Gå til innhold

er 4.2 ghz maks på evga 680i ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det ikke 550FSB noe de pc 8500 brikkene er laget for og klare uten volt?

så da blir det hvis du har multi 9

9*550=4950Mhz=4.95Ghz

men få se en cpu z bilde av deg ;)

kan nok være at hk ike klarer mere en 4.2Ghz

 

men det er FRYKTELIG bra og få den på 4.2Ghz siden en del stopper på 3.6Ghz så bra klokk hvis temp og stabilitet er bra!

Lenke til kommentar

Heldige j*vel! Strengt tatt vet jeg ikke om det EVGA kortet er begrensa på noen som helst måte, men det er en helt syk klokk. 40 grader load på en E6600 på 4 GHz og på luft er jo gjennomført sykt (screenshot?). Hvor høy er spenning på CPU?

Lenke til kommentar
Hva slags kjøling har du?

8594315[/snapback]

 

 

Nettop nå er det noctuna 12. Men hadde min på 4.0 ghz lå på 40- 43 grader load. Så hadde igrunnen håpet på det var mer å hente. siden tempen var så god.

8596314[/snapback]

 

Vel det må nok være en feil. Last ned CPU-Z og legg ved screenshot av den første siden du får opp på 4 Ghz.

Lenke til kommentar

Gromt til de mest ekstreme grader. Hva er Vcore da (stoler ikke på Vcore måling i CPU-Z, da den alltid viser det samme hos meg)? Hvis du ikke kan få noen nøyaktige målinger, hva er den satt til i BIOS? Forsåvidt load temperatur også? Og ja, gi batch nummer. Dette er stort. 4,2 GHz er en suveren klokk på luft og du bør egentlig være fornøyd (selv om det er veldig forståelig at du vil videre). Strengt tatt vet jeg ikke hva som er problemet med å gå over 4,2 GHz, kan hende noen kloke folk hos EVGA vet noe bedre.

Lenke til kommentar
Vcoren var på 1.63 til 1.7 ca.

 

load tempen er den du ser der

 

 

Klokket litt til her er bilde:

 

 

Grunnen til bilde er litt sånn rart er lite plass på flash disk beklager :(

8607070[/snapback]

Temperaturene var vel lave til å være 1.7v vcore på luft. Alt over 1.6v bør du kjøre vann eller aller helst fase for å være sikker på at den tåler det i lengden.

Lenke til kommentar

Den X2'en jeg har i sigget kjører 61C load på 2,91Ghz, med 1,35v. Hadde en Opty 180 som kjørte 55C load med 1,7v, var vel 3,1Ghz det. Alt med Zalman 9500. Mulig han har fått en veldig kjølig en, tipper IHS sitter perfekt på (noe som ikke er dagligdags på Conroe/Allendale visstnok) - det er nemlig forskjeller i hvor varme CPUene blir.

 

Alternativt kan jo målingene være feil. Hvis alt klokkes ned til stock, hva er tempen da? Ligger den på under 20C sier det seg selv at målingene lyger :)

Lenke til kommentar
Vcoren var på 1.63 til 1.7 ca.

 

load tempen er den du ser der

 

 

Klokket litt til her er bilde:

 

 

Grunnen til bilde er litt sånn rart er lite plass på flash disk beklager :(

8607070[/snapback]

 

Sier seg selv at du umulig kan ha riktige temperaturer.

Prøv andre verktøyer, bios, speedfan etc.

Lenke til kommentar
Jeg lurte bare på om det MAKS gikk an å klokke en prossesor til 4.2 ghz, Så samme hvilket oppsett du har så går det ikke an å klokke det mer en 4.2 ?

8592792[/snapback]

 

Nei. Det er ingen "jernvegg" ved akurat 4,2Ghz eller noe som stopper deg så lenge du har riktig utstyr.

 

Det skal derimot både mye flaks, dyktighet og riktige deler for å få en C2D opp i 4,2Ghz. Sansynligvis må du nok ty til fasekjøling om du ønsker å nå mer enn 4Ghz, og selv da så må du nok ha en CPU som klokker godt over gjennomsnittet, men det er fullt mulig...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jaja. Syns nå selv at det ble ganske bra, men er igrunnen ikke helt fornøyd, skal klare 4.2 ghz, jeg hadde den opp i 4.18 men den ble ikke helt stabil måtte til med noen små instillinger hadde ikke tid til mer uansett så jeg ga meg. Vcoren bli litt høy også, er sikker på jeg kan stille den ned litt, samtidig den blir stabil.

 

Sier seg selv at du umulig kan ha riktige temperaturer.

Prøv andre verktøyer, bios, speedfan etc.

8607143[/snapback]

 

Tempen sjekket jeg også i bios, var akkuratt lik. Speedfan funger ikke oss meg. Jeg kjørte jo tat å coretemp de var like, som sakt var også tempen i biosen lik.

 

Jeg kjente på heatpipsene de var ikke varme, i forhold til den vil vært hvis programmene skulle vist feil, å den virkelige tempen var opp mot 90 grader.

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...