har peil på hva jeg får plass til av kjøling i det kabinettet? Må vel ha noen ekstra vifter og slik med tanke på overklokking eg.

8600895[/snapback]

Hvis du fortsatt går for Lian-li kabinettet følger det med 3stk mist vifter :thumbup:

Edit: Tror ikke det minnet passer i hk'et.

8601026[/snapback]

Det minnet passer fint med det hovedkortet

8742576[/snapback]

Datamaskinen er kjøpt :p Nå prøver han å få liv i den, virker som om det er noe galt med skjermkortet.

Lenke til kommentar

OK, problemet fiksa, kobla en sånn strømledning fra strømforsyningen inni grafikkortet og det sluttet å pipe etter hjelp. Får fortsatt svart skjerm, og ingen av de eksterne viftene i kabinettet starter. etter ca. 1 minutt slutter også prosessorvifta å gå og begynner å "hakke" i stedet, snurre en halv runde om ganegn i små rykk.

Sitter fortsatt bom fast, men slipper å bli nervevrak pga høye lyder.

Endret av TQuiller
Lenke til kommentar

Prøvde å ta ut vifter og HDD, men ingen forskjell. Sånn for sikkerhets skyld, i tilfelle jeg har glemt en eller annen teit strømgreie. Har kobla en 10 taggers og 1 4 taggers til EATXPWR på hoved kortet og en 4 tagger til ATX 12v (de 2 4-taggerne er forskjellige og passer kun sånn som jeg har plassert de). Ellers har jeg en 6-Tagger til PCI-E kortet, og sånne vanlige koblinger til HD og CD-Rom. Noe som har gått meg hus forbi her? :hmm:

Lenke til kommentar

Ang headsett så burde du se på plantronics GameCom Pro1 selv om de ikke produseres lenger. Evt Plantronics DSP550. Det er dyrt, men fet lyd.

Har du husket den molexkontakten som skal inn rett ovenfor den ene pci-ex kontakten? Husket den 2*2pinners kontakten som skal inn rett over cpu (pleier å være svart) Og du har 24-pins kontakt? Prøv å dra ut alle ledninger, og så sett dem inn igjen.

EDIT: Regner med at du mener 10*2 pinners kontakt. Denne skal egentlig være 12*2, kanskje du har glemt noe der

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Ang headsett så burde du se på plantronics GameCom Pro1 selv om de ikke produseres lenger. Evt Plantronics DSP550. Det er dyrt, men fet lyd.

Har du husket den molexkontakten som skal inn rett ovenfor den ene pci-ex kontakten? Husket den 2*2pinners kontakten som skal inn rett over cpu (pleier å være svart) Og du har 24-pins kontakt? Prøv å dra ut alle ledninger, og så sett dem inn igjen.

EDIT: Regner med at du mener 10*2 pinners kontakt. Denne skal egentlig være 12*2, kanskje du har glemt noe der

8742962[/snapback]

takk for tips ang. Hset. Hva er en molex-kontakt? Og den 2*2 kontakten har jeg husket ja, hvis du mener ATX 12v kontakten...

Lenke til kommentar

8742962[/snapback]

takk for tips ang. Hset. Hva er en molex-kontakt? Og den 2*2 kontakten har jeg husket ja, hvis du mener ATX 12v kontakten...

8743041[/snapback]

Mente 12 volt kontakten ja ;)

Molex er den som kobles til harddisker og cdrom/dvdrom

Var ATX-kontakten på 20 eller 24pinner (12*2 eller 10*2) (Den store brede)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...