ryggemann Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei! Har et asus p5b premium vista. 1. Lurer på hvordan eg kan sjekke temp på north bridge?. Har passiv kjøler. 2. Til overklokking, bør eg montere ny nb kjøler eller holder den orginale? 3. Kan eg koble til den lille vifta som følger med "som BARE skal brukes ifb med passiv -eller vann CPU kjøler"? (Har luft) Takk for svar! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) 1. Lurer på hvordan eg kan sjekke temp på north bridge?. Har passiv kjøler. Bruk passende programvare, slik som speedfan eller din produsents egen software. Merk at slike målinger ogte er ganske unøyaktige. 2. Til overklokking, bør eg montere ny nb kjøler eller holder den orginale? Egentlig ikke. Du KAN sansynligvis press FBS på hvoedkortet litt lengre om du kjøler northbridge bra, men forskjellen vil være liten. Jeg vil i utgangspunktet ikke annbefale det ved midnre du er rimelig dreven, da det er lite å hente totalt sett. 3. Kan eg koble til den lille vifta som følger med "som BARE skal brukes ifb med passiv -eller vann CPU kjøler"? (Har luft) Ja. Det vil ikke lage problemer, men vær obs på at dårlig kvalitet northbridge vifter ofte hviner mye etter en stund. Takk for svar! 8595377[/snapback] Endret 12. mai 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå