molland Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Hei Det ser ut til att min ene 300gb disk har fått nærmest to ben i grava.. den får til tider skadet eller mister filer, spesielt i utorrent filer.. Disken jobber til tider svært sakte. Det er en s-ata disk. Er det noen sjans for å kunne hente ut filer enten med linux (ubuntu) eller andre programmer? En liten update, når hdd'en er koblet til i systemet så forårsaker den ofte frysing av pc, reset må til (knapp foran) for å få pc i gang igjen. Jeg har nå koblet ut strømmen på denne disken og da har pc fungert helt toppers. Har også kjørt diverse test program som finner att disken er helt i orden, noe jeg synes er litt rart siden den får de feilene nevnt over. Kan prøve å sette den i ett usb kabinett jeg har og se om det hjelper eller til slutt fryser'n Det er nå noen filer jeg skulle hatt tak i Frode Endret 18. mai 2007 av molland Lenke til kommentar
molland Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Hei Noen som har noen gode tips her? (har jo kjøpt ny disk men..) ville jo prøvd å fått ut ting og tang Frode Lenke til kommentar
XodiloS Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Har ikke så mye peiling på harddisker, men mener å ha hørt at hvis den har NCQ-støtte og dette står på i bios kan det forårsake problemer, siden NCQ er bare ment til servere eller no sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå