HulkHaugen Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei på du! Jeg har fått opp interessen for å sette sammen filmklipp og legge til fancy musikk osv i moviemaker. Det er jo ganske artig, men jeg kunne tenke meg et med litt flere muligheter. F.eks: Jeg vil kunne justere volumet på musikken/filmklippet underveis i filmen, og ikke permanent for hele opptaket som man må i moviemaker. Jeg vil kunne overlappe filmer, f.eks. når jeg lager en musikkvideo, slik at det blir lett å tilpasse hvert enkelt klipp, for deretter og lage et snitt over overlappen og få en perfekt overgang... Så hav kan dere anbefale? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jeg vil som alltid velge å anbefale deg Sony Vegas. Utrolig enkelt program å klippe å lime i. Forøvrig også til en masse effekter. Dette i sammhold med After Effects er genialt! Selv om After Effects er litt vanskeligere.. Uansett, har brukt Vegas helt siden jeg begynte redigeringen. Det er utrolig enkelt å lære seg, og det går fort! Lykke til! Endret 11. mai 2007 av steffenz Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Ta også en titt på Magix Movie Edit Pro, der får du enkelt til alt du nevner, og mye mer, til en veldig lav pris ! Endret 12. mai 2007 av asoeli Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg er vel akkurat som deg, vokste fra MM, liksom. Skaffet vegas, nydelig program... Anbefaler!! Dessuten så koster det ikke like mye som mange andre programmer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Pinacle er også lett og bruke, men har fått noe kritikk pga diverse ustabiliteter. Personlig bruker jeg Vegas. Endret 16. mai 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Avid FreeDV er bra og gratis. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Avid FreeDV er bra og gratis. 8629085[/snapback] Tror han ba om noe som IKKE var så avansert, altså et hakk over Movie Maker. Jeg anbefaler han personlig Sony Vegas. Endret 19. mai 2007 av 77Bandit Lenke til kommentar
chma Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Avid FreeDV er bra og gratis. 8629085[/snapback] Tror han ba om noe som IKKE var så avansert, altså et hakk over Movie Maker. Avid er da ikke avansert...bare litt knotete Men fra spøk til alvor, ville heller begynt meg feks. Adobe Premiere Elements enn å gå rett på de dyre Vegas/Premiere eller Liquid programmene. I de aller fleste tilfeller holder Elements lenge. Lenke til kommentar
Elenion Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Typen min bruker Adobe Premiere og er veldig fornøyd med det! Regner med det finnes gratis prøveversjoner på Adobe sine hjemmesider,, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Avid FreeDV er bra og gratis. 8629085[/snapback] Tror han ba om noe som IKKE var så avansert, altså et hakk over Movie Maker. Jeg anbefaler han personlig Sony Vegas. 8645831[/snapback] Hah, har du prøvd Avid FreeDV da? Er ikke hakket avansert... OG det er gratis. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Tror han ba om noe som IKKE var så avansert, altså et hakk over Movie Maker. Jeg anbefaler han personlig Sony Vegas. 8645831[/snapback] Så du påstår med andre ord at Vegas ikke er særlig avansert, bare et hakk over Movie Maker? Jeg har svevd i den villfarelse at Vegas er avanserte greier. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Jeg vil si funksjonaliteten er avansert, ikke måten man bruker det på. Derfor er det ikke så veldig mye vanskeligere å sette seg inn i enn MovieMaker. Man kan jo tross alt bruke det enkelt, og avansert. Personlig lærte jeg ikke å bruke Vegas skikkelig før omtrent 2 år siden. Før var fargekorrektur, chroma keying, importering av scripts og enkle hurtigtaster ikke vanlig for meg å bruke. Riktignok er ikke alle effekter mulige å oppnå, men derfor bruker jeg også After Effects. Men Vegas er genialt til klipping. Endret 21. mai 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 jeg hoppet rett opp på vegas.. Men du, det der after effects - er det dyrt? er det no inni hel****tes avansert? hva slags effekter er det snakk om? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 AE koster 13 800kr. Det grunnleggjande er ikkje so vanskeleg å få tak på, spesielt med hjelp av sider som denne (den er dog litt utdatert, ettersom dei fleste er for AE 5.5 og 6.0, men mykje er nok likt), men programmet har ganske so mange mogelegheiter, so det er mykje ein kan få til. Vil du prøve deg litt, kan du laste ned betaen av AE CS3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå