Gå til innhold

XP Home virker ikke med OEM key

Anbefalte innlegg

Har en dell fra ifjor liggende, og denne trengte en formatering pga alt for mye graps og rot på den. Jeg fikk ikke med noen opprettingscd fra dell når jeg fikk maskina.

Jeg har fått lånt en XP Home cd, og tenkte jeg skulle bruke denne til å innstallere og formatere maskinen.

Alt går greit helt til jeg skal legge inn CD-key. Da taster jeg inn den keyen som står bakpå pcen, noe som bør gå helt fint, men neida.

Innstallasjonen sier at cdkeyen ikke er korrekt.

Hva kan jeg gjøre her da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det står sikkert limt på et merke med product key under maskinen. Bruk den. Den er sikkert ikke brukt før.

8594820[/snapback]

Da taster jeg inn den keyen som står bakpå pcen, noe som bør gå helt fint, men neida.

Funka ikke tidligere hvertfall.

Tok den enkle utveien og innstallerte XP Pro som jeg hadde liggende med gyldig kode, men dog litt kjipt når jeg har betalt for en Dell MED xp home oem

Lenke til kommentar

etter juli 2004 har dell begynt med opprettning partisjoner ( uten cd ):

Installing/Reinstalling Windows XP

CAUTION--Read Before Proceeding

If you are using a Dimension or Inspiron system made after July 15, 2004 your hard disk has a partition on it which can be used to restore the system to an "as shipped" condition. The procedure for doing this is given here. If you reinstall Windows XP you will rewrite the Master Boot Record on the hard disk and this feature will no longer be available unless you utilize recovery procedures such as those given here, here, or here.

fra denne side:

http://www.djdenham.com/Install%20Procedures.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...