Kjekssjokolade Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Forsterkeren som høyttaleren skal spilles med: Technics SU-V7 eller Denon PMA-720. Det(te) er bare midlertidig forsterker må det legges til, skal investeres i noe nyere og bedre om en stund. Grunnen til at jeg etterlyser "småe" høyttalere er at dem skal brukes i et ikke så altfor stort rom. B&W Har hørt mye lovord om B&W høyttalere, og en onkel av meg har noen B&W høyttalere jeg må si jeg bare er småelig forelsket i, lyden altså. Den høyttaleren jeg linker til der (B&W DM602 S3), er utgangspunktet for det jeg hadde tenkt meg. Både prismessig og størrelse (ikke så veldig mye større helst, men kan være noe mindre) Må legge til at høyttaleren ikke kommer til å bli brukt på stativ, men i hylle eller lignende. Vil gjerne ha noen anbefalinger / erfaringer på høyttalere som passer beskrivelsen min. (Er stort fan av blues og rock, fra 60/70 tallet, Psychadelic Rock/Blues, hard/tungrock, art rock, progressive rock, rock, Jazz-Fusion, Jazz, men også en del klassisk.) så er slik musikk som blir å gå gjennom membranene. last.fm, bare sånn for musikkens skyldsånn at jeg ikke blir anbefalt høyttalere som passer til noe helt annet. Takker for svar, spør om det er noe mer som burde være sagt Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Ut fra musikksmaken din, ville jeg sett nærmere på Klipsch sine stativhøyttalere. http://www.stereofil.no/produkter/hoyttale...psch_rb_61.html Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Jeg har DM601 S3. Det eneste jeg har å utsette på DM601 er at det nesten ikke eksisterer lyd under 60 Hz, så for å få en behagelig fylde på lyden er subwoofer et must iallefall til DM600 og DM601. Før du eventuelt kjøper DM602 bør du dra å lytte på denne. DM602 er jo større enn DM601 på alle måter, så det kan være at denne ikke er like sparsom på de laveste frekvensene. Forøvrig kan jeg nevne at diskantene på S3-serien er de beste diskantelementene jeg har hørt. Men dette har også en ulempe ved at de blir veldig avslørende om en innspilling/låt du hører på inneholder ulike typer feil, slik som susing, mikroclipping, etc. Endret 12. mai 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Ut fra musikksmaken din, ville jeg sett nærmere på Klipsch sine stativhøyttalere. http://www.stereofil.no/produkter/hoyttale...psch_rb_61.html 8595794[/snapback] Jeg har sett på akkurat den høyttaleren også. Har du noen erfaring med dem, eller noen andre som har det? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Ut fra musikksmaken din, ville jeg sett nærmere på Klipsch sine stativhøyttalere. http://www.stereofil.no/produkter/hoyttale...psch_rb_61.html 8595794[/snapback] Jeg har sett på akkurat den høyttaleren også. Har du noen erfaring med dem, eller noen andre som har det? 8597006[/snapback] Klipsch spiller meget dynamisk med bra driv. De har som regel høy følsomhet, slik at du kan spille veldig høyt med en relativt liten forsterker. Mange er skeptiske til diskanthornet til Klipsch, og det har fått rykte på seg til å være ubehagelig å høre på. Kjenner meg ikke helt igjen i den påstanden. Bor du i Oslo, bør du besøke Stereofil og få en demo. Men for å svare på spørsmålet ditt, jeg har ikke erfaring med akkurat den høyttaleren. Jeg har hørt en del andre større Klipsch modeller i reference serien. Generelt veldig engasjerende høyttalere. Endret 12. mai 2007 av Peterman Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Ut fra musikksmaken din, ville jeg sett nærmere på Klipsch sine stativhøyttalere. http://www.stereofil.no/produkter/hoyttale...psch_rb_61.html 8595794[/snapback] Jeg har sett på akkurat den høyttaleren også. Har du noen erfaring med dem, eller noen andre som har det? 8597006[/snapback] Klipsch spiller meget dynamisk med bra driv. De har som regel høy følsomhet, slik at du kan spille veldig høyt med en relativt liten forsterker. Mange er skeptiske til diskanthornet til Klipsch, og det har fått rykte på seg til å være ubehagelig å høre på. Kjenner meg ikke helt igjen i den påstanden. Bor du i Oslo, bør du besøke Stereofil og få en demo. Men for å svare på spørsmålet ditt, jeg har ikke erfaring med akkurat den høyttaleren. Jeg har hørt en del andre større Klipsch modeller i reference serien. Generelt veldig engasjerende høyttalere. 8598433[/snapback] Ja, det er faktisk diskanthornet jeg er mest skeptisk til. Ville du anbefalt den Klipsch modellen du linket til framfor den B&W'en jeg linket til i første post? