Gå til innhold

IP-telefoni med Windows Mobile

Anbefalte innlegg

Er det noen mulighet med IP-telefoni med WM, utenom Skype? Noen måte å sette opp etter SIP-standarden, slik at jeg kan bruke tjenester som VoipStunt eller VoipDiscount?

Med disse tjenestene kan man ringe gratis til alle fasttelefoner, så derfor er Skype litt uinterresant. Fikk forresten bare en feilmelding om at det ikke kunne innstalleres når jeg prøvde på min hTC S710. Jeg valgte versjonen til TyTn, siden jeg tenkte den var en av de som likna mest på S710. Noen som har noen tips å komme med der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke dette til å fungere jeg. :( Jeg har fått ordna med _setup.xml. Men hvor skal jeg plassere denne? Og hva med Cabarc? Får heller ikke det til å fungere. Jeg har lasta ned WM6VoIP.CAB og fått innstallert denne, slik at det står "Internettoppringning" på start-skjermen.

Noen som har noen tips eller fått det til å fungere?

Lenke til kommentar

Legg _setup.xml på f.eks c: på pcen din. Gå på Kjør, skriv cmd og trykk enter. I den svarte ruta som kommer opp skal du skrive: c: og trykk enter.

Så skriver du denne: cabarc N myVoIPsettings.cab _setup.xml

Mulig du må hente og installere cabarc på pcen din før du får kjørt den kommandoen.

Da vil du få en fil på c:\ som heter myVoIPsettings.cab. Denne skal du hive over på mobilen din og kjøre.

Det skal visst være alt

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
Legg _setup.xml på f.eks c: på pcen din. Gå på Kjør, skriv cmd og trykk enter. I den svarte ruta som kommer opp skal du skrive: c: og trykk enter.

Så skriver du denne: cabarc N myVoIPsettings.cab _setup.xml

Mulig du må hente og installere cabarc på pcen din før du får kjørt den kommandoen.

Da vil du få en fil på c:\ som heter myVoIPsettings.cab. Denne skal du hive over på mobilen din og kjøre.

Det skal visst være alt

8595685[/snapback]

På siden du linker til får man ikke lastet ned noe fra. Jeg finner ihvertfall ingen steder der det står "Last ned". Men jeg fant enn annen side hvor jeg lastet det ned fra.

Når jeg taster inn "cabarc N myVoIPsettings.cab _setup.xml" får jeg bare opp feilmeldingen "cabarc gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil." Jeg har fra før av lagt _setup.xml på C:

Lenke til kommentar
Den feilmeldingen får du fordi den ikke finner cabarc. Last det ned fra den siden du fant og søk etter cabarc.exe på pcen din. Kopier cabarc.exe til c:\ og  kjør kommandoen igjen.

8596707[/snapback]

Funker ikke for det desverre.. :( Begynner å bli lei hele greiene nå.. :p

Ingen som har fått det til å virke da? Eller har en annen metode? :)

Lenke til kommentar

Gjorde det selv nå på min pc med den standard .xml fila. Fungerte fint her!

La .xml fila inn i Programfiler\Support Tools (der cabarc.exe ligger) og så gikk jeg i kjør og skrev: cd C:\Programfiler\Support Tols og så kjørte jeg kommandoen. Sjekk at cabarc.exe ligger der (hvis ikke, kjør installasjonen igjen og husk å velge å installere ALT).

Kunne godt lagd fila for deg men er vel kanskje ikke så populært og sende ut filer med sensitiv informasjon i.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
Gjorde det selv nå på min pc med den standard .xml fila. Fungerte fint her!

La .xml fila inn i Programfiler\Support Tools (der cabarc.exe ligger) og så gikk jeg i kjør og skrev: cd C:\Programfiler\Support Tols og så kjørte jeg kommandoen. Sjekk at cabarc.exe ligger der (hvis ikke, kjør installasjonen igjen og husk å velge å installere ALT).

Kunne godt lagd fila for deg men er vel kanskje ikke så populært og sende ut filer med sensitiv informasjon i.

8598806[/snapback]

Tusen takk! Nå fungerer det! :D

Tror i allefall det. Nå står det "VoipStunt: Søker" på startskjermen, og det ringer når jeg har deaktivert telefonen og kun bruker Wi-Fi. Men burde det stått noe annet enn "Søker"?

La ved fila så du kan se over innstillingene mine hvis du vil sjekke om jeg har gjort det riktig. Her er innstillingene man skal sette opp med fra VoipStunt.

_setup_eks.txt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...