Gå til innhold

Bilde "brent" seg fast på lcd skjerm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres jo absolutt ut som det er innbrennt om du ser kontrasten av det gamle bildet, men det skal nesten være umulig å brenne inn en LCD skjerm. Jeg vet ikke helt hva som skal til, men jeg vil tro det skal stå minst noen uker eller måneder i strekk med samme bildet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har vert borti dette både på min laptop med 1920x1200 skjerm og på min LG L2000C skjerm og en eller annen billig 17tommer. Men på dem alle har det blitt bra om skjermen har stått av et par timer. (tror også det bar blitt bra om skjemen har stått en god stund med annet bilde)

(jeg er kankje litt for dårlig til å benytte skjermbeskytter)

Lenke til kommentar
skal ikke så mye til før det brenner seg fast på lcd skjerm, skal vel noen timer til menne,,, bare se på lcd skjermene på scotsman i bergen, står noen små lcd skjermer der med fastbrente kampfakta.. :p

8611013[/snapback]

Tror nok det skal langt mer til enn "noen timer". Jeg har aldri i mitt liv sett en fastbrennt LCD som var brukt til en personlig PC. Jeg har seff sett fastbrennte LCD skjermer, men det har alltid vært ting som skjermer til overvåkingskamera osv. som står på 24/7.

-Stigma

Lenke til kommentar

Eksisterer som juling dessverre, det er såpass "vanlig" idag at Samsung advarer mot dette i manualene sine. Jeg vet ikke om de gjør dette på alle manuelene, men ble litt overrasket når jeg så det nevnt i manualen til et 40" LCD TV, side #2, helt for seg selv på en egen side tydelig merket. Det blir advart mot stillbilder, pause, konsoller/spill, visning av 4:3 materiale etc. i mer enn 2 timer. For å minske sjansen for spøkelsene anbefaler de å justere ned kontrast og lysstyrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...