k1mzor Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei, noen ganger låser maskin seg uten grunn. Dette skjer som oftest når jeg belaster den. (Spiller spill og lignende) Dette har ikke hendt før. Dette er hva jeg kunne hente av systemloggen. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Ingen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Har du sjekket for Virus og Spyware? Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Jepp. Jeg kjører ganske ofte maskin gjennom Spybot, og CCleaner. Lenke til kommentar
kimedp Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) hei, har det samme problemet... har du fått fikset det? har prøvd det meste fra å gjenoprette operativ systemet til å oppdatere bios, ide drivere, ethenet drivere, agp drivere. kjørt diverse test programmer(for test av cpu, ram, grafikk osv) som noen ganger finner feil, noen ganger ikke og maskina låser seg mellom 30 sek. til 6 min avhengig av belastningen. blir den ikke belastet kan den stå på over et døgn. hva slags maskin har du? Endret 14. mai 2007 av kimedp Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Hei! nei jeg har ikke fått fiksa problemet. Vurderer å formatere. Min maskinvare er: AMD S939 2.2 Ghz MSI K8N Neo4 OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 Samsung SpinPoint P120 250GB Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Gjør en grundig Virus/Spyware sjekk før du formaterer i allefall,vær sikker på at det ikke er det..... Sjekk ut oss.viztnd.com-Ofte stilte spørsmål for linker til gratis Virus/Spyware scannere og programmer,samt gratis onlinescannere. Bruk flere scannere,og i allefall bruk minst,Spybot,Ewido,Housecall,Bitdefender og gjerne MS antispyware... Endret 15. mai 2007 av naits81 Lenke til kommentar
kimedp Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) hei igjenn. begynner å bli lei dette problemet... men prøvde i morges på å gjenoprette atter en gang, men denne gangen uten å laste ned oppdateringer og service pack 2 til xp home. denne gangen fikk jeg kjørt en test med burnin test programmet, testen(e) gikk ut på å kjøre test på cpu math, cpu simd, ram og 3d grafikk. alle testene var på 100 % belastning. dette klarte jeg på 100 minutter uten at det hang seg... skal prøve å kjøre testen på 10 timer for å se om det går bra. går ikke dette bra skal jeg prøve med win 2000 pro. for å se om det virkelig er bugs med xp. hva slags operativ system kjører du? min maskin består av: cpu: 3,06 GHz intel prosessor 478 socket 533 MHz fr.bus 512 kB nivå 2 cache grafikk: ati radeon x1600 pro m/512 mb ram, agp 8x hdd: 1 stk maxtor 250 GB, 1 stk western digital 200 GB, 1 stk western digital 320 GB ram: 1 GB DDR-SDRAM 333 MHz hovedkort: MS-6575 v3.1 dette inngår i en gammel hp t260.no maskin som det er xp home på. Endret 15. mai 2007 av kimedp Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg kjører xp home. Maskin min låser seg ikke så ofte, skjer som bare 1-2 ganger i uken. Lenke til kommentar
kimedp Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 oki. men er nok xp home som forårsaker problemer hos meg tror jeg. for jeg har en maskin som er akkurat lik, men forskjellene er en mindre hdd og at jeg kjører xp pro på den, men har ingen problem med denne. spiller faktisk mer med den også. har nå kjørt test på den(den med feilene på) i 7,5 timer uten feil, vel og merke i sikker modus. kan nok utelukke at det er hardware feil da tror jeg men vi får se... kan også være at det er hp som er sære, hardware messig.. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Har googla litt rundt Netevent.dll som er problemfilen min. Fant dette: http://www.auditmypc.com/process/netevent.asp The file netevent.dll, is a core component of Windows. Without this file, windows will not function correclty. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg har nå lasta ned og innstalert nye opptaderinger av bios og hovedkort. Har ikke hatt noen problemer så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå