phex Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Hvordan åpner jeg UDP port 20001 med Sygate Personal Firewall? Jeg må gjøre dette for at min nyinnkjøpte Netgear SC101 skal fungere ordentlig. Takk for hjelpen! Endret 12. mai 2007 av phex Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 mener å huske (lenge siden jeg hadde sygate) at du bare kan kjøre programmet, da får du ett spørsmål om du vil tillate at det går på nett, du huker av for "lag regel" (eller lignende) og trykker "ja" (E.L). du trenger ikke å åpne i routeren dersom du bare skal bruke hardisken lokalt, dersom du skal få tilgang til den fra nettet må du nok åpne portene i routeren også. Lenke til kommentar
phex Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 mener å huske (lenge siden jeg hadde sygate) at du bare kan kjøre programmet, da får du ett spørsmål om du vil tillate at det går på nett, du huker av for "lag regel" (eller lignende) og trykker "ja" (E.L). 8593642[/snapback] Det gjorde jeg selvfølgelig når Sygate spurte om det. Men jeg må også åpne noen porter: "The SC101 works with the Windows XP Personal Firewall, but not with others such as Trend Micro Personal Firewall and Norton Firewall. These firewalls must be disabled, or configured with open UDP port 20001." Har aldri åpnet porter før, men prøvde meg slik: Har jeg gjort det riktig? Jeg får fortsatt opp en melding fra Sygate: "Denial of Service "IP Fragmentation Overlap" attack detected. Description: An IP Fragmentation Overlap attack exploits IP's packet reassembly feature by creating packet fragments with overlapping offset fields, making it impossible for your system to reassemble the packets properly." Håper noen kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
phex Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Ingen som har erfaring med dette eller forslag til ting jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå