Gjest Gjest_asdasd_* Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei. Jeg og kjæresten min har vært sammen i over 8 måneder snart nå. Vi har det egentlig vedig fint, men som vanlig er det et skår i gleden. Jeg er utrolig sjalu av meg. Jeg vi si jeg er ganske flink til å ikke la det gå utover henne og heller holde det for meg selv, men snart klarer jeg ikke mer. Kjæresten min er en typisk guttejente med mange guttevenner. Dette i seg selv er ikke noe problem, men for tiden har jeg fått følelsen av at hun kanskje kan gjøre noe med sin bestekompis. Får så utrolig dårlig samvittighet for at jeg tenker sånn. Jeg stoler på henne, men jeg er fortsatt fullt klar over at følelser kan forandre seg og ting kan skje. Grunnen til at jeg er spesielt sjalu på bestekompisen hennes er på grunn av fortiden deres og på grunn av det nåværende forholdet deres. Før har det visst vært en episode på en fest hvor de har rotet og nesten hatt sex. Dette er ganske lenge siden og hun var jo "selvfølgelig" veldig full (som om det hjelper). Dette gjør jo at jeg føler det er følelser der som ikke bare er av vennetypen. Det nåværende forholdet deres er tilsynelatende uskyldig, men jeg er allikevel utrolig sjalu. Småting som de to holder på med kan gjøre at jeg bare har lyst til å slå meg selv med noe hardt for å få sove. For eksempel på bursdagen hennes hadde hun en fest hjemme hos seg. Jeg støter på henne nede i gangen sammen med han og jeg sier hei. Hun forsvinner fort inn på doen fordi de skal snakke om ett eller annet (jeg gir egentlig faen, synes ikke det er noe hyggelig gjort uansett). Senere ser jeg hun gjør seg klar for å gå så jeg spør hva hun skal. Hun skal ut å "gå av rusen" sammen med han (hun ble 18 så hun skulle på byen etterpå noe som krevde en viss edruelighet). Jeg skjønner godt at de er bestevenner, men det forandrer ikke hva jeg føler. Andre ting som kan gjøre meg sjalu er hvordan hun "tar meg imot". Hvis jeg kommer på besøk gidder hun faktisk ikke åpne døren, men får heller noen andre til å gjøre det. Kommer han på besøk hopper hun i armene hans. Og det er bokstavlig talt. Løpefart og V-stil omtrent. Det som utløste at jeg sitter her å skriver var noe jeg leste når jeg skulle skrive noe til henne på blinken hennes. Der står det: Hun: Jeg vet hvem du er! Jeg er din stalker kjekken! Han: Jasså? Jeg vet også hvem du er Pass på å se ut av vinduet ditt i natt ^^ Hun: ooOOoo.. Hva skal du gjøre? Jeg tror jeg skal legge meg i kveld uten tøy.. Bare sånn hint hint;) Han: Hva jeg skal gjøre? hmm.. Nei nå kan du lure ;p Jeg tror jeg skal stå utenfor uten tøy... bare sånn neppe neppe Hun: Haha. Det hadde vært så vittig:D Jeg kommer til å drømme om deg i natt jeg;) Han: Jeg kommer ikke til å drømme om deg.. vil helst sove i natt jeg.. xD døds vittig! Er fullstendig klar over at dette bare er uskyldig lek. Det er ganske åpenbart bare tull og tøys og sikkert kjempemorro. Det eneste problemet mitt er hvordan jeg føler. Finner ikke denne samtalen underholdende i det hele tatt. Etter å ha sett dette brukte jeg 10 minutter på å prøve å la være å grine/knuse hånda mi. Ikke fordi jeg synes det er veldig ille i seg selv, men fordi det er litt toppen av isfjellet mitt for å si det sånn. Er det veldig galt av meg å bli sjalu for dette? Jeg orker bare ikke mer. Er det noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre? Er anonym fordi jeg ser helst at denne tråden ikke knyttes til meg. Lenke til kommentar
Gjest Jeg også... Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei. Jeg og kjæresten min har vært sammen i over 8 måneder snart nå. Vi har det egentlig vedig fint, men som vanlig er det et skår i gleden. Jeg er utrolig sjalu av meg. ........... ........... ........... Er det veldig galt av meg å bli sjalu for dette? Jeg orker bare ikke mer. Er det noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre? Er anonym fordi jeg ser helst at denne tråden ikke knyttes til meg. 8593192[/snapback] Off dette høres veldig likt ut som min tideligere post. Og jeg føler så sinsykt med deg. For det er helt forferdelig. Det kan gjøre så vondt at du føler fysisk smerte, problemer med å spise og problemer med å sove. Jeg i motsetning til deg har prøvd å fortelle til dama mi hvordan jeg føler, det kan gjøre ting verre. For i mitt tilfelle ble det et spørmål om jeg stoler på henne eller ikke og om hun skulle gi opp sine guttevenner for min del. Nå har jeg en litt annen vri på min om du leser den. Den er her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=758137 http://www.helsenytt.no/artikler/sjalusi.htm (generell artikkel om sjalusi, greit å være klar over hvorfor vi blir osv) Det som er farlig er at dine føleser tar så sterkt overhånd at du kommer til å si veldig mye dumt til din kære. Selv har jeg ikke kommet frem til noe helt spesifikt som kan løse det for min del. Men det å FØLE at du kan stole på en person er viktig. Slik at disse paranoide tankene ikke dukker opp. Dette ville jeg tro tar tid, kort tid for noen og lenger for andre. Slik jeg jobber med det er å prøve å tenke over andre situasjoner hvor jeg med sikkerhet vet at jeg kan stole på min kære. Du kan spørre deg. Har hun løyet for deg som du har tatt henne i? Kan du stole på henne i vanskelige situasjoner hvor du trenger henne? Ting du sier til henne som du også sier skal holdes mellom dere, holder hun det mellom dere? osv Selv valgte jeg å vise min kære at jeg var klar over mine føleser og ville få hjelp ved at jeg også i samnhold med hun skrev min post og linket til henne så hun kunne lese. Hun tok det fint, men det er også sårende for henne fordi hun føler jeg ikke stoler på henne. Det som er vanskelig er å fortelle at du stoler på noen når slike tanker kommer for dem kommer av seg selv og går bare dypere og dypere jo lenger tid det går før du får tankene bort. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Sjalusi er en kjempekjip sak. Jeg er også en ganske sjalu fyr av meg, men med god grunn som regel. Når du forteller om det som ble skrevet på blink tenker jeg med en gang at hun kanskje er litt umoden. Grunnen til at jeg sier dette er fordi at man holder ikke på sånn når man har kjæreste. Om det er deres form for humor er det alikevel dårlig gjort ovenfor deg. Det virker ikke som om hun tenker så veldig over hva hun gjør og hvordan hun gjør det. Personlig skjønner jeg veldig godt hvorfor du blir sjalu over disse tingene, jeg mener du har god grunn. At hun ikke åpner døra når kjæresten kommer virker for meg som et tegn på at hun enten ikke er interessert, eller at hun prøver å spille en form for kostbar (fjortiss). Det er dårlig gjort ovenfor deg å behandle deg på denne måten. Greit nok at hun og han andre fyren er gode venner osv, men han og ikke minst hun er nødt til å respektere deg. Det syntes jeg ikke de gjør når de holder på sånn. Når det gjelder hvordan man fikser det her er det nok ingen fasit. Jeg har alltid trodd at kommunikasjon er meget viktig i forhold. Ergo; hvis hun ikke vet om dette, kan hun ikke gjøre noe med det. Skjønner? Hvis det ender opp med om du stoler på henne eller ikke, så må hun jo gi deg god nok grunn til å stole på henne. At hun skriver slike ting (tull eller ikke) holder rett og slett ikke. Dette er basert på mine personlige meninger, men jeg har vært i lignende situasjon selv, så har litt erfaring på området. Uansett, lykke til Lenke til kommentar
Gjest Gjest_asdasd_* Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Hun vet forsåvidt at jeg er sjalu, så hun sier at det ikke er noe å være redd for. Jeg er god til å holde det for meg selv, men jeg sier på en måte "nå har jeg ikke det så greit så ikke ring meg nå". Angående Blink-samtalen deres er jeg veldig enig med deg. Uansett hvor morsomt det var for de ble jeg veldig lei og jeg er ikke interessert i å bli lei meg hele tiden fordi hun skal ha "morro-samtaler" med andre gutter. Hun er også en jente som er flink til å gjøre meg sjalu. Tror det er en av de 5 personene (jeg inkludert) hun har hatt sex med hun som hun ikke fortsatt har veldig god kontakt med. Til og med de 2 som ikke bor i vår by har hun god kontakt med. Kan ikke si jeg føler meg spesielt bra når de kommer på besøk ettersom jeg har fått høre uendelig lenge hvor "kule" de er (sier bare kule ettersom jeg ikke gidder dra frem alle detaljene) Det er i sånne situasjoner jeg bare skulle ønske hun hadde litt innsikt i følelsene mine og hva hun gjør med dem når hun holder på med dette her. Endret 17. mai 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) For Guds skyld: Dump henne. Du (og vi gutter generelt) fortjener bedre. Selv om mye kan være "uskyldig flørting" er slike ting egentlig uhørt i et forhold. Et kjærlighetsforhold skal baserer seg på kjærlighet og respekt. Sistnevnte er - ut i fra det du skriver her - ikke til stede i deres forhold. Dump henne, og gjør det snarest så vil hun kanskje merke hva hun gikk/går/vil gå glipp av. Du finner deg garantert noen andre. Jeg har gjort slikt før og du kommer meget fort over det når det er din avgjørelse og du klarer å motiverere deg nok! Lykke til. Endret 17. mai 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gjest Gjest_asdasd_* Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei. Jeg og kjæresten min har vært sammen i over 8 måneder snart nå. Vi har det egentlig vedig fint, men som vanlig er det et skår i gleden. Jeg er utrolig sjalu av meg. ........... ........... ........... Er det veldig galt av meg å bli sjalu for dette? Jeg orker bare ikke mer. Er det noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre? Er anonym fordi jeg ser helst at denne tråden ikke knyttes til meg. 8593192[/snapback] Selv har jeg ikke kommet frem til noe helt spesifikt som kan løse det for min del. Men det å FØLE at du kan stole på en person er viktig. Slik at disse paranoide tankene ikke dukker opp. Dette ville jeg tro tar tid, kort tid for noen og lenger for andre. Slik jeg jobber med det er å prøve å tenke over andre situasjoner hvor jeg med sikkerhet vet at jeg kan stole på min kære. Du kan spørre deg. Har hun løyet for deg som du har tatt henne i? Kan du stole på henne i vanskelige situasjoner hvor du trenger henne? Ting du sier til henne som du også sier skal holdes mellom dere, holder hun det mellom dere? osv 8593231[/snapback] Når det gjelder det å holde ting som jeg har sagt til hun mellom oss hadde vi en episode for ikke så alt for lenge siden. Vi hadde for ikke så alt for lenge "kranglet" over MSN (fjortiss ja, men er ikke så lett og holde alt inne til vi ser hverandre igjen). Hadde vel ikke kranglet, men heller snakket om hun kom til å føle seg innestengt hvis ikke jeg slapp litt taket. Krangelen handlet om at jeg hadde blitt ganske irritert over at hun var ute på Cafe med venner når hun hadde sagt hun skulle øve til en prøve. Problemet mitt var ikke at hun hadde "pause" i øvingen, men heller at jeg fikk nei når jeg spurte om jeg kunne komme bort i en halvtime fordi jeg ikke hadde sett henne på en