ReGaiN Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 burde jeg kjøpe crtskjerm eller lcd skjerm hvis jeg skal spille på den? Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 lcd! er ikke ett spørsmål engang. du kjøper kun crt hvis du har svært, svært sære behov. Må du spørre så trenger du ikke dette:P konklusjon: kjøp lcd:) ha en fin kveld Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 LCD-skjermer er ikke lengre noe tregere enn CRT-skjermer. Før var det ofte slik at man kunne oppleve etterslep på flatskjermer, og derfor foretrakk mange CRT. I dag har responstiden kommet så lav ned at man skal være god for å finne det. Dessuten har du det at en LCD er mye bedre for øynene å se på, tar mye mindre plass, og at det rett og slett er "vanskelig" å få tak på en CRT. Komplett har f.eks. kun en skjerm som ikke er av flatskjerm-typen på lager. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 jeg har en 21 tommer crt skjerm, burde jeg kjøpe lcd skjerm for hvis man skal ha en bra skjerm må man jo opp i mange tusen kroner Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Om ikke øynene dine tar kvelden av flimring, og du klarer deg med en skjerm som tar halve skrivebordet, fungerer en CRT svært så godt enda. Selv sitter jeg med to 19" CRT. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 LCD er absolutt å foretrekke fremfor CRT, men om det er verd pengene for deg å oppgradere blir en vurdering som er opp til deg. I mellomtiden kan jeg friste med en bra 22-tommer til bare 2395 kr. Det betyr at den er ca 2-3 tommer større enn den 21-tommeren du har nå. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg er trolig en av de her på forumet som er mest pro-CRT og mitt råd er LCD. Siden 1100MB gikk ut av listene et par måneder siden er det bare billige og dårlige modeller som SyncMaster 997MB igjen i norske webshopper. Om du ikke allerede vet hvorfor du bør velge CRT blir du nok mer fornøyd med en LCD. Større skjermstørrelse og mer skrivebordplass er klare fordeler med LCD over CRT som de fleste normale setter over kontrast, refreshrate, ikke-native oppløsning og mulighet til å vise svart og gråfarger som er CRTs sterke sider. Dradd: Bastante utsagn der om responstid. Jeg er uenig og har enda ikke opplevd en LCD-skjerm som er god på bevegelse. Og at LCD er bedre for øynene er jeg heller ikke enig i da LCD-skjermer ofte har ett vanvittig lysnivå som hvertfall jeg opplever som ubehagelig, og stiller du det ned tilsvarende en kald CRT forsvinner mye av fargekvaliteten og kvaliteten på gråfarger. EDIT: Hva er modellnavnet på din 21" CRT-skjerm? Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) panasonic panasynk s110i hvis det hvar det du mente Endret 11. mai 2007 av Dole-Duck Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 PerfectFlat bilderør (shadow mask), Max. Resolution 1800 x 1440, 1600 x 1280 / 71 Hz, Dot Pitch 0.25 mm, produksjonsår omkring 2000. Så gamle skjermer med shadow mask og ellers ikke noen spennende egenskaper tror jeg ikke er veldig mye å hoppe opp og ned for. Til spilling er nok fortsatt den skjermen overlegen et LCD-alternativ, men om du har tre tusenlapper å brenne kan du si som Ole Brum: "Ja takk, begge deler" og kjøre skjermene ved siden av hverandre. Om du har en CRT til spilling kan du også vurdere et tregere LCD-panel som gjerne vil ha bedre farger og sorttoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå