F.Mackey Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Som topic sier har Prosjekt Angst kommet ut med to nye sanger, og litt kritikk er aldri å forakte. Så her er det bare å komme med innspill. Prosjekt Angst - I Prosjekt Angst - II Har selv trommer og vokal i dette prosjektet. Mvh. Øyvind, Prosjekt Angst Endret 11. mai 2007 av Eyvindr Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Det der var skumle saker 8592576[/snapback] Second that Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Tusen takk for fantastisk positiv eller negativ kritikk, er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke det. Enten kan dere skrive noe som er konstruktivt eller interessant på noen som helst måte, eller så er det strengt tatt ikke vits i å skrive noe.... Gjerne utdyp hva dere mener Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hadde på Jævlig høy lyd, så det første gaulet voldtok øret mitt på en smertefull måte. Katta bleheller ikke glad Helt klart en utvikling fra Prosjekt Angst - X. Den sangen var veldig dempet lyd på, og man fikk ikke det skarpe skjæret som er på disse to. (Går ut fra at det er det du prøver å få til) Jeg likte dette. Ville kjøpt Demoen/albumet Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Allright, takker for gode ord. Det stemmer det du sier med lyden ja... Ble litt for papplyd i X. Du vil få muligheten til å kjøpe demoen i fremtiden, må bare få ferdig alt matrialet. Endret 12. mai 2007 av Eyvindr Lenke til kommentar
aemil Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hehe, samme her svartskog. Skvatt som et helvete ved først skriket. Men litt for nekro produksjon for min smak. Likte lyden på X bedre - ikke fullt så skjærende som her. Synes spesielt vokalen kunne vært litt klarere (altså ikke så distort'a). Men ellers så var jo litt interessant, likte II best. Noen gode riff innimellom, men ikke noe revolusjonerende. Ble litt vel repetivt også, da spesielt I. Og ingen bass? Nå vet jeg heller ikke om trommefills er en uting i black metal, men synes et par kunnet passet iallefall. Stå på videre! Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 #1 Vet ikke om det var forvrengningen på opptaket som gjorde det, men det høres ut som hyling noen ganger der inne., føler at det gjorde stemningen litt banal. Arrangementet var litt for ensformet for min smak, skulle vært mer variasjon, evt mer bass strenger i gitaren? Mangler litt trøkk i bunn. Må si at du har bra utholdenhet i legger og lår, spiller trommer selv, hadde ikke klart det der Kunne kanskje gjort litt mer utav deg på trommene? #2 Stilig åpningsriff. Høres igjen litt ut som hyling på vokalen. For lite lyd på trommene. Litt ensformet - Kunne i det minste ha gjort mer utav deg på trommene. En del kule gitarriff gjennom hele låta. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Jeg hadde egentlig ikke tenkt å poste noe her, men oppsøkte tråden etter å hørt gjennom de to låtene fordi musikken falt i smak! Jeg har ingen kompetanse til å bedømme det tekniske ved musikken, men vil allikevel komme med mine synspunkter. Jeg likte godt begge sangene, men spesielt den første låten, Prosjekt Angst-I, som holdt en virkelig god stemning hele veien gjennom. Det jeg personlig likte best var innsatsen fra vokalisten, herlig brutal! Jeg kunne dog tenkt meg litt mer bass som allerede nevnt, og kanskje en liten nedtoning av de høyeste skrikene på låt nummer to, som fremsto som litt overkant skjærende. Er lysten på å kjøpe en eventuell demo i fremtiden, om det blir mulig. Edit: Rettet en skrivefeil. Endret 19. mai 2007 av fargoth Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) elsker nr. 1! vokalen der er så jævlig! Sendte den til en kompis og han sa den var verre enn Bethlehem sin, og det skal litt til Er enig i at en bass og litt mer variert tromme hadde gjort sangen bedre, men necrofeelingen må beholdes redigert: må sies at verre = bedre i denne sammenhengen Endret 19. mai 2007 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Kan jeg antyde at du har blitt inspirert av Nattens Madrigal? Jeg elsker lyden på det albumet, og jeg synes lyden på disse to låtene var herlig! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Elendig innspillingskvalitet og vokal, men ellers så var det her ganske greit. Trommene hadde nok gjort seg om de var hevet litt i volum, men ellers helt okey greier. Renere innspilling og bedre vokal, så kunne jeg nok finni på å kjøpe en demotape. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Kan bare begynne med at lyden er slik meg og gitaristen ville ha det... Det er ikke grunnet dårlig studio eller noe lignende, rett og slett bare på grunn av at vi skrudde lyden grunnet det var slik vi liker lyden. Repetivt er det også, bass er det ikke og ei heller trommefills. Det var aldri en plan der vi sa at det skulle være slik, men når sangene ble laget og seinere spillt inn fant meg og gitaristen ut at vi likte det best slik. Og som King of Kong nevner så er delvis produksjonen inspirert fra Nattens Madrigal, men vi ville ha det mer skitten enn det. Vokalen var jeg veldig forberedt for at de fleste ville kritisere, men er opptil flere som likte den, og det var jo godt å høre. Jeg vet selv at vokalen er spesiell, men vokalen og lydbildet er hele grundfundamentet i prosjektet, så det er helt uaktuelt og forandre på noen av de utenom f.eks. småting som at vokalen er for høy noen steder Så må bare takke for alle gode ord, og all annen kritikk også. Skal overveie det meste og kan hende det blir noen forandringer før demoen blir laget. Da hovedsaklig noen av de høyeste/lyseste skrikene. Endret 21. mai 2007 av Eyvindr Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Likte veldig godt sangene, stilen var av depressive black metal, noe jeg er ganske interessert i. Elsket vokalene, som passet perfekt til. Gleder meg til å se mer av dette bandet, og håper jeg kan få tak i demoen asap. : ) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det første skriket skremte dritten ut av meg så... ja jeg ville kjøpt demoen/albumet jeg og Heftig riffing, men kunne godt variert det mer. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 For mye kaos for min smak, men definitivt noe jeg kunne hørt på om det ble ryddet opp i, og fikk en bedre produksjon (ikke nødvendigvis bra produksjon, bare bedre). Slik det er nå kan man såvidt høre trommene, noe som jeg personlig synes er vanvittig kjedelig. Nå sier jo du at dette ikke er aktuelt, men også at du vil ha konstruktiv kritikk. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå