Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

flimring på skjerm

Anbefalte innlegg

hei.

når jeg slår på laptopen min så flimrer det på skjermen, kommer masse streker og windows logoen bli helt rar, så låser den seg når den loader windows (der logoen er over nesten hele skjermen)

jeg brukte makinene for bare noen timer siden og da virket den helt fin.

så slo jeg den av.

etter noen timer slo jeg den på, kom meg inn i windows, så etter 10 min startet det å flimre.

jeg slo av maskinene, og nå kommer jeg meg ikke inn i windows og skjermen flimmrer.

hva i all verden kan dette være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan skyldes dårlig kontakt mellom skjermen og resten av maskinen. Hadde en Dell-maskin som oppførte seg akkurat slik selv, og da jeg ringte kundeservice sa de at den eneste muligheten var å legge den inn for reparasjon.

Om du har garanti på din datamaskin ville jeg benyttet denne, for dette er ikke så mye du kan gjøre med selv. Vel, du kan jo prøve å sette skjermen i ulike stillinger for å se om det gir seg, men høyst sannsynlig vil ikke dette fungere.

Ønsker deg lykke til ;)

Lenke til kommentar

jeg tror den funker igjen.

jeg så svaret til HardwareGuru med at det kunne være dårlig kontakt.

jeg satte i gang et stor prosjekt og skrudde sund hele greia tok ut alle plugger,

blåste den ren for støv, tok ut batteriet på hovedkortet og satte det i etter en stund.

skrudde i sammen hele greia igjen, og nå har den funket helt perfekt etter en halv time.

Lenke til kommentar

Håper det fungerer igjen!

Kom nettopp på at jeg hadde det samme problemet med et gammelt AGP-skjermkort. Når det var støv på det kom det grønne striper på skjermen min, og jeg måtte frem med datakosten min og koste av den støvet hver gang det flimret.

Uansett, håper du får dette til skikkelig. Har selv, som sagt, funnet dette veldig irriterende, så...

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

nå har det gått til helvete igjen.

har snakket med en som har peiling på comapaq,

og han sier et det er noe feil med denne typern bærbare som gjør at de ødlegger harddisken.

det har vært feil med harddisken før og da byttet jeg den.

så nå er det tid for ny maskin.

noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...