gullf1sk Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg har et lite problem etter jeg kastet ut Windows Vista og la inn Windows XP. PCen funket fint i 2 dager etter reinstallasjonen, men så plutslig merket jeg at spill osv fikk lav framerate. Jeg rebootet for å se om det hjalp, men til ingen nytte. Jeg scannet maskina for spyware og virus, men ingenting der heller. Jeg prøvde så å lukke alle programmer som kanskje kunne dra CPU kraft, men det var fremdeles noe som hang igjen å brukte 50% av CPUen min, men jeg klarer ikke på død og liv å finne ut hva som forårsaker det. Jeg legger ved 2 bilder som viser Task manageren. I det jeg tok bildene, har jeg ingenting bortsett fra firefox oppe på maskinen. Ingen programmer kjører nede vedsiden av klokken heller, bortsett fra Task manager og Lydinstillinger. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Har startet safemode for å se om det var noe å bli klok på der, men det var samme CPU load som i vanlig windows der. Lenke til kommentar
Delish Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 rootkit er vel det eneste som ikke vises i taskmanager, har du prøvd og skannet med forskjellige rootkit scannere? Lenke til kommentar
Sneakydecoy Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Du kan prøve og se med Process Explorer. Den viser mye mer info enn task manager. Om du trykker på grafen, kan du holde musa over linjen for og se hva der er som tar kraften. Edit: nå ser du riktig nok ikke hvor musa er på bildet, men den er over linjen Endret 12. mai 2007 av Sneakydecoy Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Kan ta en kikk med noen rootkit scanners og den process explorer. Må vente til jeg kommer hjem, er hos en kammerat atm. Takk for svar folkens! Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Skal vi seeee. Testet process explorer, dette var det jeg kom frem til: Interrupts tar 50% av cpuen min. Har noen andre vært borti dette før? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Enten en dårlig driver eller ødelagt hardware tror jeg. Lenke til kommentar
Sneakydecoy Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Har lest litt rundt nå.. Ser ut som et hardware problem ja. Kan være mye rart. (kabler, harddisk, hovedkort, rutere..) Du kan prøve dette. En av flere løsninger jeg fant. Den ser ut til og hjelpe flere, men det kan være andre ting og. Andre løsninger 1, 2 Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Takker igjen for svar folkens! Jeg dro ut noen USB devices i går, etter det så det ut som at det funket, men i dag når jeg skrudde på maskina, så var det samma greia igjen. Denne gang hjalp det ikke å dra ut USB ting. Jeg har prøvd å ta ut alle diskene untatt windows disken og tatt ut alle kort bortsett fra skjermkort og byttet alle drivere jeg kan komme på, men har fremdeles veldig høy CPU load.. Grusomt kjipt hvis pcen tar kvelden, har ikke råd til ny Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det er Microsoft som er sure på deg, fordi du bytta fra vista til xp Neida.. du har ikke fått lastet ned noe programmer eller noe som du ikke skulle ha gjort a?. Du bruker ikke norton? :!: Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Bruker ikke Norton, og pcen er helt nyinstallert. Dvs, det er ikke stort annet på den enn drivere, firefox og msn. Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Sitter sammen med broder'n og forsøker og hjelpe litt med problemet... Har bytta IDE kabler til windows disken, samme problem. Installerte linux, for å se om det var ett windows/driver relatert problem, men det hjalp heller ikke. "top" cmd i linux peker ikke på noe spesifikkt som tar cpu %. Vi blir rett og slett ikke kloke her. Kunne testa CPU/HK i ett annet kabinett, men da det er vapochill kabinett blir det så og si umulig. Endret 15. mai 2007 av sarcasm Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Du kan lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/Interrupt Er du heldig finner du svaret der? Har du installert SP2? Edit: En link til: http://bioscentral.com/misc/interrupts.htm Endret 15. mai 2007 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Svarte på en lignende tråd for noen dager siden. Problem med 50% cpu selv om det ikke vises. Tipper du har dobbeltkjerne. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Kan det ikke være noe svchost-problem da? Opplever ofte av folk har problemer med det. Da finnes det isådall en patch som skal fikse det. Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Det er en Hyperthread cpu, ja. SP2 er, såvidt jeg vet, installert. Sjekker den linken din, Kjetil. Takk. Randy: Har du noe navn på/link til patch? Edit: Som han skrev tidligere her så løste problemet seg etter at han nappet ut alt av usb-devices, og satte de inn igjen. CPU oppførte seg normalt en stund, men så returnerte problemet. I desperasjon skal jeg ta med meg PS/2 keyboard og mus hjem fra jobb i dag, så vi kan teste det... Endret 15. mai 2007 av sarcasm Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Om det er usb som er problemet, kan det hende at dere må installere drivere til usb mus/tastature? Men er ikke 100% sikker. Selv bruker er ps/2 mus og tastature Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Den fiksen jeg ihvertfall bruker vet jeg heter WindowsXP-KB927891-v3-x86-NOR.exe for norsk versjon. Engelsk versjon er akkurat lik, bare med ENU istedet for NOR. Aner ikke om dette vil løse problemet, men det er kanskje verdt å prøve? Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Prøvde du å gjøre det som stod i linken til Sneakydecoy? http://frazzleddad.blogspot.com/2006/03/lo...h-hardware.html (Mode på diskene) Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Enda ikke hjemme fra jobben. Tester når jeg kommer hjem. Takk for alle svar Håper vi finner ut av dette, as... Ikke noe som er mer irriterende enn å måtte gå til innkjøp av ny hw bare pga man ikke finner ut av hva som er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå