Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil finne en stooor sub.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hertz-elementet er jo helt tåpelig dyrt! Og Clarion-elementet spiller garantert ikke ned til 5 hz i en kasse man får plass til i en bil. Dersom du skal ha store OG gode elementer må du samtidig være villig til å betale prisen;

21 tommer: Beyma 21L50 koster "bare" 7495,-

beyma-21L45-size273.gif

24 tommer: Precision Devices PD 2450 koster 7.142,-.

PD2450.jpg

Ingen av disse er beregnet på å stå i en bil, men de gir et godt inntrykk av hvor prisen BØR ligge. Både Beyma og Precision Devices er meget høyt respektert for såvel byggekvalitet som lydkvalitet.

EDIT: OnkelJan, er det noen spesiell grunn til at du konsekvent anbefaler utstyr fra elutstyr.no i enhver sammenheng? :hmm:

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Hertz-elementet er jo helt tåpelig dyrt! Og Clarion-elementet spiller garantert ikke ned til 5 hz i en kasse man får plass til i en bil. Dersom du skal ha store OG gode elementer må du samtidig være villig til å betale prisen;

beyma-21L45-size273.gif

PD2450.jpg

Ingen av disse er beregnet på å stå i en bil, men de gir et godt inntrykk av hvor prisen BØR ligge. Både Beyma og Precision Devices er meget høyt respektert for såvel byggekvalitet som lydkvalitet.

EDIT: OnkelJan, er det noen spesiell grunn til at du konsekvent anbefaler utstyr fra elutstyr.no i enhver sammenheng?  :hmm:

8599118[/snapback]

hvorfor er ikke de beregnet i å stå i en bil da? jeg har nok plass i min ^^

edit: hvor kan man kjøpe de der subban?

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Dette er PA-elementer, bygget for enorme kasser (vi snakker 500-1000 liter) og beregnet for å stackes sammen for å fylle gigantiske stadion med lavfrekvente toner. I en bil klarer man fint å gjøre det samme med langt mindre elementer, fordi bilkupéen hjelper til å forsterke de laveste tonenene.

Og uansett er det ikke størrelsen på elementene som avgjør hvor mye lydtrykk du får, det avhenger av hvor flink du som installatør er til å presse det maksimale ut av dem. Men Beyma selges av Tangen AV-design, og Precision Devices selges av Blue Aran

Jeg tror nok det beste for deg hadde vært en RE sx18, dynaBel DY9815 eller liknende, sammen med en kraftig og strømsterk forsterker. Det burde gi bass nok i MASSEVIS.

Lenke til kommentar

beyma-21L45-size273.gif

PD2450.jpg

EDIT: OnkelJan, er det noen spesiell grunn til at du konsekvent anbefaler utstyr fra elutstyr.no i enhver sammenheng?  :hmm:

8599118[/snapback]

de har mange bra merker, og jeg har hertz i bilen min selv, og er strålende fornøyd med de... de har også utmerket kundeservice, og har det meste av det som blir forespurt her på forumet...

vi har også en person som nevner morel i hvert eneste innlegg, skal du ikke reagere på dette også?

Lenke til kommentar
Dette er PA-elementer, bygget for enorme kasser (vi snakker 500-1000 liter) og beregnet for å stackes sammen for å fylle gigantiske stadion med lavfrekvente toner. I en bil klarer man fint å gjøre det samme med langt mindre elementer, fordi bilkupéen hjelper til å forsterke de laveste tonenene.

Og uansett er det ikke størrelsen på elementene som avgjør hvor mye lydtrykk du får, det avhenger av hvor flink du som installatør er til å presse det maksimale ut av dem. Men Beyma selges av Tangen AV-design, og Precision Devices selges av Blue Aran

Jeg tror nok det beste for deg hadde vært en RE sx18, dynaBel DY9815 eller liknende, sammen med en kraftig og strømsterk forsterker. Det burde gi bass nok i MASSEVIS.

8600615[/snapback]

Hva med en Resonant Engineering MX18 www.morel.no?

Blir det nok med en 18 tommer? Synd det ikke står hvor mye watt den er på. Så da vet jeg ikke hvilken forsterker eller monoblokk jeg trenger..

Lenke til kommentar

Om du vil være ALLER VÆRST bestiller du en ALE Acoustics P160. Du må riktignok lage et riktig stort horn til den, men da bør du også kunne få enhver Jackhammer-eier til å gå å skamme seg..

P160.jpg

Senkesett trenger du nok ikke, denne tassen veier 100 kg. Pluss horn riktignok. Prisen er 328.665,- kroner, moms og frakt fra Japan kommer i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Om du vil være ALLER VÆRST bestiller du en ALE Acoustics P160. Du må riktignok lage et riktig stort horn til den, men da bør du også kunne få enhver Jackhammer-eier til å gå å skamme seg..

P160.jpg

Senkesett trenger du nok ikke, denne tassen veier 100 kg. Pluss horn riktignok. Prisen er 328.665,- kroner, moms og frakt fra Japan kommer i tillegg ;)

8606462[/snapback]

her har vi saker dæven :D skulle vært litt større bilde da :)

Lenke til kommentar
hvis du bestiller værstingene fra RE så tror jeg det er sånn at de lager forsterkeren til deg, ettersom hvor mange og hvilke ohm's motstand spolene har, og slikt. kunne jo evt sendt en mail til morel og hørt.. de kan sikkert hjelpe

8601635[/snapback]

Morel kan nok ikke hjelpe, men Norsk Elektroakustikk ;)

Anyway så lages den ene serien av _elementene_ etter kundens ønsker.

Lenke til kommentar

P160.jpg

8606462[/snapback]

her har vi saker dæven :D skulle vært litt større bilde da :)

8606521[/snapback]

Hvor stor er den der egentlig? Så tung ut hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...