Gå til innhold

Siste versjon av Windows Media Player

Anbefalte innlegg

Har innstallert siste versjon av WMP altså, og da får jeg plutselig mye mer tull når jeg spiller filmer. Flere gamle filmer som jeg vet har funket helt fint før. Spilleren sier den laster ned kodek, sier den HAR lastet og starter å spille...men da kommer det surrete prøvebildet og bare lyd. Dette skjer på svært mange filmer jeg forsøker å spille av.

Er det andre filmavspillere som er bedre enn WMP (ja sier alle linux-fantastene som alltid, men seriøst sett? hvis en ikke er ute spissfindige kvaliteter i bildet men bare at flest mulig filmer skal klare å bli åpnet uten tullball)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest brukte programmet er vel VLC Media Player. Her er alle kodekene du noen gang kommer til å bruke installert, og jeg har selv brukt programmet og har fått spilt av alle mine filmer og musikk-filer.

Hvis du ikke ønsker å laste ned et nytt program for dette, kan du også laste ned All in 1 Codec Pack. Denne legger inn alle kodekene i Windows Media Player slik at du ikke trenger å stresse mer med det.

Bruker selv det siste alternativet da jeg syns det er mye finere GUI i Microsoft sin spiller.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Mange liker å bruke VLC. Denne bruker berre interne filter, og ein treng dermed ikkje installere codecar. Den klarer å spele av det aller meste, med unnatak av Real Media-filer. GOM Player er ein annan avspelar som ikkje treng «eksterne» codecar.

Media Player Classic er ein annan populær spelar, men denne treng codecar. Ei god pakke med codecar er ffdshow. Denne fungerer ogso med Media Player, so du kan eventuelt berre prøve å installere ffdshow, og sjå om det vert betre.

Om du installerer Quick Time Alternative vil du kunne spele av QT-filer i Media Player Classic og WMP, og med Real Alternative tilsvarande for Real Media-filer. (QT Alternative fungerer iallfall i WMP her hjå meg.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...