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Ja, det er faktisk diskanthornet jeg er mest skeptisk til. Ville du anbefalt den Klipsch modellen du linket til framfor den B&W'en jeg linket til i første post? 8599392[/snapback] Tja.. Her er det jo snakk om et merke som uten tvil har levert kvalitet i flere tiår, og ikke en eller annen billig kinahøyttaler fra komplett. Om du har muligheten, bør du høre før du kjøper. Klipsch og B&W er to svært ulike høyttalere. Jeg hadde B&W DM602 i noen år, så jeg har ikke problemer med å anbefale den. Det er en stor stativhøyttaler som spiller stort. Den er ikke like følsom som Klipsch sine høyttalere. Når det gjelder diskanthornet, tør jeg påstå at det gir en mer behagelig diskant å høre på, men ikke like oppløst som B&W sin diskant. Når du spiller høyt er virkelig Klipsch hornet mer behangelig å høre på. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Høyttaleren kommer ikke til å bli kombinert med en sub. Synd at jeg bor så avligges, får liksom ikke prøvehørt høyttalere i fleng. Klipsch høres veldig interessant ut, må se om jeg finner ut litt mer om høyttalerne før jeg bestemmer meg. Hvis noen andre har noen anbefalinger, kom med dem Endret 13. mai 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det er jo gode høyttalere begge to, så nå tenkte jeg at jeg skulle gjøre valget enda vanskligerer for deg ved å anbefale Tannoy Fusion 2 Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Det er jo gode høyttalere begge to, så nå tenkte jeg at jeg skulle gjøre valget enda vanskligerer for deg ved å anbefale Tannoy Fusion 2 8603533[/snapback] Er dette en høyttaler du bare slenger ut, eller er det faktisk noe du har testet/vet noe om? Skulle gjerne sett du skrev litt mer om den Endret 13. mai 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Har hørt den så smått. Den har mange av de samme egenskapene som Fusion 1 som lyd og bildet skriver litt om her. Den går litt dypere enn lillebroren, den er også lettere å drive. For også mere lyd om du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Infinity , lest litt rundt, disse her er den nye modellen til en høyttaler som virkelig har imponert. Litt tam av utseende, men skal hvistnok ha en fantastisk lyd. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Infinity , lest litt rundt, disse her er den nye modellen til en høyttaler som virkelig har imponert. Litt tam av utseende, men skal hvistnok ha en fantastisk lyd. 8606672[/snapback] Infinity lager gode høyttalere ja! Vurderer selv noen Kappa 8.2 Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Aner egentlig ikke hvordan høyttaleren låter, men har bestilt en liten "høring" på ett par nå. Tannoy Fusion 2, i mørk eike-finish! Etter det jeg har hørt er det en ganske livlig høyttaler, selv til den lave prisen! Antageligvis verdt å sjekke ut! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Infinity , lest litt rundt, disse her er den nye modellen til en høyttaler som virkelig har imponert. Litt tam av utseende, men skal hvistnok ha en fantastisk lyd. 8606672[/snapback] Infinity lager gode høyttalere ja! Vurderer selv noen Kappa 8.2 8607894[/snapback] Kappa er så sweet! Men som sakt, er litt mindre kaliber jeg er ute etter :!: Aner egentlig ikke hvordan høyttaleren låter, men har bestilt en liten "høring" på ett par nå. Tannoy Fusion 2, i mørk eike-finish! Etter det jeg har hørt er det en ganske livlig høyttaler, selv til den lave prisen! Antageligvis verdt å sjekke ut! 8608169[/snapback] Sier du hva du synes om små høyttalere, og hvordan disse høyttalerne var da? Slik som det ser ut nå, er det nok Beta 20 jeg kommer til å gå for, har bare lest tester om Beta 10, men regner med at arvtageren ikke har noen flere ulemper en Beta 10, og de er jo kraftigere og bedre frekvensområde ifølge papirene. skulle gjerne sett en test av dem (Beta 20 altså), og gjenre noen erfaringer Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg kan godt komme med litt tilbakemelding, om du har lyst på det! Blir vel så jeg får hørt de i morgen, eller onsdag regner jeg med.. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Blir å bestille høyttaler etter 18mai engang, så hadde vært fint å høre hva du kom fram til. Til nå er det Beta 20 som står sterkest av "de utvalgte" Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Blir nok desverre ingen testing av tannoy'ene nå.. Kan hende det blir i fremtiden, men ikke i umiddelbar fremtid! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Blir nok desverre ingen testing av tannoy'ene nå.. Kan hende det blir i fremtiden, men ikke i umiddelbar fremtid! 8634748[/snapback] Det var jo synd Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Valget står mellom Infinity Beta 20 og B&W DM602 S3. Noen som kan hjelpe meg? Høyttalerne kommer til å bli "hengt opp" i noe som dette ultra grip, vet ikke om det blir akkurat den kloa der, men det blir noe i den duren. Uansett, Infinity eller B&W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå