r2d290 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hallo Plutselig en dag forsvant logoen der man kunne velge om man skulle ha trådløst, eller tråd nett, og å velge hva slags trådløst nett man skal bruke. jeg så litt rund på "legg til på panelet", men jeg fant det ikke. Det er mulig at den forsvant etter at jeg avinstallerte KDE, for da fant jeg en side på nettet som gjorde at alle spor av kde ble borte. Jeg sitter nå på tråd-netter, og det funker fint, men når jeg bytter over til trådløst, får jeg ikke noe kontakt... Noen tips til å få tilbake denne logoen der jeg kan fikse nettverket Lenke til kommentar
huf Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Går ut ifrå at du brukar Ubuntu. Er det Network Manager-trayikonet du manglar? Kva seier iwconfig? Er ikkje sikkert at Network Manager er installert lenger. Det kan du enkelt sjekke ved å søke Network Manager i Synaptic. Om det er installert, og om du no brukar Gnome, kan du reinstallere det. Trur det vil fikse problemet ditt. Endret 12. mai 2007 av huf Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 tusen takk. har glemt å sjekke denne posten, men skal prøve dette... Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Går ut ifrå at du brukar Ubuntu. Er det Network Manager-trayikonet du manglar? Kva seier iwconfig? Er ikkje sikkert at Network Manager er installert lenger. Det kan du enkelt sjekke ved å søke Network Manager i Synaptic. Om det er installert, og om du no brukar Gnome, kan du reinstallere det. Trur det vil fikse problemet ditt. 8595616[/snapback] eirik@eirik-laptop:~$ iwconfig lo no wireless extensions. eth0 no wireless extensions. eth1 IEEE 802.11g ESSID:"Wlan1677" Mode:Managed Frequency:2.462 GHz Access Point: 00:0F:CB:FA:39:6A Bit Rate:5.5 Mb/s Tx-Power:15 dBm Retry limit:15 RTS thr:off Fragment thr:off Power Management:off Link Quality=37/100 Signal level=-87 dBm Noise level=-88 dBm Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0 Tx excessive retries:0 Invalid misc:286 Missed beacon:0 edit: jeg her på det trådøæse nettet nå, så det funker... er bare at det ikke kommer opp noen logo... edit: joda, nå fikk jeg opp en logo... den så litt anderledes ut, men funker sikkert like bra Endret 17. mai 2007 av r2d290 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 går det virkelig ikke an å få tilbake den orginale logoen? er så dum den jeg installerte... lite oversiktlig, og treg... kjempefint med et svar på hvordan jeg får tilbake den orginale saken... det er trolig noe som ble borte under avinstallasjonen av kde... Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 ikke noen idèer? må da vel kunne gå an å installere det igjen? Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Om den forsvant da du avinstallerte KDE, så kan det være en idé å reinstallere det. (host) Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Om den forsvant da du avinstallerte KDE, så kan det være en idé å reinstallere det. (host) 8816912[/snapback] men jeg likte igrunn ikke kde... Lenke til kommentar
comicz Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 sudo apt-get install network-manager-gnome evt. sudo apt-get install --reinstall network-manager-gnome burde vel gjøre mye. Om ingenting fungerer kan du prøve å legge til dette i Gnomes oppstartsdilldall under "Sesjoner" på System -> Preferences: nm-applet --sm-disable Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 takk skal prøve... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå