riktig Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Mornsann! Jeg trodde jeg kunne alt dette, men har kommet fram til et lite problem. Dette gjelder 2 synther, en Korg Triton og en Alesis Andromeda. Å bruke den ene til å styre den andre via midi er null problem, men jeg har nå revet meg i skjegget når det gjelder VST-instrumenter. Jeg bruker Native Instruments B4 II til orgelllyd, og vil gjerne spille med begge synthene, slik man gjør på det originale orgelet, altså manual 1 på Alesis og manual 2 på Triton. Merkelig nok får jeg ikke dette til. Har noen av dere midi-huer noen tips? Jeg har jo kunnet dette før, det må være noe banalt jeg har oversett? In, out, thru om hverandre, jeg finner ikke den riktige kombinasjonen. Midi-kanaler er satt riktig og alt er fint, men jeg får ikke spilt med begge synthene. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hvordan går midien inn i pcen din? Slik jeg har forstått det, så mottar de 3 forskjellige manualene i b4 midi på kanal 1 2 og 3. Hvis jeg husker riktig, så er den øverste kanal 3, den i mellom kanal 2 og gulvpedaltingene kanal 1. Koblingen må da bli noe slikt: Synthen du vil spille på øverste manual med satt til å sende midi over kanal 3 fra MIDI OUT til MIDI THROUGH på synthen du vil ha til å kontrollere den andre manualen, satt til å sende midi over kanal 2. Midi OUT på denne sender du til MIDI IN på lydkortet/midi interfacet til pcen din. Hvis du bruker cubase eller nuendo, så må du sette et midispor i record enable/monotor og sette dette til å motta midi på alle kanaler. Midien sendes videre til b4. Hvis ikke jeg er helt på viddene, da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-pJI1Oyc6 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Slik jeg har forstått det, så mottar de 3 forskjellige manualene i b4 midi på kanal 1 2 og 3. Hvis jeg husker riktig, så er den øverste kanal 3, den i mellom kanal 2 og gulvpedaltingene kanal 1. 8593105[/snapback] Det er helt riktig, de tre manualene mottar på hver sin midikanal. Jeg tror imidlertid at den øverste manualen bruker kanal 1 og gulvpedalene 3. Etter dette er det bare snakk om en programmeringssak. Mvh Bjørn Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Ja, se der ja. Du har visst rett. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Ja, nå har jeg gjort alt dette, men fortsatt får jeg bare midi fra en av synthene. Jeg trodde dette skulle være helt streit, men en av synthene gjør et eller annet merkelig, får ikke sendt midi hverken den ene eller andre veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå