tinno Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei Jeg har en Derbi Senda SM X-Race som er helt ny. Og det er noe galt som skjer med den når jeg skal kjøre, det som skjer er at den holder på å stoppe og "hakker" bortover. Dette skjer både når den er varmn og kald, men merker det mest når den er kald. Problemet har vært sånn hele tiden. Noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg regner med du ikke har kjørt så mye girmoped før? Uansett, prøv å ha høyere turtall før du slipper gassen, på den måten slipper du hakking. Hakkingen kommer hvis du f.eks slipper clutchen på 2K omdreininger. Eller bare sjekk at du har bensin Lenke til kommentar
thrml Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Som sagt over, du skal helst ha littegrann høyt turtall når du kjører i gang og ikke bråslippe clutchen Endret 12. mai 2007 av Stian_Pa Lenke til kommentar
tinno Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 jaja:P jeg vet det, jeg er ikke dum hehe. Men jeg får den ikke opp i høyt turtall, den bare slukner Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Kan ha noe med den gummihetta som er oppå pluggen din. skift den å se. Den ka gjøre slik at pluggen ikke får nok kontakt med resten av systemet som forårsaker hakking. Hadde dette problemet på crosseren min. Skifta den og alt ble bra Lenke til kommentar
tinno Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Tusen takk . Skal prøve det. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Noe jeg ikke forstår her, om sykklen er helt ny - som i kjøpt av forhandler? Hvorfor trapper du ikke bare opp på verkstedet deres å sier: Beklager, men det er noe feil med mopeden min - dette er ikke hva jeg forventer når jeg kjøper en helt ny moped - fiks det. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Ta å gi litt høyere turtall når du skal ta av... det bruker jeg å gjøre... Men om ikke det går så vet jeg ikke Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Eventuelt sjekk om du kjører med chok... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Noe jeg ikke forstår her, om sykklen er helt ny - som i kjøpt av forhandler? Hvorfor trapper du ikke bare opp på verkstedet deres å sier: Beklager, men det er noe feil med mopeden min - dette er ikke hva jeg forventer når jeg kjøper en helt ny moped - fiks det. 8595369[/snapback] Hvis jeg mener det samme, er det noe poeng i å skrive det på en annen form - bare for å ikke quote ? Endret 13. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Var du så enig at du bare måtte QFT, hurt? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hei Jeg har en Derbi Senda SM X-Race som er helt ny. Og det er noe galt som skjer med den når jeg skal kjøre, det som skjer er at den holder på å stoppe og "hakker" bortover. Dette skjer både når den er varmn og kald, men merker det mest når den er kald. Problemet har vært sånn hele tiden. Noen som kan hjelpe meg?? 8593769[/snapback] Hva mener du med varm? Og er dette kun når du gir full gass? Husker jeg ikke alltid kunne gi full gass når jeg fikk min helt ny. Da slåkna den på en måte, og jeg måtte slippe opp gassen litt. Dette skjedde bare de første milene jeg kjørte med den etter jeg hadde hentet den hos forhandler, og det var når den ikke var skikkelig varm. Ga se etter få minutters kjøring. Trur dette kommer av den spesielle plomberingsmetoden i eksosanlegget.. Lenke til kommentar
tinno Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Dro ned til forhandler, de sa det var noe feil med dysen, så de bytta den. Nå funker alt som det skal Takk til alle dere som har svart - tinno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå