Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Seriøst... trenger hjelp til PC som ikke starter

Anbefalte innlegg

Her er hva som skjedde: I går spilte jeg Titan Quest og plutselig skrudde PC'n seg av.

Jeg kunne ikke skru den på, og jeg merket at lyset som viser deg om pc'n er på eller ikke blinket.

Jeg prøvde å trykke restart-knappen, av/på knappen og å holde inne på/av knappen, men ingenting hjalp. Så skrudde jeg av strømmen til maskinen ved å skru av multi-støpselet, og skru det på igjen, men maksinen blinket og var uresponsiv likevel.

Så fant jeg ut at jeg måtte vente til det blinkende lyset gikk av, før jeg kunne skru på strømmen igjen på støpselet. Da startet den

Jeg tenkte jeg aldri ville se problemet igjen, at det var en av disse sære engangsfeilene.

Så våkner jeg opp i dag, trykker på start-knappen som vanlig, og så skjer dette:

Viftene starter og alt skrus på normal, men bare i et brøkdels sekund, før alt skrus av igjen, og jeg sitter igjen med dette blinkende lyset.

Jeg måtte skru av støpselet igjen for å starte pc'n, og jeg har en følelelse av at jeg var heldig som klarte å få i gang igjen pc'n. Deretter kom jeg rett til dere :w00t:

1. Hva er i veien?

3. Har det noe med at komponenter blir gamle (tviler på det), eller har det noe med spillet å gjøre?

2. Hva gjør jeg?

Specs:

Ca. 1 1/2 eller 2 1/2 år gammel maskin (husker ikke. det var iallfall rett før nforce4 kom)

OCZ 520W power supply (den er veldig god kvalitet, så jeg tviler at det er noe i veien med den)

WinXP PRO SP2

xfx 7800gs OC extreme

OCZ 1024 premier ram

soundblaster 2zs

2 WD, one 74gb 10k, one 160gb 7,2k

MSI nforce3 k8n 54-g platinum

All hjelp ville vært skikkelig ålreit. :)

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Nå har jeg ikke fått testet ordentlig om maskinen er stabil i spill og slikt, men jeg har ikke fått noe crash i windows iallfall (jeg sitter jo her og skriver til dere på pc'n min). Hvis PSU'en var ødelagt, ville jeg ikke merket det HELE tiden, og ikke bare når jeg prøver å starte maskinen?

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...