Gå til innhold

er 4.2 ghz maks på evga 680i ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyr opp en stresstest ala sp2004 .. så legger du fingeren på basen til kjøleren din. Fint om du rapporterer tilbake etter det.

 

Uansett, virker til å være en småfresk brikke du har fått der. Men om du fortsetter med å dytte 1.7v inn i den, så kan gleden bli kortvarig. KAN bli, men det er ikke sikkert. Har ikke hørt om noen som har tatt livet av en C2D ennå.

Lenke til kommentar
Fyr opp en stresstest ala sp2004 .. så legger du fingeren på basen til kjøleren din. Fint om du rapporterer tilbake etter det.

 

Uansett, virker til å være en småfresk brikke du har fått der. Men om du fortsetter med å dytte 1.7v inn i den, så kan gleden bli kortvarig. KAN bli, men det er ikke sikkert. Har ikke hørt om noen som har tatt livet av en C2D ennå.

8612713[/snapback]

 

 

Som sakt, har jeg kjent på ribben, eller så nærmer jeg kommer prossesoren, den er ikke farlig varm som den vill vært som da jeg hadde en prossesor på 50 grader, da var det merkbart at tempen var høy med bare å berøre den nederste delen av kjøleribben, ( nærmest cpu'n )

 

Tja 1.7 volt, om jeg kjører luft kjøling, vannkjøling, fasekjøling betyr igrunnen ikke noe for meg, så lenge tempen er bra så spiller det ingen rolle hvordan jeg klarer å kjøler cpu'n.

 

Men tror igrunnen det ikke er så mye mer å hente fra prossesoren. Siden jeg nærmer meg maksen volten. Tror jeg skal ha en ny økt i natt skal prøve da.

 

Det som jeg gjorde igår var bare et grovt trekk cpu'n var stabil, men tror jeg kan senke spenningen litt på cpu'n ( håper vertfall ) hadde vert gøy om jeg kunne fått en større klokk. Men siden 1.8 volt er maks på evga kortet jeg har, så vet jeg ikke hvor mye jeg kan klokket prossesoren til å være stabil.

Lenke til kommentar

Forresten, ved 1.7 volt burde du egentlig passe deg for elektromigrasjon, i alle fall hvis dette er en 24/7 overklokk. Hvis det bare er snakk om benching er vel det viktigste bare å ha den kald og stabil, men 1.7 er i meste laget for dagligdags bruk. Fortsatt en flott klokk allikevel.

Lenke til kommentar
Forresten, ved 1.7 volt burde du egentlig passe deg for elektromigrasjon, i alle fall hvis dette er en 24/7 overklokk. Hvis det bare er snakk om benching er vel det viktigste bare å ha den kald og stabil, men 1.7 er i meste laget for dagligdags bruk. Fortsatt en flott klokk allikevel.

8613216[/snapback]

 

 

Ja eg full klar over det ;) det er får forsåvet bare benching.

 

Men igrunnen så tror jeg personlig det ikke skjer så mye om jeg kjører mye volt, har kjørt masse volt før, har ikke skjedd meg noe. Jeg kan seffølgelig ha flaks, men hvem vet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...