Dipso Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Pisspreik. Vi vet alle at det er taiwan etc. som driver med piratkopierning på stor skala. Canada pirater? neppe, de er alt for opptatt med hockey'n sin 8595506[/snapback] Problemet ligger vel i at det er basert på ned/opplastningsstatetstikk, og i type taiwan og liknende ligger mye av piratkopieringen i at en pirat laster ned en piratkopi, som han da masseproduserer ved hjelp av en brennerpark. Så i følge online statistikk utgjør denne personen en nedlastning, men kan være ansvarlig for 100 om ikke 1000'envis av omsatte piratkopier. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Det er en ganske dyr og tidkrevende oppgave å kopiere og distribuere filmruller, så jeg vil anta at det er noe av grunnen til ventetiden. Husker også at det gjerne tok over en måned fra filmen ble vist i Oslo, til den kom til mindre kinoer i Norge den gangen jeg gikk på kino. Nå som kinoene etterhvert blir digitale, skal det bli spennende å se om ventetiden blir kortet ned, men vil nok ta noen år før vi får se full effekt av det. 8597178[/snapback] Filmruller? De trenger ikke filmruller for å sende meg filmen. Veldig mange storfilmer (fra hollywood i det minste) filmes idag på digitale formater. Filmruller er på vei ut. Ja, det er fortsatt mange kilometer med filmrull som trykkes opp pr film men det er litt av poenget mitt. De trenger ikke gjøre det lenger. Digital overføring av de utallige gigabytene med film burde ikke være noe problem for de forskjellige studioene. 8597536[/snapback] Jo det er akkurat det dem trenger, hjelper ikke at mange filmer filmes på digitale formater når det knapt finnes digitale kinoer. Endret 13. mai 2007 av Lucifer24 Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 En ting de iallefall kunne begynt med er å ha verdenspremiere på alle filmer. De ber jo vitterlig om piratkopiering når alle i USA har sett filmen, mens resten av av den lovlige verden må vente i flere måneder for å se samme film. 8596154[/snapback] Det er en ganske dyr og tidkrevende oppgave å kopiere filmruller, så jeg vil anta at det er noe av grunnen til ventetiden. Husker også at det gjerne tok over en måned fra filmen ble vist i Oslo, til den kom til mindre kinoer i Norge den gangen jeg gikk på kino. Nå som kinoene etterhvert blir digitale, skal det bli spennende å se om ventetiden blir kortet ned, men vil nok ta noen år før vi får se full effekt av det. 8597178[/snapback] Ja dette var den orginale forklaringen og den ga mening på 50-80 tallet I dag er det mye billigere og kopiere orginalen er digital selv om ikke filmrullene er det. Mye av forklaringen er vistnokk at de ønsker å se hvordan filmen selger i usa først. Samt at de også ønsker å se hvordan tilleggs varer som leker, spill og postere selger og kan tilpasse produksjonen av dette. Ulempen er selvsagt at filmen blir pirat kopiert og at ingen har moralske problemer med å laste den ned. Det er galt å piratkopiere et spill i steden for å kjøpe det. Men syntes ikke det er galt å laste ned en film du alikevell ikke kan gå på kino å se eller leie før om flere måneder. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Mye av forklaringen er vistnokk at de ønsker å se hvordan filmen selger i usa først.Samt at de også ønsker å se hvordan tilleggs varer som leker, spill og postere selger og kan tilpasse produksjonen av dette. men se så, jeg laster ned fordi jeg gjerne vil se om det jeg blir fortalt av underholdningsbransjen er verdt pengene mine, faktisk er det. jeg og filmstudioene tenker likt jo, vi vil begge være på den sikre siden, så fint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg