TQuiller Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Her er handlevognen min: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47169 Kommer det der til å funke fint? Trenger jeg noe mere kjøling? Noe som børr byttes? Skal kanskje kjøpe 2 av det grafikkkortet hvis det er no vits... Endret 12. mai 2007 av TQuiller Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 ops, hadde glemt å dele handlevognen Fixa linken tror jeg, kanskje jeg får no feedback nå Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Du har alt du trenger... Skal du overklokke? Isåfall bedre STRØMFORSYNING, og KJØLING. Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Ja, regner med å klokke prosessoren om jeg klarer. Noen forslag til strømforsyning og kjøling? Vet ikke helt hva jeg får plass til av kjøling, men jeg orker ikke en pc som høres ut som en flyplass Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Hva er OS? Edit: Opertivsystem? Windows xp pro. tenker jeg Burde jeg kjøpe vista? Endret 13. mai 2007 av TQuiller Lenke til kommentar
Jlona Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Hva er OS? Edit: Opertivsystem? Windows xp pro. tenker jeg Burde jeg kjøpe vista? 8600469[/snapback] Hvis du skal kunne utnytte de 4gb med ram som jeg ser du har lagt i handlekurven må du ha et 64bit Os. hvis du velger vista vil du kunne utnytte skjermkortet ditt fullt ut i og med det er dx10. Men dette er helt opp til deg. Edit: Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt en svart dvd brenner/leser da dette ser mye mer gjennomført ut. Edit2: Du trenger ikke en wireless dongle da dette er innebygget i hovedkortet. Endret 13. mai 2007 av jlona Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Ja, men fungerer alt som fungerer til xp i vista også? Jeg husker da jeg gikk over fra 98 til xp var det en del programmer og spill som ikke fungerte lenger, og jeg vet ikke om det er tilfelle her også? Skifta ut dvd-brenneren, ser ikke så pent ut med random farger på de, det har du rett i Men med windows xp. kan man max ha 2 gig med ram? edit: Trenger trådløs dingle og usb kabel, i og med at jeg kjører no trådløst parabol opplegg med naboen Endret 13. mai 2007 av TQuiller Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Du vil vel kunne utnytte mellom 2,5 - 3 Gig RAM under XP. Som sagt, Vista 64-bit eller XP 64-bit må til for å få utnyttet alt sammen. Men da er det en del spill/programmer som ikke kjører så bra. I tillegg er ikke drivere så raskt tilgjengelig. Selv har jeg valgt et kompromiss. Jeg kjører dualboot med XP og 64-bit Vista. Er foreløpig skuffet over stabiliteten til Vista, men det bedrer seg nok. Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Men om jeg kjøper 4 gig, så får den utnyttet denne ene brikken fullt ut, og får brukt 500-1000 av den andre, går det? Så på et vis har jeg da allerede klargjort til Vista, men jeg tror jeg venter litt med å oppgradere til Vista til jeg har fått sett det mer i praksis. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hvorfor ikke kjøpe 2 Gig nå, og så oppgradere til 4 når behovet melder seg? Lenke til kommentar
Jlona Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Jeg hadde også byttet den dongelen i en annen som netshop har sånn at du kan bestille alt derfra Edit: Kanskje denne? Endret 13. mai 2007 av jlona Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Godt poeng, men da vil jeg ha noe skikkelig bra ram, fordi det er noe jeg virkelig trenger suggestions? Og ja, jeg kommer til å bytte ut mdet smårasket til noe netshop også har selvfølgelig Lenke til kommentar
Jlona Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hadde også byttet skjermen i en med 5ms responstid eller mindre som for eksempel denne. Er litt dyrere men bedre Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Hva har responstiden å si? Lenke til kommentar
Yitih Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Hva har responstiden å si? 8600732[/snapback] Responstiden er den tiden det tar fra datamaskinen utfører en handling til du ser detpå skjermen din. jo mindre jo bedre. 8ms er det vanelige.(tror jeg) Endret 13. mai 2007 av Yitih Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) OK takk. Burde jeg gå for dette minnet i stedet? http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=39950 den har en frekvens på 1100 MHz i stedet for det jeg har med 800 MHz Og også. Noen som har peil på hva jeg får plass til av kjøling i det kabinettet? Må vel ha noen ekstra vifter og slik med tanke på overklokking eg. Endret 13. mai 2007 av TQuiller Lenke til kommentar
Jlona Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) OK takk. Burde jeg gå for dette minnet i stedet? http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=39950 den har en frekvens på 1100 MHz i stedet for det jeg har med 800 MHz Og også. Noen som har peil på hva jeg får plass til av kjøling i det kabinettet? Må vel ha noen ekstra vifter og slik med tanke på overklokking eg. 8600895[/snapback] Hvis du fortsatt går for Lian-li kabinettet følger det med 3stk mist vifter Edit: Tror ikke det minnet passer i hk'et. Endret 13. mai 2007 av jlona Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Holder det med kjøling hvis man skal klokke? Hvordan ser man hvilket minne som passer til hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå