Gå til innhold

Xp eller Vista?

Anbefalte innlegg

Fikk prøvd Ubuntu nå på den stasjonære pcen min. Starte Ubuntu opp men instalerte det ikke. Det funket ganske greit egentlig. Tror jeg skal prøve å instalere det på laptopen.

Men alle de effekten som finnes i Ubuntu, de kommer vel når du har instalerte selve operativsystyem på disken? Jeg fikk ikke fram noen effekter når jeg prøve med cden.

Men en ting jeg også lurer på er om alle formlene som finnes i MS Excel er det samme på som OpenOffice? Vi bruker often en del Excel i blant annet smafunssfag.

Jeg bruker også mye Power Point. Hvordan er det i Open Office?kan jeg lagre som samme fil .ppt?

takker for alle svar og innlegg

8601883[/snapback]

Openoffice støtter formatene til microsoft ja, du trenger ikke bekymre deg for det.

I ubuntu kan du gå på system - preferences - desktop effects, for å aktivere 3d effekter. Jeg vil allikevel anefale deg at når du har installert os'et, åpner du en terminal hvor du skriver.

sudo apt-get install beryl beryl-manager emerald-themes

Derretter starter du beryl-manager, og tar det derfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så mye feil i xp, for ikke snakke om sikkerhets aspekte. Xp er et OS som er teipa gjen som en hulete sveitserost med nesten bare hull. En ting er sikkerhetsfeil, en annen ting er feil som er forferdelig irriterende. Selv skrivefeil er ikke retta opp etter 6 år!

Vista har fordeler ved at den kan utnytte hardwaren bedre. Foreløpig er de lit etter på visse ytelser, men det kommer seg når driverne har blitt tweket nok.

Linux er fantastisk og flott det. Elsker det selv. Det hender desverre at man nesten er tvunget til å bruke microsoft. Linux har jo også mye bedre utnyttelse av nyere hardware enn XP.

Lenke til kommentar

Har testet Vista i et par måneder nå og det er helt enkelt det verste OS siden Win98 etter min mening. Jeg har sett flere bluescreens de siste få ukene enn de foregående 3 årene, jeg har plutselig blitt invadert av malware og har hatt 4 trojans på besøk . Bruker samme anti-malware/virus som før og hadde ikke sett noen av delene siden jeg installerte Server 2003 for ca 3 år siden. Spill fungerer stort sett, men er langt tregere enn under XP og Server 2003. Aero er etter min mening kun poengløst eye candy, minneforbruket er horribelt og rent generelt føles hele greia alvorlig oppblåst.

Forferdelig dårlig, ganske enkelt. Synd, siden jeg hadde store forhåpninger, men for min del går Vista på dynga.

Lenke til kommentar

Må vel bare stemme i mot Vista her. Har brukt Vista i en måned nå, men skifter tilbake til XP i dag. Vista er tregt, ustabilt og tungvindt. (For ikke å nevne at støtteprogrammene til IBM ikke virker 100 % enda.)

-KJ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...