Staalkontroll Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg har blitt kalt inn i militæret mars 2008 (har ustatt 2 år pga studie) Men nå har det seg slik at jeg og samboer skal ha barn sammen. ( 9 oktober) Jeg er i dag eneste inntektskilde til familien, med billån, og snart huslån. Skulle jeg gå inn i miltæret nå ville samboer sitte med barn og 0 kr i månden (kun et fødselstipend på 30000) Er dette en gyldig grunn til og slippe militæret, eller vertfall få en utsettelse. Jeg har heller lite lyst og være så lange avstander fra kjæreste og barn. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Med en slik familiesituasjon vil jeg tro de i hvert fall vi gi deg en utsettelse, så det er bare å kontakte dem så fort som mulig. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Det er en svært god grunn til å utsette militæret til etter barnet er født, og moren er kommet seg i arbeid. Nå er det vel også slik at du får dra hjem ekstra mange ganger hvis du har barn. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Forsvaret er eksperter på å stikke kjepper i hjulene til folk. Hele opptakssystemet er så gammelt at det lukter mugg lang vei.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 HMm, tror også det blir en god del tusenlapper ekstra i inntekt hvis du er familiefar og har samboer, så vet ikke helt om man får slippe. (?) Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Fetteren til en venninne av meg slapp militæret av en lignende grunn. Skriv et brev der du forklarer situasjonen. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg var i militæret med en som hadde unge og samboer. Han fikk såpass mye ekstra støtte at han ikke tapte noe på å være i militæret iallefall Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg var i militæret med en som hadde unge og samboer. Han fikk såpass mye ekstra støtte at han ikke tapte noe på å være i militæret iallefall 8595128[/snapback] Vel, det største tapet for meg er at jeg ikke er med barnet mitt det første oppvekståret. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 En som er med meg nå har en liten datter på 1 år, og han er 23. Og bor i et lite tettsted ikke så langt fra Bergen. Dvs at han har ganske lang hjemvei. Han får ganske mange fordeler, som utvidet perm og muligheten til å slippe mye tjeneste fordi han får besøk av barn og kjæreste. De er ganske greie på sånt når man først er inne. Og han syns det er trist å være så mye borte fra datteren i sin i hennes første leveår. Så han angrer nok på at han ikke prøvde hardere å komme seg unna militæret. Men han forsvaret gir jo deg barnetillegg og sånn, men ikke på langt nær nok penger som du ville hatt med en vanlig jobb. Kom deg langt unna! Så får du med deg de viktigste opplevelsene med barnet ditt. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hadde ikke vært tvil i mitt sinn. Jeg hadde gjort alt for å slippe unna. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Vær ærlig så ordner det seg nok. Ja, de er firkantete, men det er pga folk som prøver å skulke siden de ikke gidder. Du som åpenbart har en god grunn til å gjøre noe annet bør si det. Utsettelse\Siviltjeneste nærme hjemmbyen er gode alternaltiver. Eller kanksje du har flaks og slipper hele greia. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Forsvaret er eksperter på å stikke kjepper i hjulene til folk.Hele opptakssystemet er så gammelt at det lukter mugg lang vei.. 8594610[/snapback] er ikke vanskelig å slippe militæret. Hvertfall ikke i norge, Militæret her er en spøk. Stebroren min slapp siden når han var på sjekk så hadde han en arm skade han aldri hadde visst om, aldri hadde fått bkreftet hos vanlig lege, SPilt basket hele livet og spiller fortsatt. Han hadde absulut ingen problemer med å klare førstegangs tjenesten med glans. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 jeg har ikke lyst inn i militæret noen her som vet hvordan man slipper Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Ta det med ro, det er enda en del år igjen til du skal inn. Ja til og med til sesjon er det lenge igjen. Kan jo til og med hende ting blir endret til den gang? Endret 14. mai 2007 av OML Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 jeg har ikke lyst inn i militæret noen her som vet hvordan man slipper 8611651[/snapback] Hadde ikke jeg for 2 år siden, da jeg var på din alder, heller. Nå trener jeg for HJK, så ting kan forandre seg. Å slippe er utrolig lett. Jeg kjenner folk som bare har sagt at de hadde astma, og de har blitt sendt tilbake uten noe videre legesjekk. Onkelen til en kamerat av meg sa at han knapt kunne høre, og han sa "Hæææ" når de spurte ham om ting. Da han gikk ut av døren banket de forsikrig på vindusglasset, han snudde seg og de vinket ham inn igjen. Han fortalte det selv for en uke siden. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Noen som vet hva mulighetene for meg nå og stikke en tur innom legen for å få bekreftelse på allergier og kronisk øreverk, ergo at han sender inn en erklæring på at jeg ikke er tjenestedyktig? Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 jeg har ikke lyst inn i militæret noen her som vet hvordan man slipper 8611651[/snapback] Hadde ikke jeg for 2 år siden, da jeg var på din alder, heller. Nå trener jeg for HJK, så ting kan forandre seg. 8612575[/snapback] Må si at presis det samme har hendt med meg, ble utrolig motivert etter sesjonen. Trener som en gal og spiser mye sunnere enn før. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 En garderekrutt gjorde noe sprøtt noe. La oss kalle han 60 Hansen. Han var ikke inne samtidig som meg, men han var i kontigentet før meg. Her er måten han kom seg unna på : Han ville absolutt ikke inn, og han var av den typen som kunne vise fingern til befalet hvis han var uenig. Han ga blaffen i overordnet/underordnet-systemet. Så han spilte jo helt gal. Hver gang han ble bedt om noe, så svarte han med : "Hvor er'n?". F.eks : Befal : Rekrutt 60 Hansen, kan du lukke vinduet? 60 Hansen : Hvor er'n? Åja, der ja. Jaja. Det skal vel kunne gå det! Befal : 60 Hansen, gi meg 20 push-ups fordi du mistet våpenet i bakken! 60 Hansen : Hvor er'n? Åja, her? Nå? Oki, joa. Nei eller jeg orker ikke. Og slik fortsatte det helt til dette faktisk ble et stort problem. Så kompanisjefen kalte han inn til seg og forklarte han at han ikke ville lykkes som soldat, og at de derfor måtte dimmitere han. Han la frem dimmisjonspapirene som 60 Hansen måtte skrive under på. Da sa 60 Hansen : "Der er'n" og skrev under. Og han var fri 1 uke på rekrutten Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Gråter ikke ungen en del det første året? Høres ut som du har skutt gullfuglen. Endret 15. mai 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Gråter ikke ungen en del det første året? Høres ut som du har skutt gullfuglen. 8616353[/snapback] Da syns jeg litt synd på deg om foreldrene dine behandlet deg slik det første året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå