redmix80 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Har hadd min tlf (BQ EF81) inne til rep to ganger siden jeg kjøpte den i desember (dvs de sendte den til asia eller der i høgget en plass etter a tBQ Siemens la ned mobilavd i europa) så i realiteten har jeg hadd tlf i knapt to mnd når har jeg krav på å få kjøpet annulert, evt få en ny tlf av ett annet merke? kjpte tlf uten abb, men dog lådt til telenor (kjøpte tlf hos telehuset i Harstad) Hva skal jeg gjøre for å få dette kjøpet i min favør. (entene ved ny tlf av annet merke om det er mulig, eller ved "refund") Endret 12. mai 2007 av Patience Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 har lest hele tråden uten å bli noe klokere på min egen sakså jeg tar den opp her istedetfor å starte opp en ny tråd har hadd min tlf (BQ EF81) inne til rep to ganger siden jeg kjøpte den i desember (dvs de sendte den til asia eller der i høgget en plass etter a tBQ Siemens la ned mobilavd i europa) så i realiteten har jeg hadd tlf i knapt to mnd når har jeg krav på å få kjøpet annulert, evt få en ny tlf av ett annet merke? kjpte tlf uten abb, men dog lådt til telenor (kjøpte tlf hos telehuset i Harstad) Hva skal jeg gjøre for å få dette kjøpet i min favør. (entene ved ny tlf av annet merke om det er mulig, eller ved "refund") 8591113[/snapback] Du har krav på å få heve kjøpet dersom telefonen din har feil 3 ganger. (dvs dersom den slår seg vrang igjen). Ellers er det vanlig praksis å anse at ett avhjelpsforsøk ikke skal ta mer enn 4 uker. Dersom selger bruker mer enn 3 til 4 uker på å reparere telefonen, kan man begynne å legge press på ham med loven i hånd. Dersom de tidligere avhjelpsforsøk har vart lenge vil det virke innskjerpende ved 3.gangs rep. Men, som sagt i utgangspunktet må det telefonen "feile" for 3 gang... Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Bor man i Nord-Norge kan det være greit å regne 5 uker. Posten er en sirupsmølle av dimensjoner. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 De fleste større kjedene påtok seg garantiansvaret for benq/siemens, så det burde være mulig å få hevet kjøpet hvis de finner feil på den en tredje gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå