Gå til innhold

CPU Load alltid på 50%


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem etter jeg kastet ut Windows Vista og la inn Windows XP.

 

PCen funket fint i 2 dager etter reinstallasjonen, men så plutslig merket jeg at spill osv fikk lav framerate. Jeg rebootet for å se om det hjalp, men til ingen nytte. Jeg scannet maskina for spyware og virus, men ingenting der heller. Jeg prøvde så å lukke alle programmer som kanskje kunne dra CPU kraft, men det var fremdeles noe som hang igjen å brukte 50% av CPUen min, men jeg klarer ikke på død og liv å finne ut hva som forårsaker det.

 

Jeg legger ved 2 bilder som viser Task manageren. I det jeg tok bildene, har jeg ingenting bortsett fra firefox oppe på maskinen. Ingen programmer kjører nede vedsiden av klokken heller, bortsett fra Task manager og Lydinstillinger.

 

 

post-54759-1178979428_thumb.jpg

 

post-54759-1178979441_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker igjen for svar folkens!

 

Jeg dro ut noen USB devices i går, etter det så det ut som at det funket, men i dag når jeg skrudde på maskina, så var det samma greia igjen. Denne gang hjalp det ikke å dra ut USB ting.

 

Jeg har prøvd å ta ut alle diskene untatt windows disken og tatt ut alle kort bortsett fra skjermkort og byttet alle drivere jeg kan komme på, men har fremdeles veldig høy CPU load..

 

Grusomt kjipt hvis pcen tar kvelden, har ikke råd til ny :(

Lenke til kommentar

Sitter sammen med broder'n og forsøker og hjelpe litt med problemet... Har bytta IDE kabler til windows disken, samme problem.

 

Installerte linux, for å se om det var ett windows/driver relatert problem, men det hjalp heller ikke. "top" cmd i linux peker ikke på noe spesifikkt som tar cpu %. Vi blir rett og slett ikke kloke her.

 

Kunne testa CPU/HK i ett annet kabinett, men da det er vapochill kabinett blir det så og si umulig.

Endret av sarcasm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Svarte på en lignende tråd for noen dager siden.

Problem med 50% cpu selv om det ikke vises.

 

Tipper du har dobbeltkjerne.

Lenke til kommentar

Det er en Hyperthread cpu, ja. SP2 er, såvidt jeg vet, installert. Sjekker den linken din, Kjetil. Takk.

 

Randy: Har du noe navn på/link til patch?

 

 

Edit:

 

 

Som han skrev tidligere her så løste problemet seg etter at han nappet ut alt av usb-devices, og satte de inn igjen. CPU oppførte seg normalt en stund, men så returnerte problemet.

 

 

I desperasjon skal jeg ta med meg PS/2 keyboard og mus hjem fra jobb i dag, så vi kan teste det... :)

Endret av sarcasm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...