Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Disc boot failiure

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Nå er det tredje gangen dette probleme kommer, og det jeg har gjort de to første gangene, virker ikke på det tredje. jeg får opp denne feilmeldingen : System boot failiure, insert system disc and press enter :hrm:

vis noen har noen tips eller noe, vær så snill å skriv dem

Takk på forhånd

Endret av ghandi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette betyr at systemet ikke har noe å laste fra, dvs et operativsystem. Hvis du har installert Windows/Linux og dette kommer kan det skyldes dårlig kontakt til harddisken.

Her må du prøve å sette kabelen skikkelig i harddisken og hovedkortet ditt, og hvis dette ikke fungerer kan du prøve å sette kabelen i den andre porten på hovedkortet ditt (skal være to IDE-porter, og en port til floppy (diskett)).

Hvis det fortsatt ikke fugerer må du inn i BIOS å sjekke BOOT-rekkefølgen. Her bør du sette harddisken først, og CD-ROM som nummer to, og eventuelt diskett som nummer tre.

Hvis ingen av disse metodene fungerer, skriv hva som kommer opp! Så skal jeg prøve å hjelpe deg videre ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg prøvde begge tingene, men er ikke sikker på om jeg gjor den første rett..

Fortsatt samme feilmelding :cry:

EDIT: det står disc boot failiure, ikke det jeg skev. Btw, det står også noe om mac blabal addr, det kom ikke de to første gangene heller. og et par ting om NVIDA BOOT AGENT men det er vel normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...