uke, men neida hun måtte "øve". Så når vi hadde hatt denne "krangelen" printet hun ut MSN-loggen og tok den med til en av venninene sine hvor de skulle snakke om det fordi hun var så lei seg. Greit nok at hun trengte noen å snakke med, men jeg synes det er litt over grensen når hun printer ut hva jeg har sagt. Tingene jeg sier til henne vil jeg gjerne at bare hun får høre. Når jeg først så denne lappen (hun hadde lagt den rett ved DVD-ene så jeg skulle sette på en film) tok jeg den opp å skulle se hva som var på den, men da rev hun den ut av hendene mine fordi "det var en samtale mellom henne og en venninne". Skjønte jeg forsåvidt at dette var løgn ettersom hun ikke printer ut slike ting (trodde jeg) så da jeg så på den igjen fant jeg ut at det var det jeg hadde skrevet. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) For Guds skyld:DUMP HENNE. Du (og vi gutter generelt) fortjener bedre. Selv om mye kan være "uskyldig flørting" er slike ting egentlig uhørt i et forhold. Et kjærlighetsforhold skal baserer seg på kjærlighet og respekt. Sistnevnte er - ut i fra det du skriver her - ikke til stede i deres forhold. Dump henne, og gjør det snarest så vil hun kanskje merke hva hun gikk/går/vil gå glipp av. Du finner deg garantert noen andre. Jeg har gjort slikt før og du kommer meget fort over det når det er din avgjørelse og du klarer å motiverere deg nok! Lykke til. 8594041[/snapback] Problemet er bare at jeg elsker henne. Er ikke i nærheten av å dumpe henne. Sjalusien min er forsåvidt bare en liten del av forholdet vårt og resten er kjempebra. Edit. Endret 17. mai 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Når jeg leste trådstarterens første post, så ble jeg faktisk veldig sint. Første jeg tenkte på var at hvis jeg var i hans ståsted, så hadde jeg tatt ett par alvorsord med denne "bestevennen" til dama. Dette skal du ikke finne deg i! Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 tror heller jeg ville prøvd å snakke med dama enn bestekompissen.. kanskje du burde være mer åpen mot dama og dele følelsene dine mer? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) øhh... nå har jeg bare lest gjennom første innlegg, men i og med at du poster her.. hva i helvete skal til før du gjør det slutt? At du finner henne i senga med bestekompisen? Jeg er enig med Robbiedeluxe. DUMP HENNE Eller trenger du en poll for å bestemme deg? Endret 17. mai 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Huff. Du høres utrolig lik ut som meg. Jeg er også ekstremt sjalu av meg og det gjorde faen meg ikke mye bedre at hun og var ei guttejente. Hun kunne løpe rundt å "kose" med alle, uten at det var noe bak (Dvs. klemme dem osv). Sånn som hun driver på vet jeg ikke om det er så lurt å være sammen med henne. Sånn hun gjør er ikke noe man skal gjøre i et forhold. Kanskje det er noe du bør nevne for henne? Hvis hun ikke slutter med det bør det være takk og farvel, uansett om du elsker henne eller ikke! Lenke til kommentar
Gjest Gjest_asdasd_* Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Kommer ikke til å greie å slå opp med henne. Har for så vidt ikke lyst heller ettersom jeg elsker henne alt for mye. Amor er en kukjævel. Han ødelegger bare for meg. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Det er et sug å slå opp, det støtter jeg deg på, men ofte er det kanskje det beste. Har du snakket ordentlig med henne om dette? Lenke til kommentar
Gjest Gjest_asdasd_* Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Det er et sug å slå opp, det støtter jeg deg på, men ofte er det kanskje det beste. Har du snakket ordentlig med henne om dette? 8594260[/snapback] Har nok snakket en del om det og hun vet at jeg er sjalu osv, (det vet bestekompisen også) men når det gjelder å dra det så langt som å gjøre det slutt har vi ikke snakket noe om det. Bestekompisen dro meg faktisk avgårde på bursdagen hennes for å fortelle meg at jeg ikke trengte å være sjalu etc. For å være helt ærlig gir jeg rett og slett faen ettersom det ikke er poenget. Jeg har bestemt meg for å snakke med henne. Vet ikke hva jeg skal si og jeg kan love deg at jeg ikke kommer til å få sagt ordentlig hva jeg føler. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Si det som det er.. Si at hvis hun fortsetter med det, vet du ikke om du klarer å være sammen med henne. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Hu kommer ikke til å slutte å ha bestekompiser og du kommer sannsynligvis ikke til å bli kvitt denne sjalusifølelsen. Når det først er i gang, ruller det videre og ødelegger forholdet. Er det ikke slitsomt å være sjalu? Blir du ikke sliten og generelt nedstemt? Jeg har vært gjennom det pisset selv, og jeg ble helt føkka.. Det brakte frem det aller verste i meg. Virker jo som bestekompisen hennes er mer opptatt av å "roe deg ned" enn det hun er selv.. Tenk deg så mange najs kvinnfolk som finnes der ute!! Kjærlighetssorg går over etter noen uker, sålenge man ikke mimrer tilbake på bilder, prater med exen, etc. Nøkkelordet er REBOUNDGIRL. Endret 12. mai 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
Gjest Gjest_asdasd_* Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hu kommer ikke til å slutte å ha bestekompiser og du kommer sannsynligvis ikke til å bli kvitt denne sjalusifølelsen. Når det først er i gang, ruller det videre og ødelegger forholdet. Er det ikke slitsomt å være sjalu? Blir du ikke sliten og generelt nedstemt? Jeg har vært gjennom det pisset selv, og jeg ble helt føkka.. Det brakte frem det aller verste i meg. Virker jo som bestekompisen hennes er mer opptatt av å "roe deg ned" enn det hun er selv.. Tenk deg så mange najs kvinnfolk som finnes der ute!! Kjærlighetssorg går over etter noen uker, sålenge man ikke mimrer tilbake på bilder, prater med exen, etc. Nøkkelordet er REBOUNDGIRL. 8594329[/snapback] Det er utrolig slitsomt å være sjalu, men det er ikke noe 90 minutter beinhardt arbeidpå en fotballbane ikke kan fikse. Edit. Slett posten av meg over Lenke til kommentar
Minus Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Når jeg leste trådstarterens første post, så ble jeg faktisk veldig sint. Første jeg tenkte på var at hvis jeg var i hans ståsted, så hadde jeg tatt ett par alvorsord med denne "bestevennen" til dama. Dette skal du ikke finne deg i! 8594121[/snapback] Haha, det er jo ikke bestekompisen sin feil at dama hans er laus da. Jeg blir så irritert over sånne uttalelser som det der. Hvis dama di var utro mot deg, ville du da snakka med fyren hun gjorde det med om det, eller dama di? Uansett, så synes jeg du burde sette deg ned å snakke med kjæresten din om dette. Siden dere har det godt i forholdet ellers, vil jeg tro at dette kan løse seg veldig lett. Edit: typo Endret 12. mai 2007 av Minus Lenke til kommentar
Lacesso Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Sjalusi suger, og det blir ikke bedre av at du holder det inne. Prat med henne om det seriøst, og si det at om hun elsker deg, så slutter hun med sånt. Og i det minste viser deg såpass respekt at hun forteller deg om det er noe du lurer på angående de to. Lykke til! Endret 12. mai 2007 av Lacesso Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Vis hun denne tråden, så kanskje hun skjønner litt mer -_- Endret 12. mai 2007 